Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-09, 01:44
Medlem
AMFSOLDs avatar
Har aldrig kunnat tillaga en burrito lika god som jag blivit serverad utomlands, dvs i Mexico och Chile. Har ni något recept ni följer? Det enda kravet jag har är att den skall vara kryddstark.

Tack
Citera
2011-02-09, 01:55
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMFSOLD
Har aldrig kunnat tillaga en burrito lika god som jag blivit serverad utomlands, dvs i Mexico och Chile. Har ni något recept ni följer? Det enda kravet jag har är att den skall vara kryddstark.

Tack

Läs här om carnitas jag gjorde i helgen. Alltså långsamt tillagad fläskkarre. Marinerad i torra kryddor såsom lökpulver, cayenne, vitlök, ingefära etc

https://www.flashback.org/sp28724020

Läs mer i tråden "bilder på dina maträtter". Nånstans kring de fem-sex sista sidorna lär det ligga. Annars ser du numret på inlägget i länken ovan.

Det blev ruskigt gott och är jäkligt autentiskt. Sen kan du ju fylla den ytterligare med lite koriander/limekryddat ris och lite pico de gallo! Samt kanske lite riven ost!
Senast redigerad av Formsvacka 2011-02-09 kl. 01:59.
Citera
2011-02-09, 15:39
Medlem
AMFSOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Läs här om carnitas jag gjorde i helgen. Alltså långsamt tillagad fläskkarre. Marinerad i torra kryddor såsom lökpulver, cayenne, vitlök, ingefära etc

https://www.flashback.org/sp28724020

Läs mer i tråden "bilder på dina maträtter". Nånstans kring de fem-sex sista sidorna lär det ligga. Annars ser du numret på inlägget i länken ovan.

Det blev ruskigt gott och är jäkligt autentiskt. Sen kan du ju fylla den ytterligare med lite koriander/limekryddat ris och lite pico de gallo! Samt kanske lite riven ost!

Helvete var hungrig jag blev nu! Ska försöka hitta hur du gjorde!
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in