Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffersson
Klicka på PDF-ikonen till höger om profilen så skapas ett CV genom den data du lagt in. CVt blir förvånansvärt bra men jag skulle själv aldrig använda det då jag vill ha mer information och frihet över upplägg och design.
Vad du menar med att "presentera det som ett CV" förstår jag inte, menar du att bara länka dit? Då blir det inte många jobberbjudanden.
Jag ser egentligen inte riktigt vad skillnaden skulle vara mellan att exportera en LinkedIn-profil som en pdf eller att skicka en länk till själva profilen, eftersom det är samma innehåll. Skillnaden är väl framför allt att exporten blir statisk medan profilen är levande och kan ändras.
Men ja, det är det jag menar, att länka dit. I artikeln som jag länkade till i förra inlägget så står ju just att det numera (artikeln handlar om en undersökning från USA, bör kanske tilläggas) är ute med traditionella CV:n och att det istället är digitala källor, som LinkedIn-profiler och bloggar som gäller.
Nu tror jag ju att det dröjer ett tag innan det slår igenom stort i Sverige, men jag tror mycket väl att utvecklingen kan gå åt det hållet även här.