2011-02-08, 20:54
Medlem
Knuules avatar
I helgen var jag ute och partajade på en av Stockholms många uteställen. Träffade en brud som stötte rätt så hårt på mig. Jag som dock inte var så överdrivet intresserad höll en låg profil men tyckte ändå att det var trevligt att pratas vid lite.

Till min förvåning kläcker hon plötsligt ur sig:

- Är du bög?

Jag vart givetvis jäkligt förvånad och svarade att jag inte alls var bög. Som svar fick jag då:

- Okej... bevisa det!

Sagt och gjort.

Jag var tillräckligt berusad för att traska rakt i fällen och kände mig också därmed lite smådum. Inte för att jag är den som blir arg om någon kallar mig bög då jag redan är säker på min sexuella läggning. Men nu kände jag mig smått tvungen att motbevisa hennes första påstående.

Så här på efterhand är jag ändå rätt imponerad av sättet hon fick mig i säng på, men kan ju säga som så att jag hade rätt mycket ångest dagen efter

- Hur hade ni reagerat om en tjej drog den linen för er?

- Någon som har några fler liknande raggningsrepliker på lager som dumförklarar den ena parten om man inte går med på den andras villkor?
Citera
2011-02-08, 20:59
Medlem
zabongs avatar
Om man är invandrare kan man väl alltid dra till med "Är du rasist?".
Citera
2011-02-08, 21:01
Medlem
Clarence_Ss avatar
Haha min polare förlorade oskulden pga exakt samma replik
Citera
2011-02-08, 21:07
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Det kan ha varit en medveten raggningsreplik men också självförsvar (jag var ju inte där, jag tar bara upp alternativet). Bland det värsta som kan hända en tjej som faktiskt tar initiativ är att bli nobbad. Då ligger inte den självbevarande "rationaliseringsfasen" långt borta.

Vad jag säger ovan är främst i perspektiv- och diskussionssyfte, inte att jag inte tror hon stötte på dig (det gjorde hon ju uppenbarligen!). Däremot finns det två vinklar på "är du bög?"-frasen. Antingen att det var hennes hemliga (och medvetna) vapen, eller, inte helt osannolikt heller - självbevarande "rädda ansiktet"-frasen.

Jag menar - det är ju helt otänkbart att en kille skulle säga nej, eller hur?
Citera
2011-02-08, 21:26
Medlem
dekanmis avatar
Är det en raggningsreplik som tjejer brukar köra?
Hoppsan, det förklarar en del...
Citera
2011-02-08, 21:28
Medlem
S_o_Ns avatar
-Är du bög?
-Vadå, tar du den i 2:an?

Alternativt;
-Är du bög?
-Ja, ska vi ligga?
Citera
2011-02-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Det kan ha varit en medveten raggningsreplik men också självförsvar (jag var ju inte där, jag tar bara upp alternativet). Bland det värsta som kan hända en tjej som faktiskt tar initiativ är att bli nobbad. Då ligger inte den självbevarande "rationaliseringsfasen" långt borta.Vad jag säger ovan är främst i perspektiv- och diskussionssyfte, inte att jag inte tror hon stötte på dig (det gjorde hon ju uppenbarligen!). Däremot finns det två vinklar på "är du bög?"-frasen. Antingen att det var hennes hemliga (och medvetna) vapen, eller, inte helt osannolikt heller - självbevarande "rädda ansiktet"-frasen.

Detta stämmer bra.
Citera
2011-02-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Det kan ha varit en medveten raggningsreplik men också självförsvar (jag var ju inte där, jag tar bara upp alternativet). Bland det värsta som kan hända en tjej som faktiskt tar initiativ är att bli nobbad. Då ligger inte den självbevarande "rationaliseringsfasen" långt borta.

Vad jag säger ovan är främst i perspektiv- och diskussionssyfte, inte att jag inte tror hon stötte på dig (det gjorde hon ju uppenbarligen!). Däremot finns det två vinklar på "är du bög?"-frasen. Antingen att det var hennes hemliga (och medvetna) vapen, eller, inte helt osannolikt heller - självbevarande "rädda ansiktet"-frasen.

Tror också på det du säger, dock skulle jag gissa på att tjejen TS drogs med började ledsna och drog sista ässet ur skjortärmen.

Jag hade nog blivit rätt paff själv, speciellt om jag raggade på tjejen, vilket du nu visserligen inte gjorde. Om en kille kallar mig bög slår jag in käften på honom, vet dock inte hur jag skulle hantera situationen om det var ett sliddjur...
Citera
2011-02-08, 21:59
Medlem
nillodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zabong
Om man är invandrare kan man väl alltid dra till med "Är du rasist?".

HAHHAHAHAHAHHA!

Inte kul, kom jag på.. Är ju en del våldtäkter som begås faktiskt..
Citera
2011-02-08, 23:16
Medlem
kelzys avatar
Jag ställde den frågan till en kille på skämt o sekunden efter drog han iväg mej o bevisade att så var inte alls fallet!
Citera
2011-02-08, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knuule
I helgen var jag ute och partajade på en av Stockholms många uteställen. Träffade en brud som stötte rätt så hårt på mig. Jag som dock inte var så överdrivet intresserad höll en låg profil men tyckte ändå att det var trevligt att pratas vid lite.

Till min förvåning kläcker hon plötsligt ur sig:

- Är du bög?

Jag vart givetvis jäkligt förvånad och svarade att jag inte alls var bög. Som svar fick jag då:

- Okej... bevisa det!

Sagt och gjort.

Jag var tillräckligt berusad för att traska rakt i fällen och kände mig också därmed lite smådum. Inte för att jag är den som blir arg om någon kallar mig bög då jag redan är säker på min sexuella läggning. Men nu kände jag mig smått tvungen att motbevisa hennes första påstående.

Så här på efterhand är jag ändå rätt imponerad av sättet hon fick mig i säng på, men kan ju säga som så att jag hade rätt mycket ångest dagen efter

- Hur hade ni reagerat om en tjej drog den linen för er?

- Någon som har några fler liknande raggningsrepliker på lager som dumförklarar den ena parten om man inte går med på den andras villkor?

Jag hade ignorerat henne. Bara lett lite och tittat åt ett annat håll, skulle hon stå kvar efter 20sek, så skulle jag flytta på mig - utan att titta på henne.
En tjej som börjar så, hon är inte värd ett ord från min sida. Hon finns inte.
Citera
2011-02-08, 23:39
Medlem
Du kunde sagt ''Nej, men bara för att jag är hetero betyder inte det att jag knullar allt på 2 ben'' och sluppit henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in