2011-02-09, 13:03
Medlem
kissflickans avatar
alltså, jag fattar att man kan tappa fattningen när katten pissar i soffan, men försök komma ihåg att du har att göra med ett djur som har samma intellektuella förmåga som en ettåring. och lägg ner vattensprutan eftersom den gör mer skada än nytta om man inte vet hur man ska hantera den på rätt sätt (och ditt inlägg tyder på det senare i ditt fall).

du har fått massor med konstruktiva tips i tråden och jag vill bara tillägga att det förmodligen kommer att ta lite tid för din katt att lära sig att kissa i lådan igen. du får försöka att minimera chanserna för fler olyckor under tiden genom att förhindra kattens tillgång till soffan (stäng dörren eller täck över soffan, osv) och andra känsliga ställen. det må vara jobbigt, men det är värt det. det kommer bli ännu jobbigare om du fortsätter försöka korrigera katten med aggressiva metoder.
Citera
2011-02-09, 15:21
Medlem
mrorbins avatar
Har inte tid att svara på alla inlägg för tillfället. Men jag flyttade lådan så långt ifrån toan som möjligt så började hon kissa/bajsa igen. Bor inte så stort, 38 kvm men det räckte åtminsonde. Första gången jag flyttade lådan så var det till väggen som skiljer toan och vardagsrummet åt.. Och det är antagligen nånting på toaletten hon är rädd för, inte lådan, men ingenting har vält där inne eller så, så kan inte fatta vad som skrämt henne. Men har en teori om att hyresvärden kanske spolat rent rören eller nå, men när dom gör sånt brukar man väl få en lapp.

Jag mår seriöst sjukt dåligt över hur jag reagerade efter jag läst alla svar. Och hade en av dom sämsta dagarna i mitt liv- och tappade fattningen. Ingenting att skylla på men ändå.

Till alla er som skriver att jag ska bli knullad av en neger och pissa eld och annat skit, hon har det väldigt bra här hos mig, det enda hon gör om dagarna är att kela, ligger i knät och kurrar. Så gå och häng er.
Senast redigerad av mrorbin 2011-02-09 kl. 15:25.
Citera
2011-02-09, 15:23
Bannlyst
Tycker Ni är väl taskiga mot TS.
Citera
2011-02-09, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Onda andar, katter reagerar å de grövsta på sådant, kanske bor Du ovanpå en gammal gravplats.

Håller med dig. Klart det är andar det handlar om.
Citera
2011-02-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Har inte tid att svara på alla inlägg för tillfället. Men jag flyttade lådan så långt ifrån toan som möjligt så började hon kissa/bajsa igen. Bor inte så stort, 38 kvm men det räckte åtminsonde. Första gången jag flyttade lådan så var det till väggen som skiljer toan och vardagsrummet åt.. Och det är antagligen nånting på toaletten hon är rädd för, inte lådan, men ingenting har vält där inne eller så, så kan inte fatta vad som skrämt henne. Men har en teori om att hyresvärden kanske spolat rent rören eller nå, men när dom gör sånt brukar man väl få en lapp.

Jag mår seriöst sjukt dåligt över hur jag reagerade efter jag läst alla svar. Och hade en av dom sämsta dagarna i mitt liv- och tappade fattningen. Ingenting att skylla på men ändå.

Till alla er som skriver att jag ska bli knullad av en neger och pissa eld och annat skit, hon har det väldigt bra här hos mig, det enda hon gör om dagarna är att kela, ligger i knät och kurrar. Så gå och häng er.

Men vad bra att katten går i lådan nu , du kan ju flytta lådan liiite i taget mot toan sen så ordnar de sig nog. Det är väldigt lätt hänt att djur blir skiträdda och då får man hjälpa dom tillbaka.

ja klart man reagerar hårt om någon tappar fattningen mot djur men de kan hända den bästa.

Men tvätta fläcken i soffan med alosolsprit tror de tom tar bort helt inte bara ytlig lukt.
Annars finns risken de blir kiss där igen.

Ha de bra
Citera
2011-02-09, 22:23
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Men vad bra att katten går i lådan nu , du kan ju flytta lådan liiite i taget mot toan sen så ordnar de sig nog. Det är väldigt lätt hänt att djur blir skiträdda och då får man hjälpa dom tillbaka.

ja klart man reagerar hårt om någon tappar fattningen mot djur men de kan hända den bästa.

Men tvätta fläcken i soffan med alosolsprit tror de tom tar bort helt inte bara ytlig lukt.
Annars finns risken de blir kiss där igen.

Ha de bra

Jo, det var så jag tänkte göra, lite i taget. Har åtminstone lyckas lockat in henne i hallen med godis idag, fast hon sprang där ifrån när hon hade ätit upp

Tack för tipset men ska testa med ättika föst för det har jag hemma.
Citera
2011-02-09, 22:28
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Jo, det var så jag tänkte göra, lite i taget. Har åtminstone lyckas lockat in henne i hallen med godis idag, fast hon sprang där ifrån när hon hade ätit upp

Tack för tipset men ska testa med ättika föst för det har jag hemma.
annars funkar citrus, om du vill hålla henne borta från soffan alltså. dom tycker att det luktar illa.
Citera
2011-02-10, 05:26
Bannlyst
Allt som luktar skarpt tycker dom inte om. Ibland kan dom vänja sig dock och lära sig att ignorera det
Citera
2011-02-10, 07:50
Medlem
Gidellas avatar
Mitt tips är att alltid låta katten ta det i sin egen takt, även om det skapar diverse problem för dig. Hon tittar till dig för stöd och då gäller det att du är snäll och uppmuntrar henne. Vet när jag skaffade min kattunge förra året så var första veckan väldigt läbbig och när folk kom genom dörren gömde hon sig bakom benen på en och så. Då försökte jag lugna, klappa och sen låta henne vara och det dröjde inte länge innan hon slutade vara rädd. Men tvingar du fram en konfrontation mellan katten och det hon är rädd för så går det snarare åt andra hållet som andra redan skrivit.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in