2011-02-08, 19:31
Medlem
mrorbins avatar
I förrgårnatt vaknade jag av något som lät som en flaska med vatten åkter ner i golvet. Jag går upp och kollar om katten vält något men så var inte fallet, måste ha drömt något tänkte jag. Men hon sitter i vardagsrummet och stirrar helt förskräckt ut mot hallen där även toan finns. Tänker inte mer på det, går och lägger mig igen men kan inte somna så ligger och funderar lite nån timme och går upp igen, katten sitter fortfarande kvar och stirrar ut mot hallen. Och nu ett dygn senare så är hon livrädd för att gå ut i hallen och toan, totalvägrar och reser ragg och klättrar upp på min rygg och hoppar iväg. Och den dumma jävla katten pissade i soffan, och jag flippar ut helt och sprutar vatten på henne med en blomsterspruta och bär henne i nackskinnet till lådan och trycker ner henne så hon ska fatta. Men nej då, hon är fortfarande livrädd för toan.

Några timmar passerar och jag gör flera försök att lyfta in henne på toan, sitta där inne med henne och kolla hur hon reagerar, hon bara sitter i ett hörn och är rädd. Och alldeles nyss, pissade den satans katten i soffan IGEN! Fy fan vad less jag blev, så jag slängde in henne på toan och nu sitter hon där och ylar.

Vad fan har hänt? Uppenbarligen så har nånting skrämt vettet ur stackarn men jag vet inte vad?

Hur fan ska jag lösa detta problem? Avliva? Fast det är ju det sista jag vill. Är helt upprörd så ursäkta diverse stavfel.

Hon är 5 månadet ska tilläggas.
Citera
2011-02-08, 19:35
Medlem
Busstids avatar
Sälj den om den nu inte är värd mer än att du funderar på att avliva den efter att den kissat i soffan två gånger.
Citera
2011-02-08, 19:44
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstid
Sälj den om den nu inte är värd mer än att du funderar på att avliva den efter att den kissat i soffan två gånger.

Klart hon är värd mer än så. Tänkte mer på om hon kanske lider av nå psykiska problem. Inavel, fan vet jag. Fick henne gratis, ingen stamtavla eller nå bakgrund.
Citera
2011-02-08, 19:46
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Nu kanske jag har missuppfattat nånting, men som jag förstod det så är katten alltså rädd för att gå in på toaletten där kattlådan finns? Kan du inte tillfälligt flytta kattlådan i närheten av soffan tills dess att katten vågar sig ut i hallen/toaletten?
Citera
2011-02-08, 19:47
Medlem
Evilsweetthings avatar
Avliva ska du ju för fan inte göra dummer. Det skedde bara för någon dag sedan så ge katten tid, den är dessutom bara kattunge, det kan ta något år, hände med min katt. Du kan ju försöka visa att det inte är farligt genom lek på något sätt. Har du inte tålamod så får du väl sälja katten...
Citera
2011-02-08, 20:01
Medlem
Snurrens avatar
Katten är rädd för badrummet och du stänger in den där

Flytta ut kattlådan i ett annat utrymme genast. Kattstackarn fick en chock av något och är skrämd, då ska du väl inte reagera som du gjort. Kanske den hoppade upp på något och halkade ner i badkaret, att det var det som lät - inte vet jag men något var det ju.

Nu gäller det att lugna ner sig, både för dig och katten. Kan du se till att den inte är i närheten av soffan så är det ju bra, men lugn och ro är viktigast.
Citera
2011-02-08, 20:03
Medlem
javlaranammas avatar
Hon har väl trillat ner i dasset å e därför rädd för å gå in där!
Tänk dig världen ur hennes ögon så e kanske inte allt så självklart och enkelt. .
Citera
2011-02-08, 20:05
Avslutad
Säger som ovan, flytta ut lådan från badrummet ett tag.
Lek med katten i hallen/badrummet så hon ser att de inte är nått att vara rädd för.

Låt de ta den tid det tar.
Citera
2011-02-08, 20:05
Bannlyst
Onda andar, katter reagerar å de grövsta på sådant, kanske bor Du ovanpå en gammal gravplats.
Citera
2011-02-08, 20:07
Medlem
Sämsta tänkbara starten för en katt. Du har tvingat ner den i lådan och där har du badrumsskräcken. Blomspruta och hot är dina nästa drag...
Detta började helt fel!
Du kommer inte kunna lösa problemen. Hoppas du inte avlivar din katt som ett straff för att du bett dig fel.
Citera
2011-02-08, 20:08
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
sprutar vatten på henne med en blomsterspruta och bär henne i nackskinnet till lådan och trycker ner henne så hon ska fatta. Men nej då, hon är fortfarande livrädd för toan.

Ööö är du helt jävla dum i huvudet eller? Försök att sälja ett ge bort katten då du uppenbarligen inte ska ha djur.
Jävla idiot.
Citera
2011-02-08, 20:44
Medlem
Mysan75s avatar
Tror inte det är katten som är dum i huvudet.

1. Det har hänt något på toan/i hallen med din stackars kattunge !!
( antagligen det du hörde )

2. Man stänger inte in ett litet djur som är livrädd, och dessutom på det ställe där det verkar ha inträffat
något !!

Snälla sälj din katt till någon kunnig katt älskare istället ... slipper du få kiss i soffan också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in