2011-02-08, 18:17
Medlem
Vet inte om de är rätt forum att posta i men prövar i allafall.

Jag har problem med min laptopskärm, det är nämligen så att när jag startar upp spel (nya och gamla) så täcker de inte upp hela skärmen utan stor yta lämnas åt "svarta kanter", när jag stänger av spelen blir skärmen fullstor igen.
Jag har testat att byta mellan upplösningarna på alla spelen, och datorns valbara upplösningar. Jag har testat olika versioner av DirectX och olika patchar till spelen.
Jag misstänker att det kan ha å göra med grafikdrivrutinerna.
Datorn är en Lenovo Thinkpad R400, med Intel grafikkort.
Hjälp med det här problemet uppskattas, tack på förhand!
Senast redigerad av Pastahman 2011-02-08 kl. 18:30.
Citera
2011-02-08, 18:49
Medlem
Mertins avatar
Hade samma problem en gång i tiden. Nu har jag en gammal dator, men det kanske funkar på din.

Högerklickade på skrivbordet. Öppnade NVIDIAs kontrollpanel. Fliken "Ställ in skrivbordets storlek och position". Kryssade i "Använd NVIDIA-skalning". De "svarta kanterna" försvann i alla spel.

Intel bör väl ha något liknande. Lycka till
Citera
2011-02-10, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertin
Hade samma problem en gång i tiden. Nu har jag en gammal dator, men det kanske funkar på din.

Högerklickade på skrivbordet. Öppnade NVIDIAs kontrollpanel. Fliken "Ställ in skrivbordets storlek och position". Kryssade i "Använd NVIDIA-skalning". De "svarta kanterna" försvann i alla spel.

Fanimejj! Det funkade! Man får tacka så hjärtligt, härligt när man får lite hjälp och problemen löser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in