• 6
  • 7
2011-07-03, 20:35
Medlem
CHeitzmans avatar
Ftt min uppgrelse och r inte njd. Begrde att f fullt minstefradrag d allt inkomst jag hade det ret kom frn norge. Trots detta har de bara gett mig 1/12. Vad kan man gra fr att verklaga framgngsrikt?
Citera
2011-07-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHeitzman
Ftt min uppgrelse och r inte njd. Begrde att f fullt minstefradrag d allt inkomst jag hade det ret kom frn norge. Trots detta har de bara gett mig 1/12. Vad kan man gra fr att verklaga framgngsrikt?

Hej CHeitzman

Vi har ftt tillsnt information frn skatteetaten som sger att om du vill klaga p ditt norska skatteoppgjr gr du p fljande stt:

"Kan jag protestera mot skatteoppgjret?
Ja, det kan du. Om du anser att ngot r fel i skatteoppgjret.
Detta gr du enklast genom att skicka en elektronisk klaga. Klagofristen r 6 veckor efter det att du har ftt skatteoppgjret.
Om du r oenig i fastsettelse av intckt, fr exempel enkelposter i selvangivelsen, kan man be skattekontoret omprva beslutet. Vid omprvning mste du komplettera med nya uppgifter som skattekontoret inte hade tillgng till vid tidigare beslut.
Om inte allt skatteavdraget eller frskottskatten har kommit med, mste klagan rttas till skatteoppkreveren dr du bor."

Du hnvisade till minstefradraget och du kan lsa vilka regler som gller kring det p: http://www.cribsnorge.se/minstefradrag

Lycka till!

Cribs Norge
Citera
2011-07-11, 15:42
Medlem
Hej.

Knns som att min deklaration har fallit offer fr det norska lotteriet.

Enligt deras berkningssida p skattetaten.no ska jag f tillbaka en liten summa pengar men ej f betala ngon restskatt. Nu nr jag fick "oppgjiret" S ska jag betala restskatt p 5500kr. Har gjort avdrag fr resor till/frn Sverige och resor till/frn Arbete + Dubbel hyra. Har de skitit i att ta med mina avdrag?

Kan jag deklarera om d jag sg p cribsnorge att jag kan dra av kostnader fr mat 189kr/dag?

Hur ska jag gra nr jag skickar in klagan? Skicka med dokument p s mycket som jag kan?

Ska jag verkligen betala statlig skatt? I Sverige betalar man vl statlig skatt om man tjnar uppt 40k/mnad?

(bodde i Norge September-> hade 136k brutto)

Tacksam fr svar!!
Citera
2011-07-18, 21:37
Medlem
Hejsan!

Har ej ftt ngra pengar insatt, ej heller ftt ngot papper p att jag ska betala eventuell summa. Var vnder man sig fr att ta reda p hur man ligger till? Ngon som vet? tacksam fr svar!

MVH
Citera
2011-07-23, 17:03
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kan dom kontrollera p ngot stt hur lnge man r i landet, annars r det ju bara sa p fr mer minsteafdrag och tex kost-avdrag !
Citera
2011-07-25, 11:35
Medlem
Var blir mina pengar av? har inte hrt ngot sedan jag skickade in deklarationen?
Citera
2011-08-17, 19:01
Medlem
Har ftt min skatteoppgjer frn 2010. Jag fattar inte om jag ska f pengar eller betala pengar. Summan r 633kr. Och det str "underskot til framfring seinare r"

Det r ju inga feta pengar t ngot hll men vad frvntas jag gra?

Ngon?
Citera
2012-05-03, 22:46
Medlem
Jag har glmt att deklarera. Ser nu att sista datumet var den sista april. Kan jag lmna in den nu i efterhand? Jag har skt som en galning efter information men hittar ingenting.

Tacksam fr svar.
Citera
2012-09-08, 23:09
Medlem
utan.att.stannas avatar
Nr faaaan kommer beskedet herre gud vad tid det tar!!!!
Citera
2012-09-09, 09:17
Medlem
Hagfjlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Nr faaaan kommer beskedet herre gud vad tid det tar!!!!
Jag fick brev fr ngon vecka sedan dr jag var tvungen att skicka in papper p allt jag hade skrivit in.
Citera
2012-09-10, 20:05
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagfjäll
Jag fick brev fr ngon vecka sedan dr jag var tvungen att skicka in papper p allt jag hade skrivit in.
Oj, vad hade du skrivit in d?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in