2011-02-08, 09:51
Medlem
Bennyjs avatar
För att göra en lång historia kort så var min flickvän ute och festade rätt så rejält nu i helgen. Vi har relativt nyligen blivit ett par, så jag varken känner eller litar på henne fullt ut. Min oro grundar sig i att jag vet att hon är rätt så flörtig av sig då hon är full... och säkert inte så svår att övertala heller (grundar det i att jag fick henne i säng första kvällen vi sågs).

Hursomhelst så igårnatt då hon sov över hos mig så gjorde jag det som var avundsjuk pojkvän inte bör göra, men gör ändå, nämligen tjuvkikade i hennes telefon. Jag såg då ett sms som hade inkommit dagen efter hon varit ute från någon kille, det stod:

"Roligt att se dig i helgen "

Ganska oskyldigt sms iof, de kan ju vara gammla vänner som setts på krogen bara... Men sen kollar jag hennes samtalslista, där jag ser att han ringt henne klockan 3 på natten, dvs långt efter krogen stängt....

Min fråga är. Bör jag brusa upp över detta? Jag kan ju liksom inte konfrontera henne, då jag verkligen inte har några bevis, samt att jag faktiskt snokat i hennes privata sms... Liksom, det är ju bara för henne att säga att det var en gammal polare som ringde henne för att han fråga om dom skulle på efterfest eller nåt....

Ni förstår säkert....
Citera
2011-02-08, 09:54
Medlem
Gorillabass avatar
Konfrontera henne, jag skulle inte tveka. Lägg korten på bordet!
Otrogna subbor ska hållas kort ( om hon nu var/är otrogen )
Citera
2011-02-08, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyj
För att göra en lång historia kort så var min flickvän ute och festade rätt så rejält nu i helgen. Vi har relativt nyligen blivit ett par, så jag varken känner eller litar på henne fullt ut. Min oro grundar sig i att jag vet att hon är rätt så flörtig av sig då hon är full... och säkert inte så svår att övertala heller (grundar det i att jag fick henne i säng första kvällen vi sågs).

Hursomhelst så igårnatt då hon sov över hos mig så gjorde jag det som var avundsjuk pojkvän inte bör göra, men gör ändå, nämligen tjuvkikade i hennes telefon. Jag såg då ett sms som hade inkommit dagen efter hon varit ute från någon kille, det stod:

Ganska oskyldigt sms iof, de kan ju vara gammla vänner som setts på krogen bara... Men sen kollar jag hennes samtalslista, där jag ser att han ringt henne klockan 3 på natten, dvs långt efter krogen stängt....

Min fråga är. Bör jag brusa upp över detta? Jag kan ju liksom inte konfrontera henne, då jag verkligen inte har några bevis, samt att jag faktiskt snokat i hennes privata sms... Liksom, det är ju bara för henne att säga att det var en gammal polare som ringde henne för att han fråga om dom skulle på efterfest eller nåt....

Ni förstår säkert....

Bestäm dig! Lita på henne och säg inget, eller lita inte på henne och dumpa. Du kan ju inte ha en tjej om du ska bli nojig varje gång hon går utanför dörren utan dig eller träffar en kompis? Då är det antingen fel på henne som inte inger ett förtroende eller på dig som är för nojig.
Citera
2011-02-08, 09:58
Medlem
aleexxandraas avatar
Citat:

Ni förstår säkert....
du är dum i huvudet som över huvudtaget rörde hennes telefon...
Om hon är otrogen lär du märka det på annat sätt än att hålla på och snoka!

Du har ju dessutom svaret själv, han kanske va en gammal vän! Börja med att fråga henne vem snubbe är!
Citera
2011-02-08, 09:58
Medlem
Krogen stänger generellt kl. 3 på helger, men självklart finns det avvikelser.
onT, Du bör ta det lugnt och jobba på din självsäkerhet. Konfrontera henne ej angående detta, det kommer förmodligen leda till onödigt tjafs.

Oavsett om hon har en kille vid sidan av spelar det ingen roll vad du säger till henne, eller hur? Låt det vara tills det blåst över eller tills du har berättigade belägg.
Citera
2011-02-08, 10:01
Medlem
Gibbledygooks avatar
Man ska aldrig få dåligt samvete när man rotar i någons telefon..det är så enkelt som så att har man inget att dölja så finns det ingen anledning för vederbörande att bli arg..

Däremot så kanske du inte ska just säga något till henne nu..låt det gå ett tag o se om kontakten fortsätter...kanske i framtiden hittar du nåt riktigt smaskigt sms..och om du då konfronterar henne låt inte henne köra "min telefon så fel av dig o rota i den" skiten...
Citera
2011-02-08, 10:02
Medlem
Bennyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junip
Krogen stänger generellt kl. 3 på helger, men självklart finns det avvikelser.
onT, Du bör ta det lugnt och jobba på din självsäkerhet. Konfrontera henne ej angående detta, det kommer förmodligen leda till onödigt tjafs.

Oavsett om hon har en kille vid sidan av spelar det ingen roll vad du säger till henne, eller hur? Låt det vara tills det blåst över eller tills du har berättigade belägg.

Krogen stänger 3 i typ... stockholm?

Blev lite delade svar här ser jag. Angående moralprediakan om mitt snokade så avstår jag gärna, gjort är gjort och jag ångrar det inte. Som det ser ut nu tänker jag inte konfrontera henne tror jag... liksom.. jag har inga grunder... kan bara förlora en sån konfrontation?
Citera
2011-02-08, 10:02
Medlem
Skyishs avatar
Jag skulle inte blivit särskilt orolig, så länge de inte smsar frekvent och han flirtar med henne.
Citera
2011-02-08, 10:04
Medlem
Kommentera inte det överhuvudtaget. Mycket möjligt att killen var ute efter något, men hon verkar ju inte ha sms:at tillbaka eller ringt.
Du kan nog vara tämligen lugn.
Citera
2011-02-08, 10:06
Medlem
Citat:
Krogen stänger 3 i typ... stockholm?

Blev lite delade svar här ser jag. Angående moralprediakan om mitt snokade så avstår jag gärna, gjort är gjort och jag ångrar det inte. Som det ser ut nu tänker jag inte konfrontera henne tror jag... liksom.. jag har inga grunder... kan bara förlora en sån konfrontation?
Okej, nu antar jag att du bor i Jokkmokk eller i en liknande avlägsen ort.
onT, I min mening gör du rätt i att låta det vara.
Citera
2011-02-08, 10:08
Medlem
stekiss avatar
Nej! Det du gjort är fel, jag tycker inte du ska konfrontera henne med detta.

Det låter som en oskyldigt kompis-sms. Nu kan vi ju självklart inte lämna några garantier här, men tänk dig in i situationen själv: Du har vart ute på krogen och träffar en tjejkompis du inte sett på länge. Då skulle det inte vara så konstigt om hon skriver så, eller hur?

Det kommer bli jobbigt för er båda om du inte kommer över din misstänksamhet och litar på henne. Du kan ju ändå inte påverka vad hon gör, och svartsjuka kommer bara göra ert förhållande dåligt. Se och utgå från det positiva; om det blir bakslag så är det så! Men att gå runt och tänka negativt och vara osäker skapar en ond cirkel. Eftersom hon valt att vara med dig måste hon ju gilla dig, eller hur? Lycka till med förhållandet!
Citera
2011-02-08, 10:08
Medlem
Citat:

Ni förstår säkert....

Ja du bör brusa upp och det med besked för att markera vem du är och vad som är ok i en relation med dig. Du gjorde helt rätt som snokade i hennes mobil för du anande vel vad du skulle hitta där. Hon ska inte ha skumma relationer bakom din rygg som hon umgås med på natten när hon är ute på helgerna. Folk som hävdar motsatsen tillhör vänsterprasslar kategorin och dom anser sig rätt att ha hemligheter bakom ryggen på sin partner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in