Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-17, 09:11
  #1549
Medlem
Akvavitaes avatar
Tycker man borde införa fyllecell som ett tidsbestämt straff. Tänk vad folk skulle tänka efter om de fick risken att sitta 5 år i fyllecell!
Citera
2022-11-07, 10:07
  #1550
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Max 9-10kr per portion. Vadå måltidsdryck skojar du eller?

Det är vad en skolmåltid kostar. Fängelserna har lyxiga krub än så.
Citera
2022-11-07, 10:22
  #1551
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Max 9-10kr per portion. Vadå måltidsdryck skojar du eller?

Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
En måltid på fängelserna kostar ca 50-60:- inkl tillhörande sallansbuffe och måltidsdryck. Matkostnader för kriminella i Sverige är idag på extrema nivårer.

I mars 2022 kostade maten för intagna ca 45 kronor per dag - fördelat på 3 måltider och fika.
Citera
2022-11-07, 10:23
  #1552
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är vad en skolmåltid kostar. Fängelserna har lyxiga krub än så.
Nej, det är ungefär lika.
Citera
2022-11-08, 07:05
  #1553
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I mars 2022 kostade maten för intagna ca 45 kronor per dag - fördelat på 3 måltider och fika.

Den kostande borde kunna pressa neråt. Att ge bara fångarna 1 måltid om dagen, den får dom anhöriga finasiera.
Citera
2022-11-08, 07:31
  #1554
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Den kostande borde kunna pressa neråt. Att ge bara fångarna 1 måltid om dagen, den får dom anhöriga finasiera.
Ja eller också får de bekosta maten själva genom det de tjänar på sysselsättningen så att de som arbetsvägrar inte får någon mat tilldelad.

Problemet med en sådan strategi är dock att det skulle öka kravet på bemanning och därmed öka kostnaderna eftersom hungriga intagna inte är samarbetsvilliga intagna. Håller man dem mätta så minskar man konflikterna både mellan intagna och mellan intagna och personal.

Man kan ha många åsikter om svensk Kriminalvård, men det går inte att komma ifrån att det är ett fungerande system som minskar konflikter, våldsanvändning och riskerna för personalen just därför att intagna behandlas som människor och har drägliga levnadsförhållanden.
Citera
2022-11-08, 08:08
  #1555
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är vad en skolmåltid kostar. Fängelserna har lyxiga krub än så.
Jag har aldrig varit häktad men satt 15 dygn i häktet i väntan på transport till anstalten. Maten på häktet var rent ut sagt vidrig. Den dröp av fett, innehöll i princip inget protein och på 15 dagar (lunch + middag utom första och sista dagen) åt jag inte upp allt utan minst halva talkriken åkte i toaletten. På anstalten däremot var maten riktigt bra. Vi hade riktiga kockar anställda och restaurangutbildning som daglig verksamhet så de internet som jobbade i köket var riktigt duktiga. Muslimer och 7de dags adventister fick minus (= inget fläsk) och vi hade bra vegetariska alternativ. En del muslimer valde att vara vegetarianer eftersom köttet inte var halalslaktat.

På häktet gick jag upp trots att jag åt minimalt eftersom jag låg i cellen och såg på TV 23 timmar om dygnet. På anstalten gick jag ner trots bra mat och rejäla portioner, beroende på arbete, träning och promenader.
Citera
2022-11-08, 17:13
  #1556
Medlem
Niggerss avatar
Man skall vara glad om man ens får mat när man sitter häktat eller i fängelse. Det kostar skattepengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag har aldrig varit häktad men satt 15 dygn i häktet i väntan på transport till anstalten. Maten på häktet var rent ut sagt vidrig. Den dröp av fett, innehöll i princip inget protein och på 15 dagar (lunch + middag utom första och sista dagen) åt jag inte upp allt utan minst halva talkriken åkte i toaletten. På anstalten däremot var maten riktigt bra. Vi hade riktiga kockar anställda och restaurangutbildning som daglig verksamhet så de internet som jobbade i köket var riktigt duktiga. Muslimer och 7de dags adventister fick minus (= inget fläsk) och vi hade bra vegetariska alternativ. En del muslimer valde att vara vegetarianer eftersom köttet inte var halalslaktat.

På häktet gick jag upp trots att jag åt minimalt eftersom jag låg i cellen och såg på TV 23 timmar om dygnet. På anstalten gick jag ner trots bra mat och rejäla portioner, beroende på arbete, träning och promenader.
Citera
2023-01-03, 08:41
  #1557
Medlem
Har en nära anhörig som jag vet att har blivit misshandlad i slutet på augusti .
Tror även denna annhörig blev intagen och häktad för nåt simpelt samtidigt.
Jag förstår att man inte kan få reda på så mycket innan utredningen är färdig.
Men borde man inte få veta varför någon har blivit häktad eller anhållen?
Polisen ger inte ut något och inte åklagaren i fråga.
Citera
2023-11-12, 01:46
  #1558
Medlem
GerardDepardieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juokko
Har en nära anhörig som jag vet att har blivit misshandlad i slutet på augusti .
Tror även denna annhörig blev intagen och häktad för nåt simpelt samtidigt.
Jag förstår att man inte kan få reda på så mycket innan utredningen är färdig.
Men borde man inte få veta varför någon har blivit häktad eller anhållen?
Polisen ger inte ut något och inte åklagaren i fråga.


Nej, det är locket på från snutar och åkukare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback