2011-11-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fem832
Är du på riktigt Merewena?

Nr1. Du var inte hennes vän, ni var bekanta, som högst "kompisar" Men ni umgicks definitivt inte.

Nr2. Hur vågar DU (som uppenbarligen har noll koll på droger) påstå att du har en "känsla" av att hon dött av något annat än dom ecstasy och en liten mängd hasch hon fick i sig? Hur jävla fräck kan man vara egentligen?!

Nr3. VARFÖR är detta så fruktansvärt viktigt för dig att veta, och dessutom skriva ut på FLASHBACK (Alltså INTERNET!?!?!)

För er andra som uppenbarligen är nyfikna så tog dom röda kvarnar och tjejerna tog exakt lika många. (7 st var) Ena tjejen mådde bra och hade inga som helst problem. Tjejen som avled drack inte vatten och klarade helt enkelt inte av att äta så många. Kroppen "pallade" inte.

Den här tråden borde raderas, för det är otroligt kränkande mot dom som stod henne nära och tjejen som var närvarande när överdosen inträffade att nån random brud sitter och leker CSI och söker uppmärksamhet med hjälp av denna tragiska händelse.

Är väl inte så jävla konstigt att han undrar om det var andra droger än mdma eftersom det nästan är omöjligt att överdosera E av misstag. Och 7 knappar är långt ifrån överdos om man inte har något annat fel innan eller har fått tag på piller med 10 gånger mer mdma än genomsnittet.
Citera
2011-11-02, 13:35
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeavisandButthead
E är ett samlingsnamn på flera sorter ( numera oftast MDMA ) .
Tabletterna kan vara olika blandningar, olika amfetaminer osv......
Läste en rapport , då hade de hittat metadon i E + 3-4 andra ämnen förutom MDA eller MDMA.
Sen har man ju vilken kemist/er tillverkar det , hur kunniga är dom. Vilket recept , vad kan gå fel?
Urspungliga ämnen.
Listan på frågetecken kan göras lång.
Annars uttorkning och att kroppens temperatur reglering havererar.

Varje sådant här fall är tråkigt att höra om vilken drog det än är.

R.I.P

Citat:
Ursprungligen postat av BeavisandButthead

7st och oftast vet inte användaren exakt vad de innehåller.

Ecstasy är inte, och har aldrig varit ett samlingsnamn för olika droger. Namnet kom i slutet av 70-talet (början av -80?) innan folk hade någon aning om vad research chemicals var för någonting. Det var och är ett namn ENDAST för MDMA som då fanns mer eller mindre uteslutande i tablettform.

Denna korkade myt att det skulle vara ett samlingsnamn, är något anti-drog sidor och media har fått för sig för dem inte orkade kalla nya RC´s med deras kemiska namn eller "ecstasy-liknande" droger och vissa valde då att bara kalla alla för ecstasy. Det är något väldigt nytt och som förhoppningsvis inte blir accepterat, då det kommer sänka ecstasy´s rykte när andra och farligare droger kopplas ihop med mdma.

7 stycken av ren MDMA borde jag kanske ha skrivit, ja. Men jag kan ju bara anta att om en person skriver "ecstasy" så talar dem inte om amfetamin eller någon annan drog ...
Citera
2011-11-02, 13:39
Medlem
Att OD'a är rätt lätt om man har bra kristaller/knappar. Att OD'a med dödlig utgång är en helt annan femma. Har man bra hjärta osv. och ser till att hålla sig vätskesatt och kroppstempen i schack så tar det nog en hel del för att dö. Men är man på en varm klubb och inte dricker något och dessutom kanske käkat och druckit dåligt hela dagen innan man ploppade E'n så behövs det nog inte särskilt mycket om man har otur.

Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Ecstasy är inte, och har aldrig varit ett samlingsnamn för olika droger. Namnet kom i slutet av 70-talet (början av -80?) innan folk hade någon aning om vad research chemicals var för någonting. Det var och är ett namn ENDAST för MDMA som då fanns mer eller mindre uteslutande i tablettform.

Denna korkade myt att det skulle vara ett samlingsnamn, är något anti-drog sidor och media har fått för sig för dem inte orkade kalla nya RC´s med deras kemiska namn eller "ecstasy-liknande" droger och vissa valde då att bara kalla alla för ecstasy. Det är något väldigt nytt och som förhoppningsvis inte blir accepterat, då det kommer sänka ecstasy´s rykte när andra och farligare droger kopplas ihop med mdma.

7 stycken av ren MDMA borde jag kanske ha skrivit, ja. Men jag kan ju bara anta att om en person skriver "ecstasy" så talar dem inte om amfetamin eller någon annan drog ...
stämmer. att säga att ecstasy är slang för massa olika skit är som att säga att heroin inte betyder diacetylmorfin bara för att horset bankas med annat skit. ecstasy är mdma (och har alltid varit det), att sen knapparna är bankade med koffein, amfetamin och god knows what är en helt annan femma.

Hittade det här:
"to overdose on mdma would take one hell of a load of pills to get there. however, if youre a paul-never-rolled (newbie) then that amount is going to be significantly lower than if you have been taking them for six or seven years, for example.

i know people that do double figure amounts of pills every weekend and still come out on top (well, they are zombified for a week) and they definitely do not need to go to hospital.

when i first starting taking them though, i did about five,six,seven in one night (think it might have been the second time i'd done it) and i WAS admitted to hospital because i lost motorfunction, couldnt breath and couldnt communicate because i had developed so many ulcers along the lining of my mouth and throat."

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=7014#ixzz1cYG6QTPL

btw, amfetamin och mdma ska ju vara jäkla toxiskt och slita en hel del på hjärnan, men hur mycket större risk för att dö på sättet som ts kompis om man kör tjack+mdma vs bara mdma? För massa knappar innehåller ju mdma+tjack.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-11-02 kl. 13:47.
Citera
2011-11-02, 15:05
Medlem
JoliQuZs avatar
Jag har droppat jävligt mycket E och trodde nästan det var omöjligt att dö av en överdos, utan trodde man dog av överhettning? Kanske inte va schyssta E hon fick med MDMA i? Har tagit en bomb med ca 2.2g rent MDMA i och jag lever än idag
Citera
2011-11-02, 22:58
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Har tagit en bomb med ca 2.2g
Allvarligt?? Jag tog 0,6g en gång och det var bland det obehagligaste jag har varit med om i hela mitt liv. Hur upplevde du påslaget och är det någonting du ångrar?
Citera
2011-11-03, 01:12
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fem832
Är du på riktigt Merewena?

Nr1. Du var inte hennes vän, ni var bekanta, som högst "kompisar" Men ni umgicks definitivt inte.

Nr2. Hur vågar DU (som uppenbarligen har noll koll på droger) påstå att du har en "känsla" av att hon dött av något annat än dom ecstasy och en liten mängd hasch hon fick i sig? Hur jävla fräck kan man vara egentligen?!

Nr3. VARFÖR är detta så fruktansvärt viktigt för dig att veta, och dessutom skriva ut på FLASHBACK (Alltså INTERNET!?!?!)

För er andra som uppenbarligen är nyfikna så tog dom röda kvarnar och tjejerna tog exakt lika många. (7 st var) Ena tjejen mådde bra och hade inga som helst problem. Tjejen som avled drack inte vatten och klarade helt enkelt inte av att äta så många. Kroppen "pallade" inte.

Den här tråden borde raderas, för det är otroligt kränkande mot dom som stod henne nära och tjejen som var närvarande när överdosen inträffade att nån random brud sitter och leker CSI och söker uppmärksamhet med hjälp av denna tragiska händelse.

Så hon dog av vätskebrist med andra ord, inte överdos.

Varför är det respektlöst att skriva om det på flashback? Kan ju vara jättebra för andra att veta om det var några knappar som innehöll något annat än det vanliga, så att de kan undvika skiten. Om det du säger nu är sant så var det inte så i just detta fallet, men det kan man ju inte veta på förhand?

Kunskap är makt. Hade tjejen ifråga fått höra innan hur viktigt det är att dricka en del när man käkat e och dansar och håller på, så hade hon kanske överlevt?
Citera
2011-11-03, 12:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Allvarligt?? Jag tog 0,6g en gång och det var bland det obehagligaste jag har varit med om i hela mitt liv. Hur upplevde du påslaget och är det någonting du ångrar?

Jag har vid ett tillfälle tagit uppskattningsvis 900 mg och det var enbart roligt. Helt sjuka hallucinationer och kunde för mitt liv inte bete mig men obehagligt var det inte förrän efteråt.
Citera
2011-11-03, 12:43
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har vid ett tillfälle tagit uppskattningsvis 900 mg och det var enbart roligt. Helt sjuka hallucinationer och kunde för mitt liv inte bete mig men obehagligt var det inte förrän efteråt.
Jo dessa MDA-hallucinationer är inte att leka med. Tror mer att jag fick skuldkänslor och ångest för att jag hade överdoserat och detta ledde till att jag skapade en obehaglig upplevelse för mig själv.

Kan inte vara så värst nyttigt för hjärnan heller även om man inte dör, men 2,2g är helt ofattbart för mig. Jag hade istället delat ut det över 16 sessioner istället för att slänga i mig allt på en gång.
Citera
2011-11-03, 15:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jo dessa MDA-hallucinationer är inte att leka med. Tror mer att jag fick skuldkänslor och ångest för att jag hade överdoserat och detta ledde till att jag skapade en obehaglig upplevelse för mig själv.
Förmodligen är det så. Jag hade verkligen the time of my life när det hände och det var bara nice men det är klart, börjar man noja så brukar det ju inte bli bättre.

Citat:
Kan inte vara så värst nyttigt för hjärnan heller även om man inte dör, men 2,2g är helt ofattbart för mig. Jag hade istället delat ut det över 16 sessioner istället för att slänga i mig allt på en gång.
Nej, men hjärnan är en jävel på att återhämta sig men det är ju ett enorm slöseri.
Citera
2011-11-03, 21:31
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:

Vi hade rejält med MDMA och hade festat på det hela eftermiddagen och kvällen, hade drygt 2.2 - 2.1g i en zipp som jag skulle lämna till en polare som var påväg. Jag ville ta en till bomb och tänkte ääsch jag tar från den här i zippen och fyller på den sen. Full och påtänd som man var, hällde man utan att tänka allt innehåll i en stor pappersbits, knöt ihop och sköljde ner med Elk.

Kommer inte ihåg sådär jätte mycket men jag hade feta hallisar, mina kompisar sa att jag prata om massa konstiga saker och var ganska okontaktbar. Spydde som en gris, spydde mer, spydde mer, blev kallsvettig och svimmade 2-3 gånger och hade galen huvudvärk. Ögonvobbel som in i helvete så kunde typ inte ens se. Har bara svaga minnes frekvenser när jag ligger i badkaret och blir spolad på med iskallt vatten av en polare.
Hon sa att jag mumlade: "Fan vad jag ääälskar dig, du är som en extra mammmmmaa, fast söööötare"

Mådde piss en månad efter, trodde aldrig att en människa någonsin kunde må så dåligt som när jag vaknade dagen efter....
Citera
2011-11-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Vi hade rejält med MDMA och hade festat på det hela eftermiddagen och kvällen, hade drygt 2.2 - 2.1g i en zipp som jag skulle lämna till en polare som var påväg. Jag ville ta en till bomb och tänkte ääsch jag tar från den här i zippen och fyller på den sen. Full och påtänd som man var, hällde man utan att tänka allt innehåll i en stor pappersbits, knöt ihop och sköljde ner med Elk.

Kommer inte ihåg sådär jätte mycket men jag hade feta hallisar, mina kompisar sa att jag prata om massa konstiga saker och var ganska okontaktbar. Spydde som en gris, spydde mer, spydde mer, blev kallsvettig och svimmade 2-3 gånger och hade galen huvudvärk. Ögonvobbel som in i helvete så kunde typ inte ens se. Har bara svaga minnes frekvenser när jag ligger i badkaret och blir spolad på med iskallt vatten av en polare.
Hon sa att jag mumlade: "Fan vad jag ääälskar dig, du är som en extra mammmmmaa, fast söööötare"

Mådde piss en månad efter, trodde aldrig att en människa någonsin kunde må så dåligt som när jag vaknade dagen efter....

Misstänker att det där kan ha räddat ditt liv. Skönt att det finns pålästa pundare som vet vad man ska göra när det går snett. Props till dina vänner!

Har själv råkat ut för att en kompis bomba +/- 1G mdma och han var HELT väck, samma sak där, in med honom i duschen i spola iskallt vatten. Han var up and running och mycket klarare i huvudet efter 30 min iskalldusch. Dock mycket väck, men det är väl förståeligt...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in