Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!
De senaste veckorna har jag uppmärksammat att grannen börjat få hem en del skumt folk. Det kom väl en två eller tre bilar om dagen nästan varje dag. En gång när jag tittade ut i smyg såg jag en större man med långt skägg, typ som en MC-knutte brukar se ut i film. De stannar inte mer än kanske en halvtimme innan de ger sig iväg igen. Jag kan ju lägga till att vi bor på ett ganska ensligt ställe där det inte finns mycket folk. Så platsen är ju ganska bra att deala på om man vill ha det privat. Tror ni att mina granner langar droger och hur kan jag gå över till dem och fråga om heroin på bästa sätt?
Du är inte den ende som har grannar som langar. Själv har jag en liten trind gubbe som bor vägg i vägg med mig och som hyr ett garage på gården. Det är tänkt att bilen ska förvaras i detta garage, men där förvaras lådvis med importerad öl och sprit från div. länder över sundet. Det finns både kylskåp och annat smått och gott i detta garage. Massor av folk, då främst karlar samlas utanför garageporten mestadels om söndagsförmiddagarna för att få en återställare och ev. inhandla mer dricka.
Gubben själv dricker friskt och är i mesta fall så packad att han aldrig kan ta sig in genom sin dörr, det blir sovplats på trappgolvet utanför dörren
Konstigt att ingen mer än jag har kommit på honom.
chico