• 2
  • 3
2004-08-25, 11:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh33ter
Hmm du sa att en mc knutte med långt skägg var där, grannen kanske har methamfetamin hemma hos sig, det är sånt bikers är intresserad av...
Tja, det är ju i USA som MC-knuttar är kända för att langa meta-tjack, inte i Sverige... Fast han kanske ville vara lite cool och amerikansk...
Citera
2004-08-25, 17:24
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

De senaste veckorna har jag uppmärksammat att grannen börjat få hem en del skumt folk. Det kom väl en två eller tre bilar om dagen nästan varje dag. En gång när jag tittade ut i smyg såg jag en större man med långt skägg, typ som en MC-knutte brukar se ut i film. De stannar inte mer än kanske en halvtimme innan de ger sig iväg igen. Jag kan ju lägga till att vi bor på ett ganska ensligt ställe där det inte finns mycket folk. Så platsen är ju ganska bra att deala på om man vill ha det privat. Tror ni att mina granner langar droger och hur kan jag gå över till dem och fråga om heroin på bästa sätt?

Du är inte den ende som har grannar som langar. Själv har jag en liten trind gubbe som bor vägg i vägg med mig och som hyr ett garage på gården. Det är tänkt att bilen ska förvaras i detta garage, men där förvaras lådvis med importerad öl och sprit från div. länder över sundet. Det finns både kylskåp och annat smått och gott i detta garage. Massor av folk, då främst karlar samlas utanför garageporten mestadels om söndagsförmiddagarna för att få en återställare och ev. inhandla mer dricka.

Gubben själv dricker friskt och är i mesta fall så packad att han aldrig kan ta sig in genom sin dörr, det blir sovplats på trappgolvet utanför dörren

Konstigt att ingen mer än jag har kommit på honom.

chico
Citera
2004-08-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Du är inte den ende som har grannar som langar. Själv har jag en liten trind gubbe som bor vägg i vägg med mig och som hyr ett garage på gården. Det är tänkt att bilen ska förvaras i detta garage, men där förvaras lådvis med importerad öl och sprit från div. länder över sundet. Det finns både kylskåp och annat smått och gott i detta garage. Massor av folk, då främst karlar samlas utanför garageporten mestadels om söndagsförmiddagarna för att få en återställare och ev. inhandla mer dricka.

Gubben själv dricker friskt och är i mesta fall så packad att han aldrig kan ta sig in genom sin dörr, det blir sovplats på trappgolvet utanför dörren

Konstigt att ingen mer än jag har kommit på honom.

chico

Tror inte du är den enda som kommit på honom. Eftersom Svensson är så "jag vill inte blanda mig i det där" idag så tror jag det är fler som gör precis som du. Struntar i det helt enkelt...
Citera
2004-08-29, 11:36
Medlem
Tafkafs avatar
bodde granne med en langare i ett "bättre" hus på Östermalm i Stockholm. Det var ett jäla spring där. Folk kom i bil och han kutade ut till dom och in igen ett antal gånger per kväll. På dagarna kom det några till honom i stora dyra bilar som var reggade på ett företag i Slakthusområdet i Johanneshov. Antar att det var hans leverantörer och på kvällen kom kunderna.
En granne sa att Span varit där och kollat men det hände alldrig något. Sen hittade vi anabolkapslar i källaren.
Citera
2004-09-01, 17:42
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasstkniw
Tjena!

De senaste veckorna har jag uppmärksammat att grannen börjat få hem en del skumt folk. Det kom väl en två eller tre bilar om dagen nästan varje dag. En gång när jag tittade ut i smyg såg jag en större man med långt skägg, typ som en MC-knutte brukar se ut i film. De stannar inte mer än kanske en halvtimme innan de ger sig iväg igen. Jag kan ju lägga till att vi bor på ett ganska ensligt ställe där det inte finns mycket folk. Så platsen är ju ganska bra att deala på om man vill ha det privat. Tror ni att mina granner langar droger och hur kan jag gå över till dem och fråga om heroin på bästa sätt?
Nej, nej, din granne är böghora, ett dopp i dajmen tar max en halvtimma. Gå för fan inte dit, du kan torska dit på skiten du åxå.
Citera
2004-09-04, 21:25
Awaiting Email Confirmation
Om du inte är intresserad av att handla, utan bara är nyfiken så råder jag dej till att glömma det hela och inte bry dej. Om det är något skumt som t.e.x narkotika kan det vara väldigt hälsofarligt att lägga näsan i blöt.

Om han nu skulle vara storlangare så kan han lugnt få fem-tio år. Då blir dom i regel rätt sura på den som golat ner honom, och vem det är kommer alltid fram, och skulle i det här fallet vara ganska uppenbart.
Men nu är du kaske inte ute efter att gola...

Vill du handla, så bjud in honom på en öl några gånger och för in samtalet på droger, kanske visa dej lite liberal och intresserad. Visar han sej liberal så bjuder du på lite röka om du har, och efter ett tag så kanske du kan ställa en ärlig fråga.
Men tänk också på att om han inte är någon buse och hatar droger, så kanske du torskar istället om du har något att dölja.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in