2011-02-07, 16:59
Medlem
vargvids avatar
Jag har märkt under dom senaste månaderna hur flashbacks kvallite på trådar bara går ner tack vare alla jävla troll som har blivit medlem samma dag/dagen innan dom skapar en tråd där dom bara försöker att trolla folk.

Jag har för mig att när jag reggade mig så blev jag tvungen att betala 15 spänn via ett sms. (kan vara så att jag har fel och minnen som blandas ihop) men något måste nästan införas för att få bort alla new-reggade troll som spammar ner trådar, startar nya skittrådar ect.

Ifall nu jag mindes rätt att man blev tvungen att betala via sms för att komma åt flashback ect så tycker jag att man borde uppföra det igen bara för att bli av med alla troll (för vilket troll skulle vara såpass seriös att han/hon betalar 15 spänn för att komma åt ett forum). Eller göra som googlemail att man måste verfiera kontot via sms.

Något tycker jag måste göras, det är ganska irriterande att se en schysst tråd och sen vrålar det troll om den för att obvious troll is obvious
Citera
2011-02-07, 17:01
Medlem
Det där med betalningen gäller väl fortfarande? Det är väl 30 kronor om jag inte misstar mig.
Citera
2011-02-07, 17:02
Medlem
Har för mig att det kostar 15kr om man vill börja posta direkt. När man blir medlem måste man vänta ett par dagar innan man kan börja posta. Om man då inte skickar ett sms, som även jag har för mig att det var..
Citera
2011-02-07, 17:03
Medlem
nafts avatar
Håller med dig, trolltrådarna har ökat makalöst på senaste, något måste göras åt saken.
Citera
2011-02-07, 17:03
Medlem
jonasgrillars avatar
Om jag inte minns helt galet så är det väl "vänta några dagar, eller pröjsa 30 spänn" som gäller? Vill minnas att det gällde när mitt konto skapades i alla fall.

edit: pucktvåa.
Citera
2011-02-07, 17:06
Medlem
isnaas avatar
Det är väl så att man kan smsa in och som nyregistrerad betala 30 kronor för att börja posta direkt, annars så får man vänta 3(?) dagar innan man kan börja posta.

Angående det här med att få bukt med trollandet så finns det ingen egentlig lösning.
Vissa trolltrådar kan ju dessutom faktiskt vara underhållande (i alla fall när trollet faktiskt försöker sig på att trolla på ett vettigt sett och inte gör en tråd i stil med att denne nyss knullat sin morsa).

Det man kan göra för att få bukt med det absolut värsta tramstrollandet/spammandet skulle jag säga är att admin får ta och bli lite hårdare på KFK-regeln.

Edit: typ pucktrea..
Citera
2011-02-07, 17:10
Bannlyst
Det kostar 30 kr (inte helt hundra) om man vill börja posta direkt. Då skickar man ett sms. Vill man inte det får man vänta 3 dygn på en aktivering.
Citera
2011-02-07, 17:12
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMuchBrandy
Det kostar 30 kr om man vill börja posta direkt. Då skickar man ett sms. Vill man inte det får man vänta 3 dygn på en aktivering.

Bra då vare inte jag som minns fel.

Men tror ni det skulle vara något positivt att göra flashback "payusers only" att man måste betala 30 kr för att få bli medlem och skriva, testa under en månad eller två för att se ifall trollen försvinner sakta och säkert?
Citera
2011-02-07, 17:14
Medlem
nanglars avatar
Det går ju också att ignorera trådar av den karaktären. Men det är inte lätt då det gärna samlas en flock som tycker det är roligt. Men samtidigt, jag läser inte det jag inte gillar. Simple as that.
Citera
2011-02-07, 17:18
Medlem
javlaranammas avatar
Jag hade kunnat tänka mig att betala en summa för att få bort alla horsnorungar som sitter här å knappar in massa skit om deras fjortis dilemman,trolltrådar och finnar!!
Sååå trött på skiten att jag seriöst funderar på att skita i Flashback snart!
NÅGOT MÅSTE GÖRAS NU! !!
Citera
2011-02-07, 17:19
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Det går ju också att ignorera trådar av den karaktären. Men det är inte lätt då det gärna samlas en flock som tycker det är roligt. Men samtidigt, jag läser inte det jag inte gillar. Simple as that.

Mjo men man vill ju gärna att det ska vara en epic tråd som man skrattar sig igenom och följer upp typ som Kuk-frenzyn och tråden med den polska ungen i någons trädgård.

Jag har ignorerat trolltrådar fram till typ nu då när jag har tryckt på heta ämnen dom senaste veckorna har det var en hel bunt med trolltrådar som ligger där. Det blir precis som /b/, kvalliten på trådarna då det går ner och mer ner i skitet. När det väl kommer upp en seriös tråd så vrålar alla troll för att det blev precis som /b/, Förmycket trolltrådar gör folk misstänksamma och vrålar troll om exakt allt.

Och som javlaranamma säger, man vill skita i flashback tack vare alla trolltrådar. Exakt som man gjorde med /b/ för 2 år sen. Det blir helt enkelt förmycket att bara läsa en massa troll.
Citera
2011-02-07, 17:22
Medlem
kissflickans avatar
problemet är inte de s k trolltrådarna utan alla idioter som skriver en massa OT i dem (på temat att TS är ett troll, TS ljuger och andra saker som ligger långt från trådens ämne) och på så sätt knuffar upp dem i listan över heta ämnen. det är deras beteende som behöver korrigeras, inte trådstartarnas.

trådstarter som inte håller måttet för ett dugligt diskussionsunderlag åker redan med dagens system i papperskorgen, vilket går fortare om de rp-as. trådstarter med otroligt eller osannolikt innehåll som uppfyller kraven i reglerna blir kvar, vad användarna än må tycka om dem. gillar man dem inte kan man ignorera dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in