2011-02-07, 11:37
Medlem
41 trådar i timmen om du sitter uppe 24h och skriver. Sen måste samtliga trådar ha diskussionsvärde. Det kan inte vara fyra hundra trådar om "Jag är svensk/dansk/norsk, fråga mig".
Citera
2011-02-08, 13:54
Medlem
Knullkungens avatar
OM, jag säger om detta genomförs måste ett antal frågor först få svar.

jag kommer givetvis innan dessa 24 timmar börjar ha gjort i ordning 100 färdiga trådar och rubriker i ett world-dokument så de bara är att klistra in dem. Kalla det för fusk om ni vill. Kan jag i förväg kontakta moderatorer i relevanta forum och fråga om trådarna bryter mot någon regel? Vet att om man är tveksam till en trådstart bör man PMa moderator i aktuellt forum innan.

Det går inte att undvika att flera forum kommer att få många trådar så här kommer några konkreta exempel och frågor om dem.

Kan man i kändisskvaller posta trådar om utländska kändisar som knappast någon i Sverige känner till? Jag kan lätt gräva fram 1000 olika skådespelare på IMDB som haft roller i olika filmer. Tråden skulle då se ut enligt nedan.

Skvaller om X känd från filmen y?
Vad finns för skvaller om skådespelaren x som medverkar i filmen y?

Måste jag förvänta mig att få något svar eller att FB skall veta något om denna person? Jag vet skådespelare som är ganska kända i USA men inte i Sverige. Så att få några vettiga svar räknar jag inte med. Kan tråden låsas med hänvisning till att jag bara postat 1000 trådar på ett dygn? Måste jag kunna visa att jag verkligen vill veta något om denna skådespelare och inte bara postar för att få ännu en tråd up till 1000?

Hur är det i musik allmänt? Jag kan lätt hitta 1000 artister som saknar en egen tråd.

Jag kan lätt hitta 1000 städer i världen som inte diskuteras i reseforumet.
Citera
2011-02-08, 14:03
Medlem
Ondves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Borde vara tillåtet. Man kan dra paralleller till vad deckardrottningen gör i ABoK, med sina tunna trådstarter om varenda fall som dyker upp som rör pedofili. Typ med frågeställningen "Nån som vet?" osv...

Men i slutändan kommer det nog handla om bedömnigsfråga hos de moteratorer som berörs huruvida du anses tramsa eller inte genom att skapa massa trådar.
Senast redigerad av Ondve 2011-02-08 kl. 14:04. Anledning: skrivfel
Citera
2011-02-08, 15:12
Medlem
blir väl en tråd per 1½ min?

runt 86 000 sek på 1 dygn. 86 000/ 1000 = 86 sek.

Rent fysiskt är det väldigt ansträngande om man lägger till människans behov som mat, toa, sova osv.

Har du lanat nångång så inser du hur trött man blir. Lägg till att LAN är bra mkt mer underhållande än att sitta och posta trådar.
Citera
2011-02-08, 15:27
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
OM, jag säger om detta genomförs måste ett antal frågor först få svar.

jag kommer givetvis innan dessa 24 timmar börjar ha gjort i ordning 100 färdiga trådar och rubriker i ett world-dokument så de bara är att klistra in dem. Kalla det för fusk om ni vill. Kan jag i förväg kontakta moderatorer i relevanta forum och fråga om trådarna bryter mot någon regel? Vet att om man är tveksam till en trådstart bör man PMa moderator i aktuellt forum innan.

Det går inte att undvika att flera forum kommer att få många trådar så här kommer några konkreta exempel och frågor om dem.

Kan man i kändisskvaller posta trådar om utländska kändisar som knappast någon i Sverige känner till? Jag kan lätt gräva fram 1000 olika skådespelare på IMDB som haft roller i olika filmer. Tråden skulle då se ut enligt nedan.

Skvaller om X känd från filmen y?
Vad finns för skvaller om skådespelaren x som medverkar i filmen y?

Måste jag förvänta mig att få något svar eller att FB skall veta något om denna person? Jag vet skådespelare som är ganska kända i USA men inte i Sverige. Så att få några vettiga svar räknar jag inte med. Kan tråden låsas med hänvisning till att jag bara postat 1000 trådar på ett dygn? Måste jag kunna visa att jag verkligen vill veta något om denna skådespelare och inte bara postar för att få ännu en tråd up till 1000?

Hur är det i musik allmänt? Jag kan lätt hitta 1000 artister som saknar en egen tråd.

Jag kan lätt hitta 1000 städer i världen som inte diskuteras i reseforumet.

Men din jävla fåne, glöm det!

Kan aldrig tänka mig att modsen i respektive Kändisskvaller och Musik kommer att acceptera en drös skittrådar från dig bara för att du ska nå upp till 1000 trådar på ett dygn. Med tanke på att du dessutom har ett gäng tillsägelser redan lär du ryka innan du kommit upp i ens 10 trådar.

Finns det inte skitforum typ Fragbite och Lunarstorm där ni kids och alla allmänt mentalt efterblivna idioter kan hålla med på sånt här mög.

Ska dock lyfta frågan i Outlaw för säkerhets skull
Citera
2011-02-08, 16:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Forumet är till för diskussioner och debatter, inte privata sociala experiment (iaf inte i den skalan som tas upp i trådstarten här).

Det finns användare som har stora problem med att skapa EN intressant trådstart så att någon då skulle lyckas att under ett dygn skapa 1000 intressanta trådstarter som inte faller under någon av våra regler (inkl KFK (observera lydelsen 'kvalitet framför kvantitet')) ser jag som tämligen omöjligt. Har för mig att någon försökte med samma idé för nåt år sedan och hur det gick kan säkert de flesta gissa.

admin5
Citera
2011-02-08, 16:29
Medlem
Knullkungens avatar
Okej, denna idé får vi nog lägga ned. Tack för input från mods och admin.
Citera
2011-02-08, 17:04
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Givetvis är det tillåtet så länge som en inte bryter mot NÅGON REGEL.

Ser det som stört omöjligt, att starta ett tusen trådar inom 24 timma om ämnen som inte redan behandlats. Samt att det skall vara rätt rubriksatta, inte vara korspostningar, vara placerade i rätt forumsdel och så vidare.

Men givetvis är det statistiskt möjligt, hur stor sannolik du har att lyckas vet jag inte och vill inte heller veta. Idéen med att starta en tråd är ju att det skall ge forumet något av värde. Startar du en tråd bara för att, så förstör det mer än det gör någon nytta.

Men rent teoretiskt så är det möjligt ja.

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men din jävla fåne, glöm det!

Kan aldrig tänka mig att modsen i respektive Kändisskvaller och Musik kommer att acceptera en drös skittrådar från dig bara för att du ska nå upp till 1000 trådar på ett dygn. Med tanke på att du dessutom har ett gäng tillsägelser redan lär du ryka innan du kommit upp i ens 10 trådar.

Finns det inte skitforum typ Fragbite och Lunarstorm där ni kids och alla allmänt mentalt efterblivna idioter kan hålla med på sånt här mög.

Ska dock lyfta frågan i Outlaw för säkerhets skull

Håller med dig om att detta inte bör genomföras. Men rent regeltekniskt är det en väldigt intressant fråga. För jag kan inte finna någon regel som förbjuder postande av ett tusen trådar som inte bryter mot någon regel gällande trådstarter och diskussionsvärde.

Så om trådarna hypotetiskt är alla av hög kvalitet så finns det inget som i nuläget hindrar det. Sedan blir ju "moral"frågan en annan femma. Men hittills har man väl inte slängt ut medlemmar så länge de följt gällande regler.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2011-02-08 kl. 17:09.
Citera
2011-02-08, 22:18
Medlem
Combots avatar
Ts gör ett generalfel genom att starta en tråd om detta. Just do it, som Nike proklamerar.

Själv anser jag att ts har straffat ut sig genom sina inlägg här i tråden. Finns nog ingen
som tror på idéen efter att ha läst de inläggen.

Men jag håller med AbrahamLincoln, det är intressant att diskutera frågan som ställs
i rubriken. Och admin har gett sin syn på saken.
Citera
2011-02-08, 23:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Ts gör ett generalfel genom att starta en tråd om detta. Just do it, som Nike proklamerar.
Tja, nu slapp han ju riskera att bannlysas för att vara ett kioskmongo som inte fattar vad KFK innebär. Hade han inte frågat så hade han kanske kunnat posta i maximalt någon timme, sen hade det blivit stopp.
Citera
2011-02-08, 23:33
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".

https://www.flashback.org/regler

.

Jo men det faller lite beroende på hur det ser ut.

Hypotes: Om vi säger att någon med för lite att göra förbereder 1000 st. trådar. Alla har välformulerade förstainlägg, de är noga i förväg planerade, det är noga bestämt i vilket forum de postas och att de handlar om ämnen som inte behandlats tidigare.

Om trådarna håller god kvalitet, har diskussionsunderlag och är placerade rätt och följer resterande regler efter konstens alla regler. Då har jag svårt att se att denne användare, även om denne postar 1000 nya trådar inom 24 timmar, skulle bli bannlyst.

Hur realistiskt det är att någon lyckas med detta konststycke är ju en annan femma. Men helt regeltekniskt så ser jag inte hur det kunde straffas. Om vi nu utgår ifrån att alla 1000 görs rätt i punkt och prickar.

EDIT: Även om antalet inlägg i hänseende till tiden under vilket de postats, skulle korrelera med sjunkande kvalitet i inläggen, så finns det lika så en sannolikhet att det inte blir så. Men nu är detta bra lite sannolikhetsteoretiskt svammel från min del
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2011-02-08 kl. 23:38.
Citera
2011-02-08, 23:47
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jo men det faller lite beroende på hur det ser ut.

Hypotes: Om vi säger att någon med för lite att göra förbereder 1000 st. trådar. Alla har välformulerade förstainlägg, de är noga i förväg planerade, det är noga bestämt i vilket forum de postas och att de handlar om ämnen som inte behandlats tidigare.

Om trådarna håller god kvalitet, har diskussionsunderlag och är placerade rätt och följer resterande regler efter konstens alla regler. Då har jag svårt att se att denne användare, även om denne postar 1000 nya trådar inom 24 timmar, skulle bli bannlyst.

Hur realistiskt det är att någon lyckas med detta konststycke är ju en annan femma. Men helt regeltekniskt så ser jag inte hur det kunde straffas. Om vi nu utgår ifrån att alla 1000 görs rätt i punkt och prickar.
jag håller med, man måste kunna tänka lite teoretiskt ibland, och, den där teorin kanske, men bara kanske kan bli sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in