2011-03-22, 15:13
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerToThePeople
Pissa + Benso (Allam).

Har en polare som flyger från Thailand om några dagar och vi körde på allam för att sova igenom en tidigare bussresa som tog 12 timmar. Tabletterna verkade riktigt bra (1.5 mg total dosering / per person) och sov totalt igenom hela resan sedan ytterliggare 3 (jag) / 4 (han) timmar på hotellet. Han undrar nu vad han ska ta för tabletter när han åker hem till Sverige sedan han har piss-prov cirka 1 vecka efter hemkomst.

Så... min fråga, kommer det visa på tester att han tagit benso efter 1 vecka intervall mellan konsumtion. Samt har det någon betydelse om han tar mindre dosering (eventuellt 0.5 eller 1 mg?).

Hoppas på givande svar!
Nej, Allam innehåller Alprazolam och 1 mg sitter cirka ett dygn, lite längre beroende på person.
2011-03-23, 00:55
Bannlyst
Lånar tråden lite. i lördags/ vid 6-01 har jag fått i mig på ett ungefär 5-7 stess 2mg'are ska pissa om 3 veckor hinner jag bli ren? Vet att stess har en helvetes lång halveringstid. Nu till min andra fråga är det lugnt om jag äter 2x 2mgare xanor stavar på fredagen eller påverkar det stessen som fortfarande finns i kroppen? Ni får ursäkta min okunnighet men har aldrig riktigt varit intresserad av bens utom vid A'tn av olika slag. Mvh
2011-03-23, 13:06
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusman
Lånar tråden lite. i lördags/ vid 6-01 har jag fått i mig på ett ungefär 5-7 stess 2mg'are ska pissa om 3 veckor hinner jag bli ren? Vet att stess har en helvetes lång halveringstid. Nu till min andra fråga är det lugnt om jag äter 2x 2mgare xanor stavar på fredagen eller påverkar det stessen som fortfarande finns i kroppen? Ni får ursäkta min okunnighet men har aldrig riktigt varit intresserad av bens utom vid A'tn av olika slag. Mvh
Alprazolam (Xanor) går ur fort, runt ett dygn för 1 mg enligt min erfarenhet. Stessen kommer du nog vara ren ifrån, men finns en risk att du inte är det.. Troligen är du det dock, då senast jag åt 4-5 om dagen i ett par veckor var ren på 3 veckor iallafall.
2011-03-23, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Alprazolam (Xanor) går ur fort, runt ett dygn för 1 mg enligt min erfarenhet. Stessen kommer du nog vara ren ifrån, men finns en risk att du inte är det.. Troligen är du det dock, då senast jag åt 4-5 om dagen i ett par veckor var ren på 3 veckor iallafall.

Okej låter bra. Så om jag äter 2 xanor i helgen så segar det väll inte ner halveringen av stessen? Mvh tack för svar!
2011-03-23, 14:05
Medlem
Fimp1s avatar
han behöver inte oroa sig. Alprazolam har väldigt kort halveringstid försvinner på någon dag eller 2
2011-03-23, 14:06
Medlem
Fimp1s avatar
Oj sry trodde jag var den första posten. Käkat lite alpra själv:P
2011-03-23, 14:12
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusman
Okej låter bra. Så om jag äter 2 xanor i helgen så segar det väll inte ner halveringen av stessen? Mvh tack för svar!
Absolut inte!

Mvh
2011-03-23, 14:25
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Xanor har en halveringstid på 12 timmar, sen vet jag inte hur man räknar på detta vid ett urinprov

Stämmer det att räkna så här?

Efter:

12h - 12,5mg
12h - 7,25mg
12h - ~3,6mg
12h - ~1,8mg

osv
Stämmer, och man brukar räkna 5 halveringstider.
2011-03-23, 14:56
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
man brukar räkna 5 halveringstider.
Tills xanoren är ute ur blodet alltså? Men stämmer det för alla ursprungsmängder. Om man häver i sig väldigt mycket Xanor, borde ju en noterbar del finnas kvar även efter fem halveringstider.
2011-03-23, 16:00
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Tills xanoren är ute ur blodet alltså? Men stämmer det för alla ursprungsmängder. Om man häver i sig väldigt mycket Xanor, borde ju en noterbar del finnas kvar även efter fem halveringstider.
Du har givetvis rätt i detta, men överlag är det nog mer fem än fyra halveringstider. Dock försvinner just alprazolam fort ur kroppen även om man käkat väldigt stora mängder.
2014-10-24, 11:59
Medlem
Om man tar 1mg xanor (ksalol) idag, är det lugnt att pissa på onsdag då? (kriminalvårdens sticka)
Tacksam för svar! mvh
2014-10-28, 04:10
Medlem
pl00jErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDaays
Om man tar 1mg xanor (ksalol) idag, är det lugnt att pissa på onsdag då? (kriminalvårdens sticka)
Tacksam för svar! mvh
Tog du nån xanor eller? Det kommer nästan garanterat inte synas på stickan fyi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in