• 1
  • 2
2004-08-29, 13:20
Medlem
Niffel kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
Undrar om det finns nått annat ställe där det finns så mycket samlade kunskaper om droger som här på FB.

skulle vara magiskamolekler då...de är hardcore knarkare
Citera
2004-08-29, 14:45
Medlem
Joyce!

Väldigt intressant information du bidrar med!

Får man fråga vad för utbildning du läst?
Citera
2004-08-30, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindBlown
Du namner upprepade ggr att piller ar dyrt i australien , hur mycket kostar de i snitt ?

mellan AU$30 och AU$40 om du koper dem i ett mindre antal - ibland vill folk ha AU$50 for en tablett om du letar efter dem pa en klubb. antar att du kan fa tag pa dem billigare om du koper en storre mangd men det ar inte direkt aktuellt for mej .

AU$1 ar ungefar 5,50kr nar jag kollade forex senast, vilket ger ett pris pa ungefar 160-220kr. syran som jag har kopt (aven om jag nu ska prova att dubblera dosen) ligger pa runt AU$10 for en tripp (som verkar fungera for det flesta ). 2C-Bn kostade AU$25 nar jag kopte den och marijuana ar jag inte helt saker pa eftersom jag inte roker allt for ofta men jag ska kolla upp det. en ol kostar mellan 12 och 35kr pa krogen beroende pa var du gar och om de har "happy hour".

tack an en gang, jag ska forsoka hora av mig nar jag provat att se om din teori ar sann, joyce!
Citera
2004-08-30, 22:46
Medlem
Du tar inga antidepressiva preparat? När jag tog Zoloft så fick jag sämre effekt av i stort sett alla droger. Speciellt på uppåt som Affe och Kola. E blev helt verkningslöst förutom väldigt milt stämningshöjande.

vh
Citera
2004-09-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RastaMan
Du tar inga antidepressiva preparat? När jag tog Zoloft så fick jag sämre effekt av i stort sett alla droger. Speciellt på uppåt som Affe och Kola. E blev helt verkningslöst förutom väldigt milt stämningshöjande.

nej, har inte anvant nagon medicin sedan jag var 13 eller 14. inte ens huvudvarks-, aksjuke- eller antiforkylningstabletter.
Citera
2004-09-05, 22:14
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Joyce-
Hej FF

Eftersom jag pluggat (bla) just detta och är väldigt intresserad av ämnet så tänkte jag hjälpa dig på traven med lite information om ditt problem.

Det första du måste veta är att alla droger/mediciner/diverse andra gifter som kommer in i kroppen bryts ned av olika drog metaboliserande enzymer (främst i levern). En stor familj/grupp av dessa enzymer kallas för CYP-familjen och i den ingår bla. CYP 2D6 som metaboliserar bla amfetamin och ectasy och CYP3A4 som metaboliserar bla Kokain.
Alla människor har olika mängd av dessa enzymer i kroppen och kan för enkelhets skull delas in i tre huvud grupper:

SM= Slow Metabolizers som har en mindre mängd enzymer än normalt och därför får mycket starka/långvariga effekter av droger. Stor risk för förgiftning föreligger.

IM= Intermediate Metabolizers. I denna "medelgrupp" befinner sig de allra flesta människor och den är klart vanligast. Reagerar "normalt" på droger.

UM= Ultrarapid metabolizers. Folk i dennna grupp har en ovanligt hög nivå av enzymer och kommer att få mycket svaga/kortvariga effekter eftersom drogen bryts ned alldeles för snabbt. Mycket liten del av befolkningen ligger i dennna kategori.

Jag tror att du helt enkelt tillhör den sistnämnda gruppen; UM.

Förklaringen till att du reagerar "normalt" på alkohol är att alkohol inte bryts ned av CYP-enzymerna utan av ett annat enzym som heter alkohol dehydrogenas.

Hoppas detta har besvarat dina frågor. Om något är oklart så hör av dig i den här tråden igen så gör jag mitt bästa för att förklara.

Slutligen vill jag bara tipsa dig om en grej: Om du någonsin hamnar på sjukhus och får mediciner som metaboliseras av CYP-familjen som många mediciner gör (fråga läkaren angående den aktuella medicinen) så kommer du att behöva en mycket större dos än normalt för att medicinen ska verka som den ska. Kan vara bra att ha i åtanke om man blir sjuk...

Det är teoretiskt möjligt för dig att uppnå samma rus av drogerna som andra människor gör, bara dosen är den rätta (läs: mångdubblad) men det är inget jag skulle rekommendera dig att göra. Din kropp må bryta ner drogen snabbare men de farliga nedbrytningsprodukterna kommer att finnas i mycket större mängd pga dosen och dessa kommer vara precis lika giftiga för dig som för alla andra.

Lycka till!

MKT Intressant! Jag har en polare som e (som dom flesta alkis) och blir full som vanligt men tar han nåt annat så måste han fan femdubbla en normaldos vilket även gäller många mediciner vi har många ggr diskuterat detta fenomen och nu har vi tydligen svaret.
Citera
2004-09-05, 23:00
Medlem
-Joyce-s avatar
Kul att jag kunnat hjälpa någon på traven
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto