2011-02-06, 22:41
Medlem
mungo_basss avatar
Har stött på ett problem med min externa hårddisk.
Jag skaffade en ny dator för en tid sedan med operativsystemet Windows 7 på. Min tidigare hade XP. När jag nu kopplar in min externa hårddisk i min nya dator kan jag inte längre "ändra" på filerna som ligger på den. Jag kan inte ta bort, flytta eller byta namn eller liknande på filerna. Det är som om allt vore skrivskyddat. Jag har provat att klicka ur rutan för skrivskyddat på de filer som så eder.
Men det går inte. Även de filer som inte är skrivskyddade går inte heller att ta bort.

Jag är för övrigt eländigt dålig på datorer och ser mest ut som ett frågetecken för tillfället.

Så finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta problem hade jag varit ytters tacksam.
Citera
2011-02-06, 23:48
Medlem
99stoffe99s avatar
Det är för att du köpt en engångshårddisk, den kan bara fyllas sen får du nöja dig med vad som är på den och eventuellt kasta den när du tröttnar.
Citera
2011-02-07, 23:24
Medlem
mungo_basss avatar
Citat:
Det är för att du köpt en engångshårddisk, den kan bara fyllas sen får du nöja dig med vad som är på den och eventuellt kasta den när du tröttnar.

Nej, så är det tyvärr inte. En Elements WD är det. Detta problemet har uppstått en gång tidigare. Lyckades då få rätsida på det, men vet ej hur.
Citera
2011-02-08, 00:03
Medlem
Hemlys avatar
Filerna har ditt gamla konto som owner, bara att byta så är det klart.
http://img.technospot.net/change-own...-Windows-7.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in