2011-02-06, 20:49
Medlem
Jag fick hem en valp igår, och jag har 2 vuxna sen innan, raserna är chihuahua, och valpen är skit kaxig och flyger på mina stora hundar och slåss på allvar, dom vuxna är bara lite nyfikna, men nu backar dom för valpen. Ska inte en valp typ visa upp magen för vuxna hundar?? :S Den är 8 veckor och jag har aldrig varit med om liknande.
Citera
2011-02-06, 20:54
Medlem
Min cavalier tik gjorde likadant när hon var valp, men nu när hon är vuxen är hon skitfeg. Jag undrar också varför!
Citera
2011-02-06, 20:56
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Hon kanske är busig, det ser värre ut än vad det faktist är? Skulle dom vuxna hundarna känna sig hotade på riktigt borde dom väl bita huvet av den lille?
Citera
2011-02-06, 20:56
Bannlyst
Rädd faktist tror jag väldigt säkert, det är anledningen, det kommer ge sej, ingen fara
Citera
2011-02-06, 20:57
Medlem
miyagismandolins avatar
Min mammas valp gjorde så mot mina hundar och vi tolkade det som att han var rädd/osäker och ville visa sig för dem. Det gjorde så att min mamma bara kunde vara hos oss i 1 timme högst sen blev det för mycket. Han bättre sig dock efter 4-5 månader och alla leker fint tillsammans nu.
Citera
2011-02-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutsteg
Rädd faktist tror jag väldigt säkert, det är anledningen, det kommer ge sej, ingen fara

Jo man ser ju att valpen är lite osäker och rädd, läskigt med nya hundar, men nu har dom lagt sig tillsammans alla tre.
Citera
2011-02-06, 21:08
Bannlyst
Å va kul
Jag är egentligen van med schäfrar och ibland gjorde småhundar eller valpar så här då, o precis som du säger så visade de tecken att vara osäkra ock rädda.
En gång la sej min schäfertik tom på golvet framför en liten tax för att visa att hon va snäll o det tog en stund men sen kom han fram o nosade.
Ja härligt att höra, ALL LYCKA med era hundar. önskar /Slutsteg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in