2011-02-06, 19:58
Medlem
Har en Eee pc 1008HA som r strax ver 1 r gammal om jag mins rtt.
Kr windows XP.
Norton 2009 antivirus. (kpt)

Ett fenomen som ngon enstaka gng, kanske en gng i mnaden, dykt upp r att tangentbord och musplatta helt slutat funka. Pluggar jag d i en extern mus funkar den men ska jag ha tangentbordet och musplattan att funka igen mste jag starta om datorn. Det hr brjar hnda oftare och oftare nu mera.

Den r ocks FRUKTANSVRT seg. Flashplayer lgger av titt som ttt. Google Chrome kraschar nu flera gnger dagligen. Wifi lgger av hela tiden. Bara jag som har det problemet s det r garanterat min dator det r fel p.

Nu idag gick jag in p Asus hemsida. Laddade ner en uppdatering fr mouspaden, krde den. Resulterade enbart i att jag nu inte kan scrolla.
Laddade ner nya BIOS. Den gr inte att kra alls. Vet inte om man mste gra p ngot speciellt stt? Kra ut den p en skiva och boota?

Snlla! Kan ngon komma med frslag innan jag kr ett spett genom datorn och grver ner den p grannen ker?!
Data stressen kommer ta upp mig inifrn snart! Har ingen lust att d s hr ung.

/ T
Citera
2011-02-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celica89
Har en Eee pc 1008HA som r strax ver 1 r gammal om jag mins rtt.
Kr windows XP.
Norton 2009 antivirus. (kpt)

Ett fenomen som ngon enstaka gng, kanske en gng i mnaden, dykt upp r att tangentbord och musplatta helt slutat funka. Pluggar jag d i en extern mus funkar den men ska jag ha tangentbordet och musplattan att funka igen mste jag starta om datorn. Det hr brjar hnda oftare och oftare nu mera.

Den r ocks FRUKTANSVRT seg. Flashplayer lgger av titt som ttt. Google Chrome kraschar nu flera gnger dagligen. Wifi lgger av hela tiden. Bara jag som har det problemet s det r garanterat min dator det r fel p.

Nu idag gick jag in p Asus hemsida. Laddade ner en uppdatering fr mouspaden, krde den. Resulterade enbart i att jag nu inte kan scrolla.
Laddade ner nya BIOS. Den gr inte att kra alls. Vet inte om man mste gra p ngot speciellt stt? Kra ut den p en skiva och boota?

Snlla! Kan ngon komma med frslag innan jag kr ett spett genom datorn och grver ner den p grannen ker?!
Data stressen kommer ta upp mig inifrn snart! Har ingen lust att d s hr ung.

/ T

om du skall uppdatera bios mste man veta till 100% hur man gr annars r risken stor att du fr grva ner den

du ev ladda hem ccleaner och stda datorn kan ev hjlpa
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

mvh
t
Citera
2011-02-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
om du skall uppdatera bios mste man veta till 100% hur man gr annars r risken stor att du fr grva ner den

du ev ladda hem ccleaner och stda datorn kan ev hjlpa
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

mvh
t

Min sambo uppdaterade sin BIOS med ett dubbelklick.
Men d har hon Windows 7.
Citera
2011-02-06, 20:28
Medlem
Citat:
Min sambo uppdaterade sin BIOS med ett dubbelklick.
Men d har hon Windows 7.

har nog ingen betydelse om du har w7 xp eller vista,du kan kolla p asus sida om de har bios uppdateringsprogram fr windows i s fall installerar man det och laddar hem bios filen och uppdaterar

mvh
t
Citera
2011-02-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har nog ingen betydelse om du har w7 xp eller vista,du kan kolla p asus sida om de har bios uppdateringsprogram fr windows i s fall installerar man det och laddar hem bios filen och uppdaterar

mvh
t

Det r den jag har laddat ner.
Men den gr inte att uppdatera med.
Hnder inget nr jag dubbelklickar p den annat n att jag fr ska program :/
Citera
2011-02-06, 20:34
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan inte frvnta dig att en BIOS-fil skulle vara "magisk", och automatiskt hamna p rtt stlle, bara fr att du klicka p den!

Gr shr; strunta i BIOS-filen.
Backa upp det du vill ha kvar, och installera om hela datorn, lgg till s nya drivers du kan frn DATORTILLVERKARENS hemsida...
Citera
2011-02-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kan inte frvnta dig att en BIOS-fil skulle vara "magisk", och automatiskt hamna p rtt stlle, bara fr att du klicka p den!

Gr shr; strunta i BIOS-filen.
Backa upp det du vill ha kvar, och installera om hela datorn, lgg till s nya drivers du kan frn DATORTILLVERKARENS hemsida...

Det r ju sista utvgen jag skulle ta.
Man mste ju kunna uppdatera med de filer de har p asus hemsida?
Jag fr helt enkelt kontakta dem. Hittade att wifi-problemet finns omnnmt p deras sida och att det lser sig med nyaste BIOS. Tnker inte bota om hela datorn fr att jag inte vet i vilken mapp filen ska ligga i.
Citera
2011-02-06, 21:00
Medlem
Citat:
Det r ju sista utvgen jag skulle ta.
Man mste ju kunna uppdatera med de filer de har p asus hemsida?
Jag fr helt enkelt kontakta dem. Hittade att wifi-problemet finns omnnmt p deras sida och att det lser sig med nyaste BIOS. Tnker inte bota om hela datorn fr att jag inte vet i vilken mapp filen ska ligga i.

det finns manualer p denna sida
http://support.asus.de/technicaldocu...Language=en-us

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här