• 2
  • 3
2011-02-08, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griskrister
Lägger alltid mitt snus u Kylskopet, men frysen funkar bättre om man ska förvara snus en längre tid.

Som sagt. Min frys har gått sönder. Och har inte plats i kylskåpet.
Citera
2011-02-08, 18:37
Medlem
frdns avatar
Ta en påse > Lägg stocken i påsen > Tejpa ordentligt med silvertejp > Fäst ett snöre runt påsen > Häng utanför fönstret.
Citera
2011-02-08, 18:46
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
Som sagt. Min frys har gått sönder. Och har inte plats i kylskåpet.

Ta bort plasten och placera ut dosorna i kylskåpet. Kan ju omöjligt vara så fullt..
Citera
2011-02-08, 18:55
Medlem
Snus skall inte frysas,varje förpackning har bäst före datum från den kan du räkna c:a 10 veckor framåt och snuset har inte förändrats nämnvärt oavsett rumsteperatur .
Citera
2011-02-08, 19:22
Medlem
Skrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allrik
Snus skall inte frysas,varje förpackning har bäst före datum från den kan du räkna c:a 10 veckor framåt och snuset har inte förändrats nämnvärt oavsett rumsteperatur .

Citat:
Snus är en färskvara och ska för bästa hållbarhet förvaras i kylskåp. Vid rätt förvaring är hållbarheten för fuktigt lössnus 14 veckor, för fuktigt portionssnus 20 veckor och för de torra produkterna (CatchDry) 30 veckor. För längre lagring rekommenderar vi frysning, vilket går utmärkt upp till ett år. Vi rekommenderar då att dosorna packas i en lufttät fryspåse. Snuset bör tinas i kylskåp för att säkerställa en jämn återfuktning. Snus i pappdosor bör tinas i kylskåp så att inte kondensvatten på ytan löser upp limfogen i pappdosan eller etiketten på utsidan av dosan.
Citat:
Det går utmärkt att frysa snus i ca ett år. Packa helst dosorna i en lufttät fryspåse så att inte snuset torkar ut. Snus i pappdosor bör tinas i kylskåp så att inte kondensvatten på ytan löser upp limfogen i pappdosan eller etiketten på utsidan av dosan.
http://www.svensktsnus.se/sv/Fragor/Snus/

Snus håller enligt mig inte alls länge om det ej förvaras i kylskåp.
Citera
2011-02-08, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frdn
Ta en påse > Lägg stocken i påsen > Tejpa ordentligt med silvertejp > Fäst ett snöre runt påsen > Häng utanför fönstret.
Tack skall göras på en gång!

Citat:
Ursprungligen postat av Skrup
Ta bort plasten och placera ut dosorna i kylskåpet. Kan ju omöjligt vara så fullt..

Jo tyvärr så är det så, har ett mini kylskåp tills pengarna räcker till en stor kyl / frys
Citera
2011-02-11, 12:32
Medlem
Som någon tidigare föreslog, stoppa stocken i en påse å häng ut från fönstret, om du är orolig att skiten ska lossa/gå sönder ta 2 påsar och trä handtagen på påsarna över fönstrets handtag.
Citera
2011-02-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifgw77
Hej hej! Nu är det såhär att jag har köpt mig en stock ettan förra veckan.

Och idag när jag vakna så hade frysen gått sönder. Och jag har inte pengarna just nu att köpa en ny.

Så jag undrar hur längre tror ni att min stock håller sig i rumstemperatur?

Tacksam för svar!
'

jag brukar stapla ut dosorna på fönsterräcket nu när det är så kallt ute
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in