2011-02-06, 18:08
Medlem
Jag använder mig av en knätopp men har nu rotat fram en gammal LCD-skärm(Samsung Syncmaster 2243nw) på 22 tummar. Jag hade tänkt använda den till när jag ser film eller serier och även till spel. Men jag har stött på ett problem när det gäller upplösningen på den andra skärmen.

I inställningarna för bildskärmar finns tre alternativ att välja från. Att använda bara en av skärmarna, vilket går bort. Man kan spegla, alltså säga åt dem att visa samma sak vilket jag är ute efter. Mitt problem är alltså att jag inte kan använda två olika upplösningar i det här läget. Man kan också utvidga så att de "sitter ihop" och då kan jag använda vilka upplösningar jag vill men jag förstår inte hur jag ska välja att spela ett spel på LCD-skärmen.

Så, är det möjligt att spegla min laptops skärm till LCDn utan att använda samma upplösning eller kan någon hjälpa mig förstå utvidgning av skärmar?
Citera
2011-02-06, 21:17
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasijaoui
Jag använder mig av en knätopp men har nu rotat fram en gammal LCD-skärm(Samsung Syncmaster 2243nw) på 22 tummar. Jag hade tänkt använda den till när jag ser film eller serier och även till spel. Men jag har stött på ett problem när det gäller upplösningen på den andra skärmen.

I inställningarna för bildskärmar finns tre alternativ att välja från. Att använda bara en av skärmarna, vilket går bort. Man kan spegla, alltså säga åt dem att visa samma sak vilket jag är ute efter. Mitt problem är alltså att jag inte kan använda två olika upplösningar i det här läget. Man kan också utvidga så att de "sitter ihop" och då kan jag använda vilka upplösningar jag vill men jag förstår inte hur jag ska välja att spela ett spel på LCD-skärmen.

Så, är det möjligt att spegla min laptops skärm till LCDn utan att använda samma upplösning eller kan någon hjälpa mig förstå utvidgning av skärmar?

Vilket operativsystem kör du? XP, Vista eller 7?
Citera
2011-02-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Vilket operativsystem kör du? XP, Vista eller 7?
Win7, fast nu har jag hittat på en lösning! Med hjälp av alternativet med skärmutvidgning(vilket är ett konstigt ord, det är ju snarare en fördubbling) kunde jag ju välja rätt upplösningar. Fast när jag stängde laptopen fastnade den andra skärmen där den var men det gick att lösa genom att lägga videospelaren/spelet på "första" skärmen så la det sig automatiskt på andra när första stängs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in