2011-02-06, 16:17
Medlem
hampress avatar
Nu ligger det till så här att jag sitter på en HP laptop och har tidigare kört med en extern skärm och utvidgat bilden.
Kör med Windows 7.
Men nu har jag stött på ett problem när jag startade datorn så står det på den externa; Analog Energisparläge.
Har testat allt jag kan för att få det att fungera men det funderar inte, har testat med olika skärmar samt provat skärmen på en annan dator och då utan problem.

Så nu vänder jag mig till er flashbackare för tips och råd för att eventuellt kunna lösa problemet.
Citera
2011-02-06, 20:59
Medlem
hampress avatar
Närmre specifierat så är datorn; HP Pavilion dv6 Notebook PC.
Citera
2011-02-08, 11:13
Medlem
bugulus avatar
Har du testat FN knappen + F5?

Då bör du få ett antal alternativ på hur du vill att externa skärmen ska bete sig.
Citera
2011-02-08, 12:17
Medlem
I windows 7 kan du även använda "windowsflaggan" + P för att växla mellan extended, duplicate, endast skärm 1, endast skärm 2.
Citera
2011-02-10, 22:28
Medlem
hampress avatar
Jo tack, är inte helt bakom flötet så vet ju att man kan utvidga, duplicera osv. Men problemet är att skärmen inte får någon signal från datorn, så om jag tex skulle utvidga den kan jag dra ut musen ur skärm 1 till där skärm 2 ska vara.

Så vad jag har förstått det som tror datorn att skärmen är där, men eftersom jag testat med flertalet skärmar (3 st.) så bör det inte vara någon inställningen på själva skärmen.
Citera
2011-02-12, 04:01
Medlem
hampress avatar
Problemet fortfarande inte löst, är det verkligen ingen som vet vad detta kan bero på
Citera
2011-02-12, 08:10
Medlem
zixls avatar
Ett långskott, om datorns utgång är hel och har rätt drivrutiner, kabeln. Hade du samma till alla skärmar du testade?
Citera
2011-02-13, 00:23
Medlem
hampress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Ett långskott, om datorns utgång är hel och har rätt drivrutiner, kabeln. Hade du samma till alla skärmar du testade?

Har bytt testat olika kablar också, blir till att prova med drivrutiner ännu en gång och se om det händer något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in