2011-02-06, 19:01
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnAndOn
Men det är väl helt självklart att åsnan är totalt livrädd och chockad. (Fast nej, den skriker ju inte. Då måste den ju tycka det är roligt)
Är såklart inte bara just den här åkturen som gjorde att den dog, men det var säkert en bidragande orsak till att försvaga åsnans hjärta, och vem vet, vad mer den stackars åsnan varit med om.
Blir man road av djurplågeri är man tamefan inte frisk!
Ja, det är synd om dom andra åsnorna också som är magra och blir piskade, men tror inte den här hade ägare som brydde sig om den heller. Då skulle dom inte utsätta den för sånt här spektakel.
Jag har inte ens kollat på klippet, för jag kan ärligt inte se det roliga i det hela. Det är ju bara synd om åsnan, den har ju inte direkt något val, och kan fly.
Men det kan väl du förklara, exakt vad det är som är så roligt egentligen..
Konstigt att du kan uttala dig om att den här åsnan skulle fara illa när du inte ens sett det roliga videoklippet..
Hade den varit rädd eller liknande hade den ju gjort motstånd och skrikit som jag skrivit innan..
Citera
2011-02-06, 19:35
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Konstigt att du kan uttala dig om att den här åsnan skulle fara illa när du inte ens sett det roliga videoklippet..
Hade den varit rädd eller liknande hade den ju gjort motstånd och skrikit som jag skrivit innan..

Nä, där har du helt jävla fel!
För det är betydligt mer rimligt att anta att åsnan far illa av en sådan behandling än det omvända. Bevisbördan ligger liksom på dig och du kan INTE avgöra på den filmsnutten att åsnan inte är stressad! Har du förstått?
Citera
2011-02-06, 19:42
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Nä, där har du helt jävla fel!
För det är betydligt mer rimligt att anta att åsnan far illa av en sådan behandling än det omvända. Bevisbördan ligger liksom på dig och du kan INTE avgöra på den filmsnutten att åsnan inte är stressad! Har du förstått?
På vilket vis skulle den fara illa av att flyga lite fallskärm då..
Tycker inte alls den ser stressad ut, och finns fler klipp på youtube, hade den avrit stressad hade den ju skrikit och levat om, men den verkar helt tillfreds med flygturen som väntar den, men den far upp med en jävla fart..
Citera
2011-02-06, 19:53
Medlem
OnAndOns avatar
Citat:

Räcker att läsa om det.
Den fick ju vårdas för stress efter händelsen,(vilket också påverkar hjärtat). Det är väl ett tecken på att den for illa, eller?
Den visste väl inte vad som väntade. Alltså gjorde den inte motstånd eller skrek. (Brukar ens åsnor skrika när dom är rädda?) Eller så var den bara dum/osmart
Den litade förmodligen på sina ägare, vilket den uppenbarligen inte borde ha gjort.
Ja,ja nog tjatat om åsnan. Den har det förmodligen bättre nu än vad den någonsin har haft i livet.
En sån där grej hade aldrig hänt i Sverige, för här är vi mer djurvänner, än i många andra länder.
Tack och Hej!
Citera
2011-02-06, 19:56
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Tycker inte alls den ser stressad ut, och finns fler klipp på youtube, hade den avrit stressad hade den ju skrikit och levat om, men den verkar helt tillfreds med flygturen som väntar den, men den far upp med en jävla fart..
Jamen, den släpas ju efter båten en bit. Så behöver man inte behandla oskyldiga djur.
Så spelar det ingen roll om det är dumma åsner eller vilket djur det är.
Bara för nöjes skull, ser absolut ingen mening med det. Åsnan hade inte bett om att få flyga.
Citera
2011-02-06, 20:02
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:

Men vafan, hur dum är du? Du har ju uppenbarligen ingen aning om hur djur hanterar/reagerar/upplever stress så varför uttala sig? Hoppas inte -59 i ditt nick innebär att du är över 50 för då måste du ha en diagnos.

Hur reagerar du själv när ett gäng slänger dig i en betongvägg exempelvis? Varför tror du den måste skrika (vet du ens hur en åsna låter?)? Vad såg du av flygturen på klippen?
Citera
2011-02-06, 20:19
Medlem
Avva66s avatar
Det spelar det ingen roll för mej att/om djuret inte far illa, vi har ringen rätt
att göra ett försvarslöst djur till åtlöje.
Citera
2011-02-06, 20:21
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Men vafan, hur dum är du? Du har ju uppenbarligen ingen aning om hur djur hanterar/reagerar/upplever stress så varför uttala sig? Hoppas inte -59 i ditt nick innebär att du är över 50 för då måste du ha en diagnos.

Hur reagerar du själv när ett gäng slänger dig i en betongvägg exempelvis? Varför tror du den måste skrika (vet du ens hur en åsna låter?)? Vad såg du av flygturen på klippen?
Jag vet en hel del om djur, och om ett djur känner sig stressat eller upplever dödsångest så kan man se / höra det på djuret, ta t.ex en gris som ska slaktas, snacka om att den jäveln skriker..
Hade varit häftigt om dom hade satt en webkamera på åsnan så man kunde följt flygturen ur åsnans synvinkel..
Och ska visst fylla 52 i år, men det är det inte många som kan tro..
Citera
2011-02-06, 20:23
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Det spelar det ingen roll för mej att/om djuret inte far illa, vi har ringen rätt
att göra ett försvarslöst djur till åtlöje.
Åtlöje..
Handlar ju om underhållning, och dom på stranden verkar tycka att det är underhållande och även jag och flera med mig tycker att videon är rolig..
Citera
2011-02-06, 20:27
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Jamen, den släpas ju efter båten en bit. Så behöver man inte behandla oskyldiga djur.
Så spelar det ingen roll om det är dumma åsner eller vilket djur det är.
Bara för nöjes skull, ser absolut ingen mening med det. Åsnan hade inte bett om att få flyga.
tror du att dom åsnor som tvingas dra tunga vagnar har bett om det då..
Det här handlar om showbusiness..
Citera
2011-02-06, 20:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Åtlöje..
Handlar ju om underhållning, och dom på stranden verkar tycka att det är underhållande och även jag och flera med mig tycker att videon är rolig..
Vi får inte glömma att det är hård konkurrens om turisterna. Hur många kände till Golubitskaja innan det här? Jag tror att såväl Ryssland som Golubitskaja kommer att locka fler turister nu när man kan se flygande åsnor. De kommer säkert på någon annan innovativ djurunderhållning för att locka fler turister. Vad sägs om åsna på vattenskidor eller åsna dyka från trampolin från tio meter?
Citera
2011-02-06, 20:50
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi får inte glömma att det är hård konkurrens om turisterna. Hur många kände till Golubitskaja innan det här? Jag tror att såväl Ryssland som Golubitskaja kommer att locka fler turister nu när man kan se flygande åsnor. De kommer säkert på någon annan innovativ djurunderhållning för att locka fler turister. Vad sägs om åsna på vattenskidor eller åsna dyka från trampolin från tio meter?
Ja det här ska visst vara en PR grej för att få folk pröva på parashooting, vågar en åsna flyga så ska väl vem som helst våga sig på det..
Måste säga att dom är påhittiga ryssarna..

Att se en åsna hoppa från 10an vore nåt, men det kommer säkert det också..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in