2011-02-06, 14:24
Medlem
Kenty-59s avatar
På en cirkus får ju djur uppträda och roa människor, och kan inte se några större skillnader i att som djur uppträda i en cirkusmanege eller om dom roar folk på en badstrand..
Och eftersom dom här djuren är ägarnas levebröd så tror jag ägarna ser till att ta väl hand om dom..
Citera
2011-02-06, 14:57
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Av filmerna framgår det att åsnan inte lider av det. Åsnan håller sig ganska lugn under flygturen och ser faktiskt av allt att döma ut att ha gjort det förr

Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Ja den skriker ju inte ens som åsnor brukar göra i vanliga fall, så kallar folk det här för djurplågeri..

Verkligen...
Förklara gärna på vilka grunder ni baserar det på?
Den siste idioten är tyvärr inte född än...
Citera
2011-02-06, 15:33
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Hector
Verkligen...
Förklara gärna på vilka grunder ni baserar det på?
Den siste idioten är tyvärr inte född än...
Som jag skrev den skrek ju inte ens åsnan, och borde väl betyda att den uppskattar flygturen..
Hur som så ser det jävla roligt ut när den far iväg upp i luften..
Citera
2011-02-06, 15:41
Medlem
Avva66s avatar
Jag har inget till övers för cirkusdjur, och absolut inte detta heller.
Jävla idioter!
Citera
2011-02-06, 15:51
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag har inget till övers för cirkusdjur, och absolut inte detta heller.
Jävla idioter!
Skulle nog tro att dom här djuren har det bra mkt bättre än dom överlastade packåsnor man kan se som piskas av sin ägare.
Och djur som uppträder för människor som den här åsnan sprider ju också glädje..
Citera
2011-02-06, 16:21
Medlem
OnAndOns avatar
Citat:
Sånt här tycker jag är roligt..
Men varför finns inte såna här uppvisningar i Sverige med djur som hoppar fallskärm och liknande..
Sen att åsnan dog av den här flygturen betvivlar jag när den dog först flera månader senare..
Men som sagt, varför måste man bege sig utomlands för att få se flygande åsnor eller dansande björnar..

Jag vet vad vi kan göra!! Vi klär ut DIG till åsna, och hissar upp DIG i fallskärm Det skulle jag tycka var roligt
Eller vill du hellre vara utklädd till björn, och bli tvingad att dansa flera timmar om dagen?
Sådana idioter har bara djur för att tjäna pengar på dom, tror inte ett dugg på att dom behandlar dom bra
Citera
2011-02-06, 16:35
Medlem
Forbliranonyms avatar
Fy fan vilken hemsk, "nyhet" fattar inte hur man kan göra så mot djur. Anledningen till att det inte finns i sverige är ju så klart att vi svenska är smartare än så.
Citera
2011-02-06, 16:53
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnAndOn
Jag vet vad vi kan göra!! Vi klär ut DIG till åsna, och hissar upp DIG i fallskärm Det skulle jag tycka var roligt
Eller vill du hellre vara utklädd till björn, och bli tvingad att dansa flera timmar om dagen?
Sådana idioter har bara djur för att tjäna pengar på dom, tror inte ett dugg på att dom behandlar dom bra
Tycker att den här åsnan ser ut att vara mkt mer välmående än dom magra stackare man kan se som drar överfulla kärror med en ägare som går jämte och piskar dom..
Och är väl inget fel i att låta djur roa oss människor, då har man ju i alla fall nån nytta av dom..
Citera
2011-02-06, 17:44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Tycker att den här åsnan ser ut att vara mkt mer välmående än dom magra stackare man kan se som drar överfulla kärror med en ägare som går jämte och piskar dom..
Och är väl inget fel i att låta djur roa oss människor, då har man ju i alla fall nån nytta av dom..
Folk som bevittnade händelsen bekräftar att det inte var någon fara med åsnan. De ägnade sig åt att filma den flygande åsnan istället för att ringa polisen
Citera
2011-02-06, 17:54
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Folk som bevittnade händelsen bekräftar att det inte var någon fara med åsnan. De ägnade sig åt att filma den flygande åsnan istället för att ringa polisen
Ja hade den farit illa så hade ju folk ringt polisen..
Hoppas man kan få se sånt här på svenska badstränder till sommarn..
Citera
2011-02-06, 18:02
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ja hade den farit illa så hade ju folk ringt polisen..
Hoppas man kan få se sånt här på svenska badstränder till sommarn..
Kan dom inte byta ut åsnan mot somalier istället, djur som djur...
Citera
2011-02-06, 18:10
Medlem
OnAndOns avatar
Citat:

Men det är väl helt självklart att åsnan är totalt livrädd och chockad. (Fast nej, den skriker ju inte. Då måste den ju tycka det är roligt)
Är såklart inte bara just den här åkturen som gjorde att den dog, men det var säkert en bidragande orsak till att försvaga åsnans hjärta, och vem vet, vad mer den stackars åsnan varit med om.
Blir man road av djurplågeri är man tamefan inte frisk!
Ja, det är synd om dom andra åsnorna också som är magra och blir piskade, men tror inte den här hade ägare som brydde sig om den heller. Då skulle dom inte utsätta den för sånt här spektakel.
Jag har inte ens kollat på klippet, för jag kan ärligt inte se det roliga i det hela. Det är ju bara synd om åsnan, den har ju inte direkt något val, och kan fly.
Men det kan väl du förklara, exakt vad det är som är så roligt egentligen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in