2011-02-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Fattar inte skeptismen där riktigt. Det finns ju hundratals klipp på youtube som behandlar paranormala fenomen. Kanske inga klara bevis men i alla fall något som får en att fundera? Men just det som går på tv har jag dock lite svårt att tro på det är bara pengar det handlar om känns det som.

Du svarar dig själv!
Tänk att få se en film med hygglig kvalité där man absolut inte kan förklara fenomenet, då snackar vi bevis. Tror de fleste skeptiker (ja, mig själv inräknat) ändå vill/hoppas att det finns ett liv efter detta men vi kräver lite mer än de usla filmer som finns och de medium som påstår att de kan prata med andar/spöken.
Citera
2011-02-20, 10:46
Medlem
nuendasts avatar
Hur går det med filmen?
Citera
2011-02-20, 10:58
Medlem
Det har varit en väldigt intressant vecka. Filmat massor och har en del spännande grejer att avslöja. Kan ju också berätta att det inte var några naturliga ljud, inget orsakat av djur eller levande människor. Inte heller det man förväntar sig att hörs i gamla torp av trä...

Mer om allt detta under dagen idag. Först vill jag åter igen ha kontakt med några av er medium här på sidan. Har några frågor som kanske ni kan se "svaren" på:

Vem är mannen med det slitna bältet?

Vem var det som höll i yxan?

Vad menade den lilla flickan med att säja - jag menade inte att hon skulle drunkna, det bara blev så...

Ovanstående frågor har dykt upp när jag gått igenom det filmade materialet och jag vet själv inte svaren. Kanske någon av er kan få kontakt och svar?

Jag kommer vara hemma hela dagen i torpet idag. Har blå klänning på mig och kommer vedelda hela tiden. Kanske kan ni uppfatta mig och de väsen omkring som gör att jag känner mig tvingad att ställa ovanstående frågor?
Citera
2011-02-20, 15:20
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silversken
Det har varit en väldigt intressant vecka. Filmat massor och har en del spännande grejer att avslöja. Kan ju också berätta att det inte var några naturliga ljud, inget orsakat av djur eller levande människor. Inte heller det man förväntar sig att hörs i gamla torp av trä...

Mer om allt detta under dagen idag. Först vill jag åter igen ha kontakt med några av er medium här på sidan. Har några frågor som kanske ni kan se "svaren" på:

Vad menade den lilla flickan med att säja - jag menade inte att hon skulle drunkna, det bara blev så...

Ovanstående frågor har dykt upp när jag gått igenom det filmade materialet och jag vet själv inte svaren. Kanske någon av er kan få kontakt och svar?

Jag kommer vara hemma hela dagen i torpet idag. Har blå klänning på mig och kommer vedelda hela tiden. Kanske kan ni uppfatta mig och de väsen omkring som gör att jag känner mig tvingad att ställa ovanstående frågor?

troll
Citera
2011-02-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silversken

Vad bra att du har filmat. Lägg upp det här nu.
Citera
2011-02-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Fattar inte skeptismen där riktigt. Det finns ju hundratals klipp på youtube som behandlar paranormala fenomen. Kanske inga klara bevis men i alla fall något som får en att fundera? Men just det som går på tv har jag dock lite svårt att tro på det är bara pengar det handlar om känns det som.

Jag tror nog att det går, men att bevisa skeptiker är lönslöst, de skriker ändå fejk, eller skyller på kameran osv. Jag är glad att vi har "experter" här ute som kan kolla om det är fejk på filmen eller inte.
Citera
2011-02-20, 20:33
Medlem
oj nu blev det intressant! :P

mer info tack!
Citera
2011-02-20, 23:19
Medlem
phille21s avatar
Jag är ganska intresserad av dessa fenomen och du nämnde att du ibland känner piptobak?
I ett avsnitt av Ghost Hunters så kommer de fram till att möbler kan absorbera denna lukt och om man sedan värmer de som frigör de tobakslukten. Så låt oss säga att personen som bodde där innan dig rökte inomhus och använde samma möbler, och om solen ligger på under dagen så möblerna värms upp så kan detta vara ett svar på varför du känner tobakslukten.
Citera
2011-02-21, 20:50
Medlem
Kryptonitens avatar
kan vara någon typ av Poltergeist som håller till sig i torpet.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%B6ke
eller så har du Psykos vet inte
Citera
2011-02-21, 20:57
Medlem
ska jag vara ärlig så känns det senaste utspelet som trolleri.. men jag hoppas på att det inte är trolleri
Citera
2011-02-21, 23:04
Medlem
Jag tror inte det finns silverfiskar i torpet längre, så att säga...
Citera
2011-02-22, 07:20
Medlem
kliimaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag tror nog att det går, men att bevisa skeptiker är lönslöst, de skriker ändå fejk, eller skyller på kameran osv. Jag är glad att vi har "experter" här ute som kan kolla om det är fejk på filmen eller inte.

Kallas man skeptiker för att man är en vuxen människa som inte tror på tomtar och troll?

Konstigt tyst det blev i tråden annars, vad månne det beror på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in