2011-02-16, 11:38
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silversken
Helgen var väldigt lugn, haft vi hörde ljud, som om någon gick på vinden med träskor. Vi smög upp och kikade men vinden var tom. När vi kom ner igen fortsatte stegen igen.

Jag har nu fått låna en videokamera som placeras ut så den täcker störrde delen av vinden. Det är ju trots allt bara ett enda vindsrum. Skall slå på den på kvällen och sedan se om ljuden ändå kommer eller om dom uteblir.

Förhoppningsvis kommer något på filmen visa vad det kan vara som orsakar de olika ljuden.

gör detta ikväll istället, när du ska lägga dig
Citera
2011-02-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frallans
Det fungerar ju inte att sätta upp en kamera har vi ju konstaterat!

Spökena försvinner då!
Jaha räcker ett test för att det ska uteslutas??? Kanske 100 kameror där det verkligen spökar ger något.
Citera
2011-02-16, 19:56
Medlem
Tycker att detta är asskumt :O Och spännande xD Kanske du kan sätta upp en väldigt ljudkänslig mikrofon på vinden om inte kameran funkar?
Citera
2011-02-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag antar att någon släkting är kvar där, eller också är det ljudminnen som satt sig i väggarna och du fångar upp. Trevligt med lite sällskap.

Den var ny! När ska folk sluta sätta likhetstecken mellan oljud och spöken?
Citera
2011-02-16, 23:16
Medlem
Citat:
Helgen var väldigt lugn, haft vi hörde ljud, som om någon gick på vinden med träskor. Vi smög upp och kikade men vinden var tom. När vi kom ner igen fortsatte stegen igen.

Jag har nu fått låna en videokamera som placeras ut så den täcker störrde delen av vinden. Det är ju trots allt bara ett enda vindsrum. Skall slå på den på kvällen och sedan se om ljuden ändå kommer eller om dom uteblir.

Förhoppningsvis kommer något på filmen visa vad det kan vara som orsakar de olika ljuden.

Kan någon som tror på tomtar och troll förklara för oss andra varför spöken/andar endast skapar ljud när man inte ser dem eller befinner sig i samma rum?
OM någon skulle vilja kommunicera med er skulle de då inte försöka vara så nära er som möjligt, hela tiden?
Med vad gör dem istället? Orsakar oljud? Skrämmer folk? Flyttar på olika objekt?
Citera
2011-02-17, 00:04
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Det finns el i torpet och det har en egen brun så jag får in vatten.

Är detta vanligt? vem kan det vara?

Det är självfallet husnegern som rumsterar om.
Citera
2011-02-17, 00:06
Medlem
Danjoas avatar
spelar ingen roll om det är vinden, huset, spöken, råttor, psykiskstörda människor eller djävulen uppe på vinden.

ruskigt intressant läsning what so ever och väntar på update från TS
Citera
2011-02-17, 12:24
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjoa
spelar ingen roll om det är vinden, huset, spöken, råttor, psykiskstörda människor eller djävulen uppe på vinden.

ruskigt intressant läsning what so ever och väntar på update från TS

Jag håller med dig. Oavsett vad det är som låter så ser jag fram emot att få se resultatet avslöjat. Jag tror på naturlig förklaring...
Citera
2011-02-17, 18:38
Medlem
Filma tills du får något på filmen, sen lägger du upp den här
Citera
2011-02-17, 19:21
Medlem
kliimaxs avatar
Kanske du har fått "tomtar på loftet"?

Nä, upp med kameran så försvinner alla troll och spöken bums.
Citera
2011-02-18, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jaha räcker ett test för att det ska uteslutas??? Kanske 100 kameror där det verkligen spökar ger något.

Ja det skulle vara fantastiskt om någon kunde fånga ett spöke/ande på film, sen om man använder en eller 40 000 kameror spelar mindre roll. JAG VILL SE ETT SPÖKE!!!

Kan du Ewa förklara varför det inte går att fånga ett spöke på film?
Av alla "spökjägarprogram" så borde väl någon kunnat fångat dem om det nu finns några?

Ge mig svar please!
Citera
2011-02-18, 08:52
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallans
Ja det skulle vara fantastiskt om någon kunde fånga ett spöke/ande på film, sen om man använder en eller 40 000 kameror spelar mindre roll. JAG VILL SE ETT SPÖKE!!!

Kan du Ewa förklara varför det inte går att fånga ett spöke på film?
Av alla "spökjägarprogram" så borde väl någon kunnat fångat dem om det nu finns några?

Ge mig svar please!

Fattar inte skeptismen där riktigt. Det finns ju hundratals klipp på youtube som behandlar paranormala fenomen. Kanske inga klara bevis men i alla fall något som får en att fundera? Men just det som går på tv har jag dock lite svårt att tro på det är bara pengar det handlar om känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in