2011-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Dom som klagar på att den vita rasen utrotas är ju rasister. Varför bryr du dig om vad rasister tycker? Rasism handlar om att trycka ner andra för att känna sig själv bättre. Deras liv bygger på hat.

Hur får du ihop det här? Din definition av rasism är att vara emot raslig utrotning. Så om man är emot dödsläger så är man rasist enligt dig, eller?

Att vara emot utrotning är att trycka ner andra, d.v.s sådana som inte utrotas?
Citera
2011-02-08, 22:29
Medlem
Andykaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Hur får du ihop det här? Din definition av rasism är att vara emot raslig utrotning. Så om man är emot dödsläger så är man rasist enligt dig, eller?

Att vara emot utrotning är att trycka ner andra, d.v.s sådana som inte utrotas?

När du menar raslig utrotning så menar du rasblandning antar jag.
Skulle den vita rasen utrotas så skulle det vara för att för många vita kvinnor beblandar sig med icke vita eller vice versa. Och detta händer knappast med våld.
Det är alltså lika mycket den vita rasens fel som den icke vitas.
Så varför inte ogilla dom som rasblandar bara? Varför gå runt och hata ett invandrarpar som sköter sitt?

Edit: Jag menar förstås dom som klagar på att det är invandrarnas fel för att den vita rasen dör ut.
För att ämnet vi pratar om handlar om att folk inte vill ha hit invandrare pga den vita rasen dör ut.
Senast redigerad av Andykaufman 2011-02-08 kl. 22:36.
Citera
2011-02-08, 23:12
Medlem
Citat:
När du menar raslig utrotning så menar du rasblandning antar jag.

Tja... det är väl i slutänden det vapen som faktiskt skulle kunna vara det dödande.

Citat:
Skulle den vita rasen utrotas så skulle det vara för att för många vita kvinnor beblandar sig med icke vita eller vice versa. Och detta händer knappast med våld.

Staten innebär per definition våld - eftersom den är ett våldsmonopol. Sen är det så att "våld" i den mening jag tror att du använder ordet inte går att använda. Visst, man kan använda våld för att utrota svarta. Men man kan inte göra det för att utrota vita. De enda som kan göra det är andra vita. Våld i den meningen du använder det är inte en fungerane strategi.

Citat:
Det är alltså lika mycket den vita rasens fel som den icke vitas.

Det är inte de icke-vitas fel över huvud taget.

Citat:
Så varför inte ogilla dom som rasblandar bara? Varför gå runt och hata ett invandrarpar som sköter sitt?

Frågar du mig? Jag förstår inte innebörden av frågan.

Citat:
Edit: Jag menar förstås dom som klagar på att det är invandrarnas fel för att den vita rasen dör ut.
För att ämnet vi pratar om handlar om att folk inte vill ha hit invandrare pga den vita rasen dör ut.

Om någon faktiskt säger sånt på allvar så är har de verkligen inte tänkt igenom det särskilt noga. Att förhindra utrotning är väl egentligen... ett självklart skäl.
Senast redigerad av Tuff datakille 2011-02-08 kl. 23:14.
Citera
2011-02-09, 00:02
Medlem
the_mechanixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Så om man är vit är man alltid välkommen m.a.o? Typ Annika Östberg ska ges politisk asyl i Sverige?
Hon ska självklart sitta i svenskt fängelse då hon är svensk, hon ska inte behöva få sitt uppehälle betalat av de amerikanska skattebetalarna. På samma sätt ska inte svenska fängelser inhysa andra länders medborgare, eftersom de kriminella personerna är just de ländernas problem och inga andras.

Var vill du komma egentligen?
Citera
2011-02-09, 01:45
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&feature=related
Citera
2011-02-09, 15:43
Moderator
Meijis avatar
Jag skrev: Redan existerande missförhållanden i ett land är givetvis! inte något skäl eller någon ursäkt för att ÖKA (!) omfattningen av dessa missförhållanden.

Du svarar:

Citat:
Men det har jag aldrig sagt. Jag sa att det var för att hjälpa folk som ville fly.

Att du "vill hjälpa" är inte någon ursäkt.

Du har inte rätt att påföra människor tiotusentals våldtäkter, flera hundratusentals misshandlade personer - alltför många med men för livet, mord, rån, hot, trakasserier m.m. med argumentet att du "vill hjälpa".

En politik med sådana konsekvenser är givetvis totalt oförsvarlig. Det är beklämmande, att det ens ska behöva påpekas.
Citera
2011-02-09, 15:48
Bannlyst
I Egypten så har de missförhållanden, så nu måste vi ta hit 80 miljoner Egyptier till Sverige, allt annat skulle vara rasism.
Citera
2011-02-09, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
I Egypten så har de missförhållanden, så nu måste vi ta hit 80 miljoner Egyptier till Sverige, allt annat skulle vara rasism.
Citera
2011-02-10, 22:21
Medlem
Peddojannes avatar
Citat:
Så om man är vit är man alltid välkommen m.a.o? Typ Annika Östberg ska ges politisk asyl i Sverige?
Hur var er situation. Visste ni att kriget kom till er stad med eller flydde ni tidigare för säkerhets skull?
Nej, att stödja en politisk grupp är inte och ska aldrig vara ett brott. Man får faktiskt vara nazist, ifall du nu inte visste det.
Men det har jag aldrig sagt. Jag sa att det var för att hjälpa folk som ville fly.
Ja du, vad tror du själv? De flesta vita kvinnor som åker till Gambia betalar ju för fan för lakritsstängerna så det säger väl en hel del om hur "farliga" och våldtäktsbenägna svarta män är?
Så du menar att invandring bara funkar om alla är änglar? Invandring kan aldrig funka enligt dig?Nej?
Har inte sagt att det är vårt fel heller, men vi kanske kan bry oss ändå? Den vite mannen har ingen skuld, men ska det ha relevans? Ska man ha skuld bara för att hjälpa någon? Det kan man väl göra ändå?

Sen tycker jag det är lite konstigt att du säger att invandrare slåss och bråkar - gör alla det eller? Är en våldtagen svensk ett problem bara för att gärningsmannen är invandrare?

Att donera på avstånd leder ofta till korruption och det är omtvistat om ens 2 % av det vi skänker gör någon nytta annat än för korrupta regeringstjänstemän i u-länder. Det kan du väl inte ha missat?

Det du säger är sant, skillnaden här är att Svenskar är respektfulla, vi våldtar inte, utgör inget hot. Vi räknades som världens säkraste land en gång i tiden, nu varnar kinesiska regeringen för folk att åka hit. Skillnaden är, att våran invandring skulle sänka andra länders våldsamhet i procent. Jag skulle inte ha några problem om invandringen var te.x asiater, eller från andra europeiska länder (uteslutet mellanöstern ofc).

Det var en quote så allt är inte hundra procent riktat mot denna tråden, editerade inte så att säga. Men iallafall, det är inte rätt att ta in invandrare, om dessa är potentialla våldtäcktsmän/misshandlare. Det KOMMER alltid att leda till ett osäkrare samhälle här, hur man än vrider och vänder på det. Allting, handlar om procent, med din logik skall vi alltså släppa alla fångar för att ett fåtal är oskyldiga? jag ser det inte som okej att Mariell skall bli brutalt gruppvåldtagen för att vissa människor skall få känna sig som bättre människor bara för att de har "mänskliga värderingar".

När jag säger att de räknar med att alla invandrare är precis lika snälla och respektfulla som Svenskar, så är inte det fallet. Men PK-isterna tror det.

En våldtagen Svensk är aldrig problemet, det är invandraren som våldtog som är, kanske det du menade dock.

Dessutom går ju inte pengarna som man skänker till röda korset till korruption? Får väll kräva kontroll att pengarna verkligen går till rätt sak annars så slutar man skänka och tar något annat land. Om vi inte gör detta kommer dessa länder aldrig att få det bättre (kan vara helt utan effekt, men invandringen är helt utan effekt så, det föds 80 miljoner, vi gör inte ett SKIT i det stora hela), utan bara skicka mer, mer, mer, mer, mer och mer flyktingar.

However, du verkar vettig, men du måste förstå att "flyktingar" kan också ljuga. Och i nuvarande tillstånd så är är det en stor grupp som gör detta.
Senast redigerad av Peddojanne 2011-02-10 kl. 22:24.
Citera
2011-02-12, 23:30
Medlem
Du är ingen riktig flykting om du har pengar att ta dej längre bort än grannlandet eller landet bredvid.

Har du pengar att ta dej från Afrika till Sverige har du möjlighet att välja ett annat land som är närmare din egen kultur.
Citera
2011-02-13, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 01lirpa
Varför är inte jag ärlig när jag står upp för lika värde?
Jag känner inte dig. Men många bara säger det för att det låter bra, utan att tänka igenom det.
Citat:
Dom som klagar på att den vita rasen utrotas är ju rasister. Varför bryr du dig om vad rasister tycker?
Av nyfikenhet.
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE&feature=related
Vi diskuterar nu när det är rätt att fly, inte när det är rätt att ta emot flyktingar, vilket är en annan diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har inte rätt att påföra människor tiotusentals våldtäkter, flera hundratusentals misshandlade personer - alltför många med men för livet, mord, rån, hot, trakasserier m.m. med argumentet att du "vill hjälpa".

En politik med sådana konsekvenser är givetvis totalt oförsvarlig. Det är beklämmande, att det ens ska behöva påpekas.
Du verkar som en grammofonskiva som hackat upp sig på ett stycke och upprepar samma sak hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Varför det?
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Du är ingen riktig flykting om du har pengar att ta dej längre bort än grannlandet eller landet bredvid.
Så om man har pengar till en flygbiljett så är man inte flykting? Men om man kastar ner sitt livs besparingar i toaletten, blir man det då?
Citera
2011-02-13, 18:59
Medlem
Gazaremsans avatar
Citat:
Jag känner inte dig. Men många bara säger det för att det låter bra, utan att tänka igenom det.
Av nyfikenhet.
Vi diskuterar nu när det är rätt att fly, inte när det är rätt att ta emot flyktingar, vilket är en annan diskussion.
Du verkar som en grammofonskiva som hackat upp sig på ett stycke och upprepar samma sak hela tiden.
Varför det?
Så om man har pengar till en flygbiljett så är man inte flykting? Men om man kastar ner sitt livs besparingar i toaletten, blir man det då?

Det hör väl ändå i viss del till ämnet.
När är det rätt att fly? - Det är helt upp till den som flyr att bestämma det.
När är det rätt att ta emot "flyktingar" (där 90% saknar id-handlingar) från ex. afrika och mellanöstern som valt att strunta i att söka asyl i något 5-6 fredliga och demokratiska länder som de passerat på vägen till vårt lilla land i nordligaste europa? - I princip aldrig. Vi gränsar inte till någon konflikthärd och är aldrig första land som kan erbjuda ett sk. "safe haven". Det vi ska göra är att hjälpa till bl.a ekonomiskt vad gäller de som flyr i närområdet till en krishärd. Samt ta emot en del kvot flyktingar genom UNHCR sk. " shared burden", i enlighet med de avtal vi skrivit under.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in