2011-02-06, 04:04
Medlem
Flrbs avatar
Nu börjar jag lessna på detta, har nyligt inhandlat en sprillerny dator som direkt börjar strula med mig och det känns väldigt surt.

Steam börjar reta sig på mig efter ett tag av att jag kollat i affären eller bara klickat om kring, jag tankade The Witcher från Steam och då händer det ibland att Steam inte svarar och då krashar det. Av någon orsak så krashar Skype också ibland, det fryser och krashar hela Windows, då startar jag om och då måste jag göra en datasystemskontroll på en av min hårddiskar sedan kan jag starta.

Jag har provat allt möjligt och känner att jag håller på att bli CP, någon borde kunna hjälp mig. Jag får skylla på tröttheten ifall jag inte får fram felet genom texten.

Jag har bifogat DxDiag i länken nedan.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/_________DxDiag.txt
Citera
2011-02-06, 04:26
Medlem
xurras avatar
Formatera?
Jag hade inte kört W7 professional på en speldator som jag antar att det är.
Uppdatera drivrutiner.
Uppdatera Flash, Java osv.
Citera
2011-02-06, 04:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Formatera?
Jag hade inte kört W7 professional på en speldator som jag antar att det är.
Uppdatera drivrutiner.
Uppdatera Flash, Java osv.
Vad hade du valt annars?
Citera
2011-02-06, 04:43
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
Vad hade du valt annars?
Home Premium.

Domänanslutning och de andra funktionerna i Professional kommer du med 99% aldrig använda.
Senast redigerad av xurra 2011-02-06 kl. 04:45.
Citera
2011-02-06, 04:45
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Home Premium

Grejen är den att jag kört med det på min förra dator och det var inga problem, tror du att det kan fixa mina på problem så testar jag helt klart. Får gratis genom skolan så jag kan prova. : )
Citera
2011-02-06, 04:47
Medlem
LillePs avatar
Citat:
Home Premium.

Domänanslutning och de andra funktionerna i Professional kommer du med 99% aldrig använda.

Vet inte om man behöver men... pröva installera 64-bits versioner av programmen?
Citera
2011-02-06, 05:06
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleP
Vet inte om man behöver men... pröva installera 64-bits versioner av programmen?

Finns ingen x64 version av Steam eller Skype.
Citera
2011-02-06, 07:11
Medlem
Jag hade testat köra steam i kompabilitetsläge, xp sp 2 eller 3.
Sen dubbelkollat drivers

OT:
Citat:

Xp mode i professional är riktigt bra om man spelar äldre spel, stört mig enormt på att jag har home premium som krånglar till det.
Citera
2011-02-06, 08:51
Medlem
927s avatar
så om vi säger att du inte använder skype och steam på en vecka så funkar allt ok?
även om svaret är ja på den frågan så tycker jag inte att man kan utesluta problem med disken. vad hittas i windows loggbok (antagligen system), vid dessa tidpunkter?
Citera
2011-02-06, 14:12
Medlem
Flrbs avatar
Jag skulle kunna slå vad om att något är fel med diskarna.

Nu slutar i princip ALLT att svara som jag håller på med, jag kan inte använda min dator överhuvudtaget längre.
Senast redigerad av Flrb 2011-02-06 kl. 14:14.
Citera
2011-02-06, 17:05
Medlem
christerys avatar
Den var ju ny, garanti... Lämna in burken.
Citera
2011-02-06, 18:30
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Den var ju ny, garanti... Lämna in burken.

Byggt lådan själv.

Grejen här var att jag köpt för svaga hårddiskar för att köra i RAID, hade köpt Western Digitals Caviar Green diskar som kör på någon variabelt spinsystem som gör att den drar ner sig till 5600 RPM och då sparkar arrayen ut den vilket gör att hela skiten crashar.

PROBLEMET ÄR ÅTGÄRDAT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in