2011-02-06, 18:40
Medlem
Varfr inte bara kpa en ggkokare om du nu r s lat att du inte orkar koka dina gg p plattan?
Citera
2011-02-06, 20:55
Medlem
Pissmadames avatar
Plattan?.. Sljer dom nykokta gg dr??
Citera
2011-02-06, 21:06
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame
Plattan?.. Sljer dom nykokta gg dr??

Haha, tror han syftar p stekplattan och koka dem med en kastrull, inte plattan som plats.
Citera
2011-02-08, 16:41
Medlem
Jag brukar vldigt ofta gra gg i micron och jag tycker dom blir mycket godare n "vanliga" gg.

Klck ett gg i en "micro-gg" kokare, tillstt en liten klick smr och sedan stoppar du in det i micron p 3 minuter p power 3.

Var vldigt noga med att ha koll p gget s det inte slutar i en krigssimulator, ggen kan nmligen smlla ven om man har en ggkokare. Jag brukar ta en gaffel och trycka ngra hl i gget och slppa ut all luft varje minut under tillagning.

Egg ala micro.
Citera
2011-02-08, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drchaos
Klck ett gg i en "micro-gg" kokare, tillstt en liten klick smr och sedan stoppar du in det i micron p 3 minuter p power 3.
Du kanske ska ange det i watt istllet

Sen att ppna micron och sticka hl i gget varje minut... Brjar vi inte korsa grnsen fr att det r lttare att bara slnga in det i en kastrull med vatten och vnta en stund som vanligt?
Citera
2011-02-08, 22:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey

Sen att ppna micron och sticka hl i gget varje minut... Brjar vi inte korsa grnsen fr att det r lttare att bara slnga in det i en kastrull med vatten och vnta en stund som vanligt?
Fr den som kan klcka gg r inget svrt........
Citera
2011-02-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davey

300 watt d.

Jag tycker att gg i micron r perfekt fr kvllsfikat och det flyter p vldigt bra med min kvllsmatrutin.

steg 1, klck gget i kokaren och tillstt smr, stoppa in i micron.
steg 2, ta fram rostfrallan ur frysen och tryck ner 2 st skivor.
steg 3, kolla gget.
steg 4, blanda ett glas oboy.
steg 5, kolla gget.
steg 6, plocka upp mackorna frn golvet och smra dom (jvla steroid fjder i vran brdrost).
steg 7, ta ut gget.

Klart! och det r alltid lite spnning fr gget kan explodera ven om man fljer strikta skerhetslinjer.
Citera
2011-02-11, 20:57
Medlem
Pissmadames avatar
Lter ju vldigt trevligt med en smrklick i gget.. Fr vrigt s kan jag upplysa om att det funkade med att linda in gget i folie och sedan i vatten.. jag gjorde 3 t gngen och dom stack upp ngra mm ver vattenytan, fast inge gnistor eller ntt. Och slutresultatet var utskt..
Citera
2019-02-07, 18:19
Medlem
Micra gg i micron.

Hej har skt lite och hittar inte nt om att micra gg, min spis har gtt snder och var sugen p gg en dag, jag tnkte varfr inte? S jag micrade det i tills det sprngdes, vet inte om det var bra men det gick att ta, funderar p att gra det igen, ngon som har tips?
Citera
2019-02-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein
Hej har skt lite och hittar inte nt om att micra gg, min spis har gtt snder och var sugen p gg en dag, jag tnkte varfr inte? S jag micrade det i tills det sprngdes, vet inte om det var bra men det gick att ta, funderar p att gra det igen, ngon som har tips?

https://www.ica.se/buffe/artikel/koka-agg-i-mikro/

Annars rekommenderar jag dig att kpa en ggkokare. Perfekta gg varje gng!
Citera
2019-02-07, 18:33
Medlem
Klck gget och lgg det p en tallrik s slipper du oroa dig fr att det ska sprngas.
Citera
2019-02-07, 18:40
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein

Jag har ocks provar det, med samma resultat som du.

S efter mngder av experimenterande fann jag att om man frst kncker gget (eller ggen) och hller det i en liten kopp eller liknande och micrar det lite lngre tid p lg effekt brukar det fungera.

Obs! Bruka fungera. Ibland missar man tiden eller har lite fr hg effekt och skiten flyger ver hela micro nd. Det var drfr jag tillslut trttnade p att frska finna exakt effekt och tid och tergick till att koka i en kastrull som normala mnniskor.

Men lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in