Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-08-22, 12:32
Medlem
pencons avatar
Min polare planerar att köpa detta surround system.
Systemet består av en mediastation, 2 högtaler och en bas. Detta system kostar cd 17000. Försäljaren påstår att med dessa 2 högtalere+bas ger ett perfekt surroundljud. Kan detta verkligen stämma? Är det någon som har personlig erfarenhet av detta system.
Min terori är att man bara betalar för märket, precis som B-O.
Citera
2004-08-23, 01:48
Medlem
Tja

Bör inte vara omöjligt att åstadkomma något sådant med skickligt fasvridande och filtrering av ljudet. Men vettefan om det blir lika bra som normal 5.1... Du betalar antagligen för märket och för att det tar mindre plats osv.
Citera
2004-08-23, 03:25
Medlem
WSEs avatar
Det enklaste vore väl att lyssna på maskineriet innan han köper det. Om det funkar är det nog ett trevligt alternativ då en massa sladdar och högtalare överallt ser lite tråkigt ut.
Citera
2004-08-24, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pencon
Systemet består av en mediastation, 2 högtaler och en bas. Detta system kostar cd 17000. Försäljaren påstår att med dessa 2 högtalere+bas ger ett perfekt surroundljud. Kan detta verkligen stämma? Är det någon som har personlig erfarenhet av detta system.

"surround" betyder väl "omge"? Man är knappast omgiven av ljudet när man bara har två högtalare!

Du kan få bra stereo, du kan tillochmed få rätt hyffsade effekter med spatial-stereo, wide-stereo och sådant men det är och förblir stereo.

Visst kan man få surround-effekt med bara två högtalare, vi har ju bara två öron, men denna forskning är ännu inte helt i mål. Och du ska veta att det krävs absurd matematik för att räkna fram det fastrolleriet så det lär dröja innan det finns konsumentelektronik som gör det i realtid!
Citera
2004-08-26, 00:28
Medlem
Krungtheps avatar
Vet inte om jag gått på försäljarens knep men, hade Bose Acoustimass 5 och var jävligt nöjd med det. Kompletterade med en Bose center och två bakre Bose högtalare. Allting drivs med en Yamaha förstärkare på 100 watt per kanal.

Låter helt underbart, och jag slipper ha en massa garderober stående överallt för att kunna njuta av en film.

Men 17 papp verkar dyrt? Kolla pricerunner, har för mig att systemet 321 ligger på 15 papp eftersom det förmodligen är på utgående och ska ersättas med ett nytt system.

Kuriosa. The Oriental, ett av världens bästa hotell, beläget i Bangkok har Bose 3-2-1 system i alla sina rum.
Citera
2004-09-02, 10:02
Medlem
MindBlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pencon

Inte "bara" for market , men en hel del for att det ska sta bose pa hogtalarna , det ar ju klart. Dock , jag skulle aldrig vilja trolla bort mina bakre hogtalare , men det ar kansek for att jag gillar o ha massor med prylar , massor med kablar och massor med installningsmojligheter.
Citera
2004-09-23, 01:01
Medlem
Har haft mitt 3.2.1 i ca 1½ år nu och jag är mer än nöjd.
Systemet presterar inte perfekt surround som du får med 5 högtalare á la lifestyle paketen från bose dock tycker jag att man får ett mycket bra ljud.
Det tar nästan ingen plats och är j-vligt snyggt när man har högtalarna på väggen eller på stativ. En bonus är att det är en minidator som styr funktionerna i mediaenheten som gör att det går att uppdatera. Bose brukar skicka ut skivor med de senaste uppdateringarna om man fyllt i registreringskortet som kommer med när man köper det.

Det har nu kommit en uppföljare med mindre högtalare men systemet är i övrigt lika.

Hoppas du fått svar på en del

Mvh Doope
Citera
2004-09-23, 13:46
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Akta er för BOSE. Det är som att köpa en Compaq-dator. Får mycket bättre anläggningar för halva priset om ni tittar på andra märken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in