2011-02-05, 10:44
Medlem
Fioreens avatar
Jag har varit i mitt förhållande nu i snart ett år. Jag har alltid känt att jag är mer kär i honom än vad han är i mig. Vi har inte umgåtts en hel helg på jätte länge. Han jobbar varannan och jag jobbar vissa helger. Den här helgen så fanns det verkligen tid för varandra då han dessutom var borta förra helgen (festade) och jag har dåligt med tid två helger framåt. Han verkade inte så upptagen när jag pratade med honom tidigare men sen när jag väl frågade om vi kunde ha helgen tillsammans då sa han att han skulle umgås med sina vänner och antagligen dricka. Då nämnde jag bara att det var synd att vi inte kunde få en helg för oss själva. Då påstod han att jag inte klarar av att han gör saker utan mig, att jag skulle ge fan i att lägga mig i att han dricker så ofta som han gör.

Vi bor ganska nära varandra men jobbar väldigt olika tider så vi ses kanske 3-4 ggr i veckan. Vi har sex en gång i veckan. Vi har haft problem med hans potens tidigare men det är helt löst nu och när vi väl har sex så är det jätte passionerat och mysigt. Är det fel av mig att tycka att en gång i veckan är för lite? Det känns inte rätt iallafall. Jag vill ha mer och jag har tagit iniativ förut och fått dissen. Det kändes verkligen skit. Vi har diskuterat detta tusen gånger. Men han påstår att han bara inte är så mycket för sex och så har det alltid varit. Utan att ta upp sexet så har jag också frågat honom hur han mår egentligen och att jag vill att vi berättar för varandra om det är något som känns fel eller jobbigt. Jag känner alltid att han är den som typ "styr" oss och att det är oftast på hans villkor som vi ses. Det känns som att han är nåt jäkla pris. Ni som har läst "spelet", min pojkvän är precis som dem fast helt omedvetet. Min plan är att bara hålla käften, bli kylig, låta HAN bli orolig för en gång skull, ringa väldigt sällan och främst sluta ta iniativ till att ses och ha sex. Så nu undrar jag, vad tycker ni att jag ska göra? Finns det några kvinns här som lever eller har levt i samma sits?

Och snälla, pallar inte läsa dumma inlägg.
Citera
2011-02-05, 10:47
Medlem
Har det gått så långt så du får skriva på fb så är det nog inte så bra! men kämpa på bara!
Citera
2011-02-05, 10:48
Medlem
bipolis avatar
Va glad för den relationen ni ha. Verkar ändå rätt "okomplicerat".
Koncentrar dig på ditt liv och gestalta det så du trivs med det.
Ta bort fokus lite från relationen till honom.
Se vad som händer, se om han fortfarande "matchar in".
Citera
2011-02-05, 10:50
Medlem
Fioreens avatar
Min plan var väl lite mer radikal men det är väl åt det hållet jag tänkte gå. Men det jag oroar mig för är att vi kommer glida isär? Det kanske inte vänder för honom? Plus att det är jäkligt svårt när jag är så jäkla kär i honom som jag är.
Citera
2011-02-05, 10:56
Medlem
bipolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioreen
Min plan var väl lite mer radikal men det är väl åt det hållet jag tänkte gå. Men det jag oroar mig för är att vi kommer glida isär? Det kanske inte vänder för honom? Plus att det är jäkligt svårt när jag är så jäkla kär i honom som jag är.

Men om det inte "vänder" för honom så lever du ett liv som du trivs med sen i alla fall.
Då kommer du antagligen klara av att va utan honom eller så dyker det upp ngt nytt
Huvudsaken är att DU mår bra!
Citera
2011-02-05, 11:03
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bipoli
Men om det inte "vänder" för honom så lever du ett liv som du trivs med sen i alla fall.
Då kommer du antagligen klara av att va utan honom eller så dyker det upp ngt nytt
Huvudsaken är att DU mår bra!

Jo, det är sant. Jag har själv predikat om att "duet" är det viktigaste när andra har haft problem. Men samtidigt när jag är med honom och vi vaknar upp tillsammans, går och lägger oss tillsammans och har sex och pratar och skrattar som jag mår som bäst. Jag mår så bra när jag är med honom fastän jag har så mycket eget på sidan av. Jag jobbar och pluggar, har många vänner som jag umgås med ganska ofta, egna intressen, bor ensam. Men jag saknar honom alltid när jag är ifrån honom.
Citera
2011-02-05, 11:20
Medlem
Han ligger med andra tjejer på helgerna, och har dig som en reserv på vardagarna.
Citera
2011-02-05, 11:22
Medlem
Analysers avatar
Citat:
Jag har varit i mitt förhållande nu i snart ett år. Jag har alltid känt att jag är mer kär i honom än vad han är i mig..

Känns som att hela dilemmat grundar sig i just det. Att känna att man är mer kär än sin partner är en hemsk känsla. Det är viktigt i ett förhållande att vara på samma våglängd, att vara på väg någonstans i livet tillsammans och inte var för sig.
Konfrontera honom, säg att du ibland får intrycket av att han inte prioriterar dig och att det i förlängningen får dig att må dåligt.

Lycka till.
Citera
2011-02-05, 11:28
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analyser
Känns som att hela dilemmat grundar sig i just det. Att känna att man är mer kär än sin partner är en hemsk känsla. Det är viktigt i ett förhållande att vara på samma våglängd, att vara på väg någonstans i livet tillsammans och inte var för sig.
Konfrontera honom, säg att du ibland får intrycket av att han inte prioriterar dig och att det i förlängningen får dig att må dåligt.

Lycka till.

Jag har tagit upp det tusen gånger och han säger att jag har fel. Men samtidigt så kan ju inte han veta vad jag känner. Han behöver mig inte lika mycket som jag behöver honom = han är mindre kär i mig än vad jag är i honom. Men frågan är då vad ska jag göra? Finns det någon lösning? För att lämna honom går inte. Jag vägrar, jag har aldrig känt så här och på nåt jäkla idiotiskt sätt så inbillar jag mig att han är den jag vill leva resten av mitt liv med. Men det är det jag vill först, att vi ska hamna på samma nivå.
Citera
2011-02-05, 11:30
Medlem
KungHermans avatar
Citat:

Trådstart...

Finns det några kvinns här som lever eller har levt i samma sits?

KungHerman är inte av kvinnliga könet, men...

Pojkvännen prioriterar sina vänner och festandet med dessa. En rimlig gissning är att han har festat färdigt om 5 år eller något sådant. Först då är han redo för ett seriöst förhållande, där han sätter sin flickvän/sambo/familj i första rummet.

IMHO, låter det som han är självupptagen och knappast har några långtgående framtidsplaner för er relation. Du skriver att du är rädd för att ni ska "glida isär", men det låter som att ni redan är på god väg, även om du vill tro något annat. Om ert förhållande ska ha en rimlig chans måste du vara tydlig vad du vill göra och hur ni ska umgås! En vanlig form av kvinnlig imperativ låter något i stil med "Skulle inte vi kunna... (random aktivitet)?", vilket den manliga delen av befolkningen uppfattar som en fråga och besvarar på det sätt som passar dem bäst.

Om du istället använder sig av formuleringar som "Jag vill att vi... (random aktivitet)", så har du avsevärt större chanser för att budskapet ska gå fram och om din pojkvän fortfarande insisterar på att köra sitt eget race... ja, då får du väl ta dig en ordentlig funderare på vad du vill med ditt liv!
Citera
2011-02-05, 11:31
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Han ligger med andra tjejer på helgerna, och har dig som en reserv på vardagarna.

Jag har svårt att se det då brudarna han har runt sig på det stället han oftast hänger på är defintivt max 5r och jag är mer än så. Dessutom hade jag nog fått reda på det eftersom att jag har bra ontakt med många av hans vänner. Och dem är inga rötägg.
Citera
2011-02-05, 11:38
Medlem
Fioreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman
KungHerman är inte av kvinnliga könet, men...

Pojkvännen prioriterar sina vänner och festandet med dessa. En rimlig gissning är att han har festat färdigt om 5 år eller något sådant. Först då är han redo för ett seriöst förhållande, där han sätter sin flickvän/sambo/familj i första rummet.

IMHO, låter det som han är självupptagen och knappast har några långtgående framtidsplaner för er relation. Du skriver att du är rädd för att ni ska "glida isär", men det låter som att ni redan är på god väg, även om du vill tro något annat. Om ert förhållande ska ha en rimlig chans måste du vara tydlig vad du vill göra och hur ni ska umgås! En vanlig form av kvinnlig imperativ låter något i stil med "Skulle inte vi kunna... (random aktivitet)?", vilket den manliga delen av befolkningen uppfattar som en fråga och besvarar på det sätt som passar dem bäst.

Om du istället använder sig av formuleringar som "Jag vill att vi... (random aktivitet)", så har du avsevärt större chanser för att budskapet ska gå fram och om din pojkvän fortfarande insisterar på att köra sitt eget race... ja, då får du väl ta dig en ordentlig funderare på vad du vill med ditt liv!

Haha! Kan inte en kvinna skriva kvinns eller? Jag tycker det låter ganska fint. Inget konstigt med det? Han har ju aldrig haft ett speciellt seriöst förhållande tidigare, några långdistans förhållanden som höll i typ 4 månader eller nåt. Han har själv berättat om vilka sjuka grejer han har gjort och varit med om. Så "slampat" runt har han gjort, även jag hade en kort period där men jag är mätt. Tror du att han inte är det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in