2011-02-05, 02:21
Medlem
iwontheals avatar
Som topic antyder så saknar jag tillåtelse att göra något på min dator, jag kan inte ändra skrivskyddet på min dator för då ändras det bara tillbaka, ska jag in i "perflogs" så får jag ett meddelande som säger "Du saknar för tillfället rättigheter att använda den här mappen" "klicka på fortsätt för att få permanent tillgång till den här mappen".

Jag förstår inte varför, jag är den enda användaren på den här datorn, den är ominstallerad nyligen och hade inte det här problemet innan.

Någon ide varför?

/IWH
Citera
2011-02-05, 09:09
Medlem
christerys avatar
Små ledtrådar om vilken version av Windows du använder, om du slagit av eller fipplat med UACn nyligen osv skulle bara bra för den som möjligtvis inte är tankeläsare.

Dvs. OS? Vad gjorde du sist? Provat systemåterställning, felsäkert läge osv osv?

Enklare att blåsa om den eller?

Saknar lite info, men du har väl googlat, jag hittade "du ska iallafall gå in i verktyg->mappallternativ i utforskaren och sedan stänga av förenklad fildelning och sedan så går du in i egenskaperna på de mappar du inte kommer åt så ska du kunna ändra ägarrättigheterna för mappen."

Dvs gör dig till ägare av mapparna du inte kommer åt, som admin kan du "ta" ägarrätt.
Citera
2011-02-05, 13:30
Medlem
iwontheals avatar
Jag kör med W7, 64bit, laglig version, jag blåste nyss om den för cirka 3 dar sedan, sedan vart du hittar inställningen till att avaktivera förenklad fildelning i mappalternativ, för jag hittar den inte..

Själva problemet kommer från Utorrent, i förrgår lyckades ja få ner en fil, då ville den inte hamna i min gjorda mapp utan ville ner till hämtade filer, inga problem där, men sen igår så ville det inte funka alls.. inte ens hämtade filer kunde jag skriva till.. Så någonting har ju gått fel, och jag förstår inte varför..

/IWH
Citera
2011-02-05, 23:55
Medlem
christerys avatar
Lider med dig, men jag har inte riktigt kunskaper för W7.

Googla för hjälp, det låter som ett rättighetsproblem. På Xp upp till Windows server 2003
har jag lite koll, men Vista eller W7 har jag inte pillat med. Borde vara samma problem dock.
Annars hade jag inte svarat. Ge dig själv rättigheter till katalogen och alla underkataloger på C:\ så löser det dina problem, sitter du i ett nät så får du fundera en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in