• 1
  • 2
2011-02-05, 10:30
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Ni har bil, ni har raviolikonserver. Enkelt tips här:
Starta bilen, öppna motorhuven, Öppna konserven någon millimeter, placera konserven någonstans nära topplocket, vänta en tio minuter. Tadaaa!! Ljummen ravioli

Eller så inhandlar ni ett billigt spritkök med tillhörande kastrull på närmaste COOP. Kostar en hundring ungefär.
På detta spritkök så kan ni sedan; värma konservmat, koka potatis, steka pyttipanna, eller vad ni nu är sugna på/har råd med.

Det här var faktiskt ett ypperligt förslag. Ni kan även värma andra färdiggrejer så. Spaghetti o köttfärssås på burk brukar inte vara svindyrt.

Sen mjukost och någon limpa! Franska eller skogaholms, mums
Citera
2011-02-05, 10:39
Bannlyst
Köttbullar och rödbetssallad på chiabattabröd + en termos med någon god soppa/choklad är alltid gott. Annars är det ju enkelt att göra en pastasallad, även om det egenligen är fel säsong enligt undertecknad.
Citera
2011-02-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattolf
Ni har bil, ni har raviolikonserver. Enkelt tips här:
Starta bilen, öppna motorhuven, Öppna konserven någon millimeter, placera konserven någonstans nära topplocket, vänta en tio minuter. Tadaaa!! Ljummen ravioli

Eller så inhandlar ni ett billigt spritkök med tillhörande kastrull på närmaste COOP. Kostar en hundring ungefär.
På detta spritkök så kan ni sedan; värma konservmat, koka potatis, steka pyttipanna, eller vad ni nu är sugna på/har råd med.

Ljummen ravioli med lukt av olja
Citera
2011-02-05, 11:03
Medlem
Saint-Barthelemys avatar
Tycker man kan köra vidare på att värma mat på motorn.

Köttbullar/stekkorv (eller nånting annat som är tillagat och egentligen bara behöver uppvärmning) och vira ett par varv med aluminiumfolie sen kasta det motorn ett par minuter.
Citera
2011-02-05, 11:36
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saint-Barthelemy
Tycker man kan köra vidare på att värma mat på motorn.

Köttbullar/stekkorv (eller nånting annat som är tillagat och egentligen bara behöver uppvärmning) och vira ett par varv med aluminiumfolie sen kasta det motorn ett par minuter.
Kanonidé. Stoppa in några stångkorvar inlindade i folie och några enriskvistar i avgasröret, täck med silvertejp, starta motorn så har ni snart enrisrökt korv. Dessutom finns det ju ofta påkörda djur vid vägkanten. Gratis!
Citera
2011-02-06, 02:13
Medlem
Beelzebobs avatar
Alltså, fan. Stanna vid någon väggren eller en rastplats och gör upp en eld av kringliggande grenar. Nu har ni plötsligt mycket mer möjligheter! Köp potatis för några kronor kilot, och koka dem över elden (då är ju en kastrull en självklarhet, men en sådan kan man säkert sno med sig hemifrån). Rotfrukter, lök och sådant är ju hur billigt som helst. Gör en simpel men nyttig soppa av potatis, lök, morötter, grönsaksbuljong och andra rotfrukter. Det som blir över fyller ni upp i termosar (som man också nästan garanterat har hemma), så har ni mat för flera dagar som knappt kostar någonting!
Citera
2011-02-06, 02:20
Medlem
Porryhatters avatar
Köp inte nudlar iaf, det är inte alls billigt och du får knappt något utav att äta det.
Citera
2011-02-06, 08:38
Medlem
christerys avatar
Märkligt, alla tycker nudlar är kasst. Om jag köper en port. a 2.40-3 kr och delar i 2 sen tar jag firren jag just fångat i sjön och halva smakpåsen så har jag vips 2 portioner för i princip inga pengar.

Portionsförpackat och enkelt att ta med ut i spenaten. Borde funka med lite förändringar till lunch i stan.

Jag står mig på fisk+nudlar+rabarber. I alla fall tills pottisarna blivit klara under somrarna i stugan.

Kan byta fisken mot en bullens korv (inte en hel burk), såklart en burk räcker bara 8 dar med fyra paket nudlar men det blir inte vidare dyrt i alla fall.

Göra upp en eld eller använda spritköket är väl ett enkelt val. Man tager vad man haver. Jag har ett trangia som passar mig http://www.friluft.se/product_info.p...2e258674e53d1e

Men får jag välja så gör jag upp en brasa.
Citera
2011-02-06, 09:40
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Märkligt, alla tycker nudlar är kasst. Om jag köper en port. a 2.40-3 kr och delar i 2 sen tar jag firren jag just fångat i sjön och halva smakpåsen så har jag vips 2 portioner för i princip inga pengar.

Portionsförpackat och enkelt att ta med ut i spenaten. Borde funka med lite förändringar till lunch i stan.

Jag står mig på fisk+nudlar+rabarber. I alla fall tills pottisarna blivit klara under somrarna i stugan.

Kan byta fisken mot en bullens korv (inte en hel burk), såklart en burk räcker bara 8 dar med fyra paket nudlar men det blir inte vidare dyrt i alla fall.

Göra upp en eld eller använda spritköket är väl ett enkelt val. Man tager vad man haver. Jag har ett trangia som passar mig http://www.friluft.se/product_info.p...2e258674e53d1e

Men får jag välja så gör jag upp en brasa.
Ett halvt paket nudlar och en jävla bullenkorv om dagen är svält och inget annat, såvida man inte är tre äpplen hög och väger 25 kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in