2005-06-01, 23:12
Medlem
Kan du inte bara säga att du har feber? Eller svår huvudvärk eller så (som är svårare att kontrollera). Måste du visa upp febertermometern för någon? Det enda jag vet fungerar är fysisk aktivitet - t ex att jogga precis innan du tar tempen. Det klassificeras i och för sig inte som feber utan som normalt förhöjd kroppstemperatur, men termometern kan nog stiga till över 38 grader om du ligger i. Men det är svårt att säga hur du ska göra när man inte vet omständigheterna.

Det enda jag vet (tror, för jag har inte provat själv. Men jag känner sådana som gjort det) är ett tips för att bli hes:

1. Ät rejält med skolkrita
2. Försök prata
Citera
2005-06-04, 21:01
Medlem
Puffes avatar
7-keto har oftast ökat min kroppstemperatur men jag vet inte om den blev så hög att jag fick feber utab det.

Men håll dig vaken 1 eller flera dygn så ska du se att du får feber
Citera
2005-06-09, 20:04
Awaiting Email Confirmation
Ligger i feber

Hello alla flashbackare !
Nu är det så att jag ligger hemma i 39 graders feber och imorn är den hederliga skolavslutningen,
den vill man ju inte missa direkt. Så finns det nått effektivt sätt att snabbt bli av med sin feber ?

Tacksam för alla tips.
Citera
2005-06-09, 20:16
Medlem
Evaristos avatar
Nej, finns inget sätt utöver att sköta om sig tills det går över. Men en skolavslutning är väl ingen förlust, eller har du övat in ett tal och köpt blommor till din favvo-lärare?
Citera
2005-06-09, 20:22
Medlem
Agent Coopers avatar
Jobbigt läge!
Minns att jag hade feber lagom till avslutningen när jag slutade 1 ring.
Lurade mig själv med en massa alvedon. Hann dricka cirkus 2 öl innan spyan var där. Sedan var det raka vägen hem till sängen.
Så mitt råd. Håll dig hemma...om det nu inte rör sig om studenten!
Citera
2005-06-09, 21:56
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Nej, finns inget sätt utöver att sköta om sig tills det går över. Men en skolavslutning är väl ingen förlust, eller har du övat in ett tal och köpt blommor till din favvo-lärare?

Okej, haha nej jag tänkte mer på partyt som blir
Men jag antar vell att jag får ligga hem
Citera
2005-06-17, 08:22
Medlem
vådkas avatar
Feber.

Hej. I onsdags hade jag en feber på 38.0 grader, igår hade jag ca 39grader. och nu precis när jag vaknade hade jag hela 40grader! Jag mår inte dåligt annars. det är bara feber:n , som är problemet.

Vad är "dödlig" feber?
Vad tycker ni jag ska göra?
Citera
2005-06-17, 11:12
Medlem
Dödlig feber är ca 41 grader för en i övrigt frisk person. 40 grader är dåligt. Sänk febern med Alvedon, dosera enligt förpackningen. Drick ordentligt, inte bara vatten, drick mjölk eller saft eller vichyvatten eller nåt. Gå till vårdcentralen om det inte ger sig. Konstigt att du inte mår dåligt på något annat sätt?
Citera
2005-06-17, 11:14
Medlem
Hispers avatar
Är man uppe på 40 grader så borde man åtminstone känna sig yr och virrig. Den gången jag hade dryga 40 så var jag inte helt klar i ord och tanke
Citera
2005-06-17, 11:15
Medlem
H.E.L.s avatar
Ta ett par alvedon, drick mycket vatten och sov.
Citera
2005-06-17, 12:26
Medlem
vådkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Är man uppe på 40 grader så borde man åtminstone känna sig yr och virrig. Den gången jag hade dryga 40 så var jag inte helt klar i ord och tanke

Tack för hjälpen.
Jo... jag vaknade imorse och hade drömmt att jag var inne i ett dataspel :s jag fattade inte vad som var verkligt eller overkligt. och så var jag jävligt yr.
Och så har jag en lätt förkylning fast den märker jag knappt av :/

Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Dödlig feber är ca 41 grader för en i övrigt frisk person. 40 grader är dåligt. Sänk febern med Alvedon, dosera enligt förpackningen. Drick ordentligt, inte bara vatten, drick mjölk eller saft eller vichyvatten eller nåt. Gå till vårdcentralen om det inte ger sig. Konstigt att du inte mår dåligt på något annat sätt?
Har en LÄTT-förkylning, märker den knappt, kanske har något med den att göra? Får hoppas att feber inte ökar mer , för då verkar det rätt kört :s

aja ska vänta någon dag och om det inte blir bättre får det bli att gå till vårdcentralen.
Citera
2005-06-17, 23:54
Medlem
vådkas avatar
Tillsaken hör att jag trippade på hbw i tisdags, och nu har jag blodig diarre också. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in