2011-02-04, 21:32
Medlem
dannywtfs avatar
Egentligen sger rubriken allt, men jag drar problemet i detalj nd.

Jag har nyligen skaffat en Mac Mini och har ett trdlst tangentbord frn Apple sedan tidigare. Nr jag anvnde tangentbordet till min PC med en BT-dongel fungerade den klockrent. Aldrig ngot fel. Nu, nr jag t.o.m kr med en dator av samma mrke, brukar tangentbordet tappa kontakt med datorn med jmna mellanrum. Inte nog med att jag inte kan skriva alls nr det hnder - de flesta gnger hnger tangentbordet upp sig p vissa nedslag. Nedan fljer ett exempel p hur en text skulle se ut om jag skrev det i ett lge nr tangentbordet krnglar.

"Iblaaaaaaaaaanddddddd hnddddder det atttttttttttt miiiiiiiiiitt tangeeeeennnnnnnnnnnnnnntbord inteeeee gr som jaaaaag vill."

Lgg mrke till att ven mellanslaget hakar upp sig..

Hur kan jag fixa det? Mste jag plocka ur batterierna varje gng det hnder? Knns ju ganska B att ett mrke som r knt fr att gra stabila grejer inte lyckats med ett tangentbord. Eller r det kanske datorn som strular iom att tangentbordet aldrig krnglat frut?
Citera
2011-02-04, 21:55
Medlem
StyleWarss avatar
Fr lnge sedan var det problem med slapp kontakt i batteriluckan, s om ditt BT-TB r 2008-ish kan det vara det?

D gjorde vi shr: en liten boll alluminiumfolie fr att f lite spnning till batterierna (ner i hlet innan batterierna allts). Testa iaf, kan inte skada.

Hller med om din besvikelse om kvalitn Nu fungerar de jag sttt p felfritt, aldrig support p dessa.
Citera
2011-02-04, 23:12
Medlem
dannywtfs avatar
Tangentbordet infrskaffades i November-ish och sjlva datorn r frn i r. Det r ju nya grejer, s det knns trkigt att de inte fungerar helt klockrent. Just i nulget fungerar det lika bra som p PC:n, men det varierar rtt ofta. Om 10 minuter kanske det krnglar igen..
Citera
2011-02-04, 23:17
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Detta har hnt mig ocks, och jag har en relativt ny iMac. Sjukt strande.
Citera
2011-02-05, 00:52
Medlem
StyleWarss avatar
Det dr lter inget bra alls.
Har ni bda denna firmware osv?
http://support.apple.com/kb/HT3062
Citera
2011-02-05, 00:56
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Det dr lter inget bra alls.
Har ni bda denna firmware osv?
http://support.apple.com/kb/HT3062
Jag tror inte det eftersom jag inte uppdaterat den sedan jag kpte den. Ska prova imorgon. Har inte datorn igng just nu. Tack fr tipset i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in