2011-02-04, 19:32
Medlem
wexxers avatar
Hejsan!

Har nu sökt igenom och letat en del på internet (Google samt flashback) men inte hittat svaret på min fråga.

Det är så att jag har en bärbar HP ProBook 6450b, med Win7, som har två stycken interna (innbyggda) mikrofoner. Vid ett tillfälle ville jag vara säker på att de inte skulle gå att använda så att ingen skulle kunna avlyssna vig vid tillfället, och därför valde jag att avinstallera drivrutinerna (tror jag valde "avinstallera, dvs. inte inaktivera), men nu skulle jag vilja få dem att fungera igen.

Har som sagt försökt leta efter information om hur man gör detta bl.a. på Google samt flashback men inte hittat ett svar och hoppas nu någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig!

Tack på förhand
Citera
2011-02-04, 20:01
Medlem
Det finns olika saker du kan göra.

- Skivan du fick(om du fick) när du köpte datorn borde innehålla drivrutiner till den
- Sök på din dators namn på google, och sen "drivers", då kommer det finnas en eller flera sidor med drivrutiner till din dator.
Citera
2011-02-04, 20:32
Medlem
wexxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un-named
Det finns olika saker du kan göra.

- Skivan du fick(om du fick) när du köpte datorn borde innehålla drivrutiner till den
- Sök på din dators namn på google, och sen "drivers", då kommer det finnas en eller flera sidor med drivrutiner till din dator.

Jag fick inte med med någon skiva, och jag sökte på "HP ProBook 6450b drivers" redan innan jag skapade tråden, så det känns lite som om jag fastnat här :/
Citera
2011-02-04, 21:51
Medlem
CompuTerrors avatar
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...=135&swLang=36
Citera
2011-02-04, 21:56
Medlem
wexxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompuTerror
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...=135&swLang=36

Var inne där redan innan jag skapade tråden, och jag hittade inte rätt drivrutiner. Såg du några som skulle kunna vara för de interna mikrofonerna?

Kan nämna att det är Win7 32-bit jag använder.
Citera
2011-02-05, 12:06
Medlem
CompuTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wexxer
Var inne där redan innan jag skapade tråden, och jag hittade inte rätt drivrutiner. Såg du några som skulle kunna vara för de interna mikrofonerna?
Kanske de för ljudkort-drivrutinerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in