Citat:
Ursprungligen postat av DummaPuppan
Tycker att det är för mycket pengar, hur skall du tjäna ihop det?
För mycket pengar? Visst, bor du i skogen så är det säkert mycket pengar, 2M i sthlm är inte speciellt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Tudelu
Tack för alla svar! Lägenheten är på ca 40 kvm, jag är ca 30 år, ensamstående med ganska dyra vanor, har nu en lön på 40 000/mån brutto som med enkelhet kan drygas ut till ca 50 000/mån brutto om jag behöver tjäna mer (genom att jobba extra). Men 2M är rätt mycket pengar tycker jag med, banken lånar gärna ut till mig, men jag är lite skeptisk, tänker att en förortslägenhet på 50 kvm kan funka lika bra egentligen...
Du kommer enkelt klara det. Och godkänner banken det så kan jag lova att du klarar det, sen om du anser att det är värt det (vilket verkar vara problemet egentligen) är ju helt upp till dig att bestämma.
Problemet med innerstaden är att det för tillfället ligger på en extrem topp, och tror inte man kan stretcha på priserna mycket mer då de redan ligger på ett maximum av vad folk faktiskt är villiga att betala för de. Så kan bli att du förlorar pengar på köpet, med tanke på ränteläget som komma skall.
Ang lägenhet i förorten så är det sant, 2M kommer du rätt långt på i förorten. (Vi har tex vår 56kvm lägenhet med uteplats på Lidingö till salu för tillfället för 2M..)