2011-02-04, 18:26
Medlem
ActionFactorys avatar
Ja, vet inte om det hamnat i rätt del av forumet nu men har för mig att en bunt av dom går på telefoni. Nå iaf..

Om man kollar på sjukhusserier så har dom alltid beepers, eller ja, personsökare. Oftast när en person får en hjärtattack etc. Hur funkar dessa? En beeper måste du väl ringa in meddelandet till? Då kan ju ingen hinna ringa ut, så systemet måste väl vara automatiskt? Eller?

Och jaja, det är ju serier jag tänker på, men har för mig att liknande finns i vanliga sjukvården.
Citera
2011-02-04, 18:28
Medlem
doris123s avatar
vet du inte hur en vanlig personsökare fungerar?
googla.
Citera
2011-02-04, 18:30
Medlem
Kepss avatar
När någon söker min farsa på natten när han har jour får han 2000kr. För varje sökning. Hoppas din fungerar likadant.
Citera
2011-02-04, 18:31
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
vet du inte hur en vanlig personsökare fungerar?
googla.

lättförklarat: du ringer till sökaren, knappar in ditt telefonnummer eller annan nummerkod som symboliserar något, och sedan piper sökaren och numret syns på displayen. och då vet man att man ska ringa/höra av sig dit. eller om någon ringer till den och kanske knappar in 500, så kanske man bestämt varandra emellan att 500 betyder att man ska gå dit eller dit... ungefär.
Citera
2011-02-04, 18:49
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
lättförklarat: du ringer till sökaren, knappar in ditt telefonnummer eller annan nummerkod som symboliserar något, och sedan piper sökaren och numret syns på displayen. och då vet man att man ska ringa/höra av sig dit. eller om någon ringer till den och kanske knappar in 500, så kanske man bestämt varandra emellan att 500 betyder att man ska gå dit eller dit... ungefär.

Men lol. Captain Obvious is on the boat. Klart som korvspad att jag fattar hur den funkar, men hur funkar det vid akuttillfällen? Typ när någons hjärta stannar? Jag menar, om det beepar hos 20 läkare kan ju inte en sköterska stå och ringa upp alla 20. Den måste ju vara automatiskt, eller vad? Det är frågan jag försöker få svar på.
Citera
2011-02-06, 23:19
Medlem
Kuivakangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ActionFactory
Men lol. Captain Obvious is on the boat. Klart som korvspad att jag fattar hur den funkar, men hur funkar det vid akuttillfällen? Typ när någons hjärta stannar? Jag menar, om det beepar hos 20 läkare kan ju inte en sköterska stå och ringa upp alla 20. Den måste ju vara automatiskt, eller vad? Det är frågan jag försöker få svar på.

Captain Obvious sparkar dig i röven så tänderna skallrar. I telefonväxeln där sökarna hanteras skapar man ett nummer som heter "Hjärtstillestånd" - 123456 exempevis. Det numret fungerar som en slags gruppmailadress - aktiverar man det numret så piper sökarna X, Y, Z etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in