2011-02-04, 16:53
Medlem
Min tråd som jag skapade nyss försvann spårlöst så jag provar igen!

Jag har en samsung n20 och använder Windows xp på den. Häromdagen fick jag virus på den och trots att avast hittade viruset vilket var malware så gick det inte att ta bort. Jag har en recovery skiva som jag fick med när jag köpte datorn.

Efter att jag fick viruset har min dator blivit segare och segare för varje dag.. Och idag när jag skulle starta om datorn för jag hade kört en virusscan så dog den helt. Jag kommer bara till den blåa skärmen vid uppstart där det står samsung och sen står det att det ska startas i felsäkert läge om inget görs inom 30sekunder och även om jag trycker på något så händer inget utan datorn startas om och kommer till samma sida igen..

Har också tryckt på F4 för recovery som det står på den blåa skärmen men då piper bara datorn och sen kommer jag till samma sida igen.

I våras var jag i Asien och datorn dog då hårddisken lade av. Då fick jag en pirat Windows xp installerat av databutiken då jag inte hade min xp skiva eftersom den kom med datorn.

Vad ska jag göra?! Jag är absolut inte kunnig och behöver all hjälp jag kan få! Är student och det är den värsta tiden datorn valde att dö på.

Tacksam för alla råd!!
Citera
2011-02-04, 17:32
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Hehe.

Moget svar, till tråden:

Du kan inte gå in i felsäker så rekommenderar dig att göra så här att du laddar ner en version XP ifrån TPB och formatera om så ska problemet vara löst. För guider sök på YouTube eller Google så finner du.
Citera
2011-02-04, 18:05
Medlem
om din dator har blivit smittad av massa virus så är det kört. Virusen brukar smitta system filer, och dom kan man inte ta bort, om man gör så krashar datorn.
Men för dig är det inte 100% kört, formatera om datorn så fixar de sig(allt kommer försvinna, så om du har t.ex privat bilder så går de också bort)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in