dessa var jävligt roliga http://www.youtube.com/user/TheAirea.../0/pUC6rKeh28E
en konsol-spelare som aldrig har spelat battlefield och inte alls fattar vad rush går ut på blir förbannad och skyller på spelet när han gör helt fel haha
(jag är också kass på twitch-spel, men jag fattar iallafall vad man ska göra)
Hets är det nog bara från oss som har ett intresse för hårdvara, samt från gamla BF2-rävar. Annars är i min uppfattning vanliga gamers inte speciellt kunniga och märker inte så stor skillnad på 40 och 80 fps.
Sen är det stor skillnad i spelupplevelse mellan konsol och PC. Jag sitter med ögonen 50-60 centimeter från en 24"-skärm i 1080p, du sitter 3-6 meter(?) från en 37-50"-TV(?) i 720p. Allt blir så mycket tydligare för mig och därför blir man mer "kräsen". Mus och tangentbord är även det mycket mer responsivt än vad en trådlös handkontroll är i den här typen av spel.
Mina polare som har både PS3 och en bra dator fick för övrigt kväljningar av PS3-versionen, dom sa att det ser helt förjävligt ut...
Jag sitter 5-6 meter från 130". Feetaste hemmabioljudet, bekvämt tillbakalutad i min soffa... Jag har inte 2890fps eller precisionen i en mus. Men helhetsupplevelsen springer cirklar runt din tn-panel
Jag sitter 5-6 meter från 130". Feetaste hemmabioljudet, bekvämt tillbakalutad i min soffa... Jag har inte 2890fps eller precisionen i en mus. Men helhetsupplevelsen springer cirklar runt din tn-panel
antar att du kan räkna pixlarna på den..
retro känsla eller?
Antingen är du helt enkelt fel målgrupp för BF3 eller så behöver du vänja dig vid spelet.
Lite själva poängen är ju att man gör "sin" krigare som man vill ha honom. Det är inte meningen att du ska levla upp och kunna göra allt spelet har att erbjuda på kort tid. Det är tänkt att någon som spelar mycket engineer ska bli mer och mer effektiv som just engineer. Att du blir köttad så fort du sätter dig i en tank har nog mer att göra med vart du väljer att åka, vem du väljer att beskjuta osv än att de andra har högre level/mer unlocks. Battlefield är inte (enligt mig) en arena där alla går in på lika villkor och kör den klass man har lust med, väljer och vrakar bland vapen för att de är häftiga. Man kör den klass man är mest effektiv med och kan bidra med så att laget vinner.
Jag tycker att man låste upp saker för fort i betan, hoppas det är lugnare tempo i retail. Dessutom tycker jag balansen är bra: Man kan klara sig ganska bra med start-vapnen i alla klasser (har dock aldrig testat recon) och det tar inte lång tid innan man får bättre utrustning. Jag körde t.ex engineer en match eller två innan jag låste upp stinger.
Alltså, någon som satsar allt på att levla assault kommer vid en viss tidpunkt vara genomsnittligt bättre än alla andra som inte gjort det, samtidigt som han kommer vara genomsnittligt sämre i alla andra klasser. Det är ett val, en alternativkostnad. Du får välja det du vill bli bättre på, till kostnaden att du inte blir lika bra på något annat.
Det ska inte vara lika villkor mellan alla spelare. En som kört 100% tank i 100 timmar vet antagligen vad han sysslar med och kommer krossa en oerfaren förare 1 on 1, och då inte bara för att han låst upp coaxial MG etc. Där kommer lagspelandet in och du och ditt lag får då kontra tanken med flankerande manövrar exempelvis.
Det är ju faktiskt mer till BF än att bara döda motståndare. Lyckas du inte få ihjäl fienden med din dåliga karbin kan du levla genom att reparera fordon istället. Och i slutändan skulle ett samspelat lag på level 0 spöa skiten ur ett maxlevlat lag som spelar var och en för sig.
Det är möjligt att jag är i fel målgrupp för BF3, men jag tror faktiskt inte det då jag ligger i gruppen som är köpstarkast och är uppvuxen med spel så att säga. De vill nog helst ge sig för den stora massa som vi är och inte bara hålla sig till eliten.
Jag tycker själv att det är kul att spela på taktik och kunna hjälpa laget så mycket som möjligt, men efter att man åkt omkring som gunner i tanks eller helicopter så känns det inte som man får ut nått av det?
Sen är det alltid svårt att komma in i ett lag när man spelar med 32 andra helt randoms, och vara med i nån platoon för att spela mer seriöst går ju inte som casual spelare. Jag vill kunna lämna ett game när jag vill för att fixa med familjebestyr.
När jag nu lirade betan sista dagen så märke jag dock att man behöver 5500 xp för att komma till lvl 2, sen 6000 xp för att komma till lvl 3 och sen 6000xp för lvl 4, så möjligvis så går det snabbare när man kommer uppåt och det kanske finns med mer ribbons man man få och annat.
En sak dock som va väldigt skoj är att det verkligen är lite skillnad på Ryssland vs USA. T.ex deras scopes ser annorlunda ut, tyckte det kändes lättare att sikta med M1A1 Abrams än T90 tanksen
en konsol-spelare som aldrig har spelat battlefield och inte alls fattar vad rush går ut på blir förbannad och skyller på spelet när han gör helt fel haha
"fucking fuck fuck fucking fucking fuck". Vilket underbart vokabulär den lilla jänkaren har.
någon mer än jag som funderar på att skaffa en joystick till bf3 ? hade väldiga problem att styra jets och helikoptrar på caspian border. Någon som kan rekommendera en prisvärd joystick ? har ingen koll, inte använt en sen 90-talet
Tack gode gud att vi slipper den sopan. Tittar på part 2 och vilken CoDfanboy han är. Han tror verkligen att det ska vara exakt likadant som CoD.
Som sagt, humor, de första 5 patetiska delarna skriker han som en bortskämd liten äcklig snorunge och sen spelar han med sin vän och håller käften o ska minsann köpa det.. Det ger ett rätt patetiskt intryck att efter 2 minuter börja klaga och sedan efter 1 timmes klagande plötsligt byta åsikt och säga att spelet är bra.
Senast redigerad av vallontomten 2011-10-11 kl. 12:05.
Tack gode gud att vi slipper den sopan. Tittar på part 2 och vilken CoDfanboy han är. Han tror verkligen att det ska vara exakt likadant som CoD.
Det roliga är att han spelar kanske två minuter innan han bestämmer sig för att spelet är fullständigt värdelöst bara för att han inte kan köra med samma spelstil som i COD. Att spela annorlunda för att det är ett annat spel? Fuck that. COD är ju branschstandarden, varför skulle någon göra ett spel olikt COD? När han inte lyckas rada upp killstreaks efter två minuter i spelet tar hans tålamod slut liksom. Spotta? Använda kits? Spela för objective? Revivea? Fuck that. Det behöver man inte göra i COD. Att det kanske tar tid att lära sig? Fuck that.
någon mer än jag som funderar på att skaffa en joystick till bf3 ? hade väldiga problem att styra jets och helikoptrar på caspian border. Någon som kan rekommendera en prisvärd joystick ? har ingen koll, inte använt en sen 90-talet
Ja köp en joystick. Det gör hela flygningen roligare. Jag har en Logitech Extreme 3D pro. Den är prisvärd som fan och har hållt nu i 5-6 år...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!