• 1
  • 2
2011-02-06, 22:36
Medlem
Tasken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Till er som kan skaldjur: Är det någon skillnad på tigerräkor, kungsräkor och scampi eller är det bara olika försäljningsnamn på det som går under beteckningenjätteräkor?

Tigerräka/Jätteräka/Black Ops
http://www.azote.se/repository/temp/...w/mtb_0047.jpg

Scampi (mindre än tigerräka)
http://1.imimg.com/data/6/4/MY-10876...79_250x250.jpg

Kungsräka (finns i Svenska vatten) och är nästan helt platt. Syns inte så väl på bilden.
http://2.bp.blogspot.com/_zwPoI8l2fZ...282_edited.JPG
rommen är nästan blodröd
http://4.bp.blogspot.com/_zwPoI8l2fZ...287_edited.JPG
Citera
2011-02-07, 15:39
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Nu är det ju dock du som påstår något, vill du att vi ska tro på det du säger så får du faktiskt visa källor, inte bara påstå att de finns.

Och ja, detta är bestämt enligt Reglerna, källa på det? googla.

Jag har googlat fram några källor till dig:

Christina Grenabo, kategorichef för kött och chark inom KF samt Leif Lantz, varugruppschef för kött på Ica-handlarnas AB.

När det gäller mina källor undrar jag om du menar att jag ska namnge dem? Tror du verkligen att jag ska skriva att

a) jag vet det eftersom min fru NN jobbar med det,
b) jag vet det eftersom min bästa kamrat är fabrikschef på Svealands största slakteri xx,
c) jag vet det efter samtal mellan skål och vägg på våra branschsammankomster
d) annat privat

Tror du att jag röjer en sådan källa? Hur tänker du? Och om jag vore så dum att jag röjde mina källor, ska du bedöma trovärdigheten då, eller vad ska du göra med informationen?

Jag bryr mig inte om du tror på det eller ej, det spelar ingen som helst roll för mig. Ring till de framgooglade källorna och döm själv.
Citera
2011-02-07, 16:06
Medlem
Zelogaths avatar
Jag har hört att gristrynen skivas, friteras och säljs som lantchips från OLW, dock kan jag inte röja min källa
Citera
2011-02-07, 16:11
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag har hört att gristrynen skivas, friteras och säljs som lantchips från OLW, dock kan jag inte röja min källa

Bra försök!
Citera
2011-02-07, 16:23
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Bra försök!
Man tackar!
Lite mer seriöst så skulle man ju kunna fråga sig om det inte är så att många korvsorter säljs under annat namn i affärerna då det finns oändligt många olika med konstiga namn?
Citera
2011-02-07, 16:41
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Man tackar!
Lite mer seriöst så skulle man ju kunna fråga sig om det inte är så att många korvsorter säljs under annat namn i affärerna då det finns oändligt många olika med konstiga namn?

Absolut! Hur säljer man korv som tilltalar barn? Denniskorven har nästan lika lite kötthalt som brunsås, om man överdriver lite grann, men den tilltalar barnen.
Citera
2011-02-07, 17:48
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Jag har googlat fram några källor till dig:

Christina Grenabo, kategorichef för kött och chark inom KF samt Leif Lantz, varugruppschef för kött på Ica-handlarnas AB.

När det gäller mina källor undrar jag om du menar att jag ska namnge dem? Tror du verkligen att jag ska skriva att

a) jag vet det eftersom min fru NN jobbar med det,
b) jag vet det eftersom min bästa kamrat är fabrikschef på Svealands största slakteri xx,
c) jag vet det efter samtal mellan skål och vägg på våra branschsammankomster
d) annat privat

Tror du att jag röjer en sådan källa? Hur tänker du? Och om jag vore så dum att jag röjde mina källor, ska du bedöma trovärdigheten då, eller vad ska du göra med informationen?

Jag bryr mig inte om du tror på det eller ej, det spelar ingen som helst roll för mig. Ring till de framgooglade källorna och döm själv.

Du väljer själv vilka källor du vill redovisa, jag sa bara att om du vill övertyga så får du göra mer än att bara hänvisa till google. Sedan så förlorar du trovärdighet om du bara påstår dig ha "hemliga källor", men din lilla lista gör ju iaf saken bättre.

Sedan så är det där ju inte en källa som visar på något alls, bara ett namn, det du ska redovisa är en källa där personen i fråga stödjer din tes...
Citera
2011-02-07, 19:13
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhael
Du väljer själv vilka källor du vill redovisa, jag sa bara att om du vill övertyga så får du göra mer än att bara hänvisa till google. Sedan så förlorar du trovärdighet om du bara påstår dig ha "hemliga källor", men din lilla lista gör ju iaf saken bättre.

Sedan så är det där ju inte en källa som visar på något alls, bara ett namn, det du ska redovisa är ena,källa där personen i fråga stödjer din tes...

Kan du förklara, på svenska, vad detta betyder?

"Sedan så är det där ju inte en källa som visar på något alls, bara ett namn, det du ska redovisa är ena,källa där personen i fråga stödjer din tes..."
Citera
2011-02-07, 19:25
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Kan du förklara, på svenska, vad detta betyder?

"Sedan så är det där ju inte en källa som visar på något alls, bara ett namn, det du ska redovisa är ena,källa där personen i fråga stödjer din tes..."

Du påstår något, du påstår att du har källor och hänvisar till google. Jag bad dig visa vilka källor du hade och du skriver in 2 namn samt vad de arbetar med. Det bevisar ingenting, såvida du inte länkar till en plats där de t ex skriver att de hävdar samma som du. Endast deras namn stöder inte din tes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in