2011-06-11, 21:38
Bannlyst
Hur ser det ut i Hemmesta och Skeppsdalsström?
Citera
2011-06-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Var i nämnda kommuner såg du invandrare?
Det finns gott om invandrare i dessa kommuner, på Lidingö finns höghusområden som ser ut som Tensta, det är dock inte lika många invandrare som där men dom finns.

Däremot finns det områden inom dessa kommuner som är mer eller mindre invandrarfria och där bor många människor med inflytande.
Citera
2011-06-13, 20:07
Medlem
Roxanas avatar
Lidingö

Skabbområden som Högsätra och Larsberg har en hel del invandrare.
Likaså vissa delar av Näset,Skärsätra och Käppala.
Tveksam till området kring Rudboda Torg, Baggeby och Bodal.

Tempo i Sticklinge drivs av syrianer (?).

När jag gick i skolan ute på ön fanns det knappt en handfull blattar.
Majoriteten var adopterade.
Citera
2011-06-14, 12:31
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Citat:
Varför vill inte de ta emot några?

Jag är moderat och jag skäms över vissa borgerliga kommunpolitikers rädsla för invandrare. Ni som bor där, kan ni förklara varför kommunerna ifråga är så rädda för invandrare. Är de rasister och tror att huspriserna sjunker som stenar bara för att kommunen tar emot lite invandrare?
Nu bor iof sig jag varken i Värmdö, Vaxholm eller Lidingö eller ens i Stockholm utan en bra bit söderut i Sverige. Jag vill bo i en invandrarfri och muslimfri kommun UTAN utomeuropéer, muslimer, araber, neger, somalier, zigenare mm av den enkla anledningen att jag inte gillar all den brottslighet som nämnda klientel för med sig.

Det optimala vore naturligtvis om ex (sd) fick så mycket röster i ett kommande riksdagsval, eller att övriga partier vaknar upp ur sin törnrosesömn och verkligen förverkligar min och många andras dröm nämligen att skapa invandrarfria kommuner. Eller i vart fall kommuner helt fria från utomeuropéer, muslimer, araber, neger, somalier, zigenare mm.

Fakta är ju att ex muslimer för med sig extremt mycket brottslighet som personrån, våld, misshandel, våldtäkter, mord, hedersmord och som tack för alla bidrag de får så bränner de ner skolor och stormarknader.

Senast i raden av grova mord.
http://www.barometern.se/
http://www.barometern.se/nyheter/kal...82816593%29.gm
Citera
2011-06-21, 18:35
Medlem
kiwiss avatar
Citat:

Jag är moderat och jag skäms över vissa borgerliga kommunpolitikers rädsla för invandrare. Ni som bor där, kan ni förklara varför kommunerna ifråga är så rädda för invandrare. Är de rasister och tror att huspriserna sjunker som stenar bara för att kommunen tar emot lite invandrare?

fel fel fel. jag bor själv på värmdö och jo visst, här finns det invandrare.
Citera
2011-06-22, 00:55
Medlem
Kemiske Alis avatar
Tyvärr finns det inga helvita kommuner i Sverige. Det vore ju fint för mångfalden om det kunde få finnas helvita kommuner. Å andra sidan så kanske det inte vore helt fel om vi fick göra som de rika arabländerna, dvs plocka in lite just arbetskraft som kostar 2 dollar om dagen för 14 timmars arbete. Alla kanske borde ha en "houseboy", tyvärr är de s.k. flyktingarna i Sverige lata eftersom de vet att de blir försörjda av skattebetalarna.
Citera
2011-07-17, 17:35
Medlem
kiwiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt

I hemmesta finns ett hem för ensamkomande flyktingbarn där dom har runt 50 platser ungefär. Eftersom det enbart finns villor i Skeppsdalström så är det inte lika "tätbefolkat" av invandrare som i te x Lugnet som ligger i Gustavsberg på Värmdö.
Citera
2011-07-17, 18:30
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Var bor Jan Helin nu igen?
Citera
2011-07-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt

Hemmesta är rätt svenskbefolkat, om än en del kulturberikare.

Skeppsdalsström är bra mycket bättre, inte lika tätbefolkat och bara villor. Kulturberikare finns såklart, men är få familjer och de som bor där är rätt lugna. Är ju trots allt inte nåt ghetto så kulturberikarna lär sig att bete sig rätt och som andra svenskar som bor i områet, till skillnad från de som bor i betongghetton bland andra kulturberikare där var och varannan springer med kniv...

Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Det finns gott om invandrare i dessa kommuner, på Lidingö finns höghusområden som ser ut som Tensta, det är dock inte lika många invandrare som där men dom finns.

Däremot finns det områden inom dessa kommuner som är mer eller mindre invandrarfria och där bor många människor med inflytande.

Högsätra, Larsberg, Bodal, Baggeby, Skärsätra och Holavedsvägen i Käppala är väl de områden man ska hålla sig borta från egentligen. Dvs; Alla villaområden på Lidingö är lugna, de kulturberikare som bor där är oftast antingen diplomater eller adopterade. Väldigt få hela familjer som är av annan kultur, och de få som är det är oftast rejält rika och därmed lika lugna som andra svenska familjer runt om.

Helt enkelt; Se upp för lägenhetsområdena, allt annat är lugnt.
Citera
2011-07-21, 14:05
Medlem
Mad monks avatar
För det första sluta skämmas, för det andra an betalar inte miljonbelopp för sin lyxvilla för att sedan bo granne med stökiga zigenare/somalier.

Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Tyvärr finns det inga helvita kommuner i Sverige. Det vore ju fint för mångfalden om det kunde få finnas helvita kommuner. Å andra sidan så kanske det inte vore helt fel om vi fick göra som de rika arabländerna, dvs plocka in lite just arbetskraft som kostar 2 dollar om dagen för 14 timmars arbete. Alla kanske borde ha en "houseboy", tyvärr är de s.k. flyktingarna i Sverige lata eftersom de vet att de blir försörjda av skattebetalarna.

En automatkarbin hade nog motiverat även den lataste nigger.
Citera
2011-07-21, 15:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Det inte sant, de har bara lite färre invandrare därför att till Lidingö kommer man bara om har råd att köpa sig sitt boende. Känner du inte ens till de moderata principen att det är pengar som styr? Har man det får man bo där man vill även om man är invadrare.

Drar man ner brallorna på dig så har du säkert röda kalsonger med små svarta troll på, under.
Citera
2011-08-16, 13:11
Medlem
FlyingMans avatar
Om ingen redan sagt det så kan jag säga att jag bor på lidingö, och lidingö är inte alls invandrarfritt, det finns gott om invandrare på vissa håll på ön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in