2011-02-04, 08:58
Medlem
BoyyyBoys avatar
Jag sitter och skriver. Samtidigt vill Windows uppdatera sig på 19 mb.

När uppdateringen börjar bli klar hoppar skärmen till och skärmupplösningen blir till något vad de förmodligen hade på tidigt 1800-tal, sen tillbaka till normalt, sen tillbaka till 1800-tal. Sedan låser sig datorn. Jag stänger manuellt.

När jag startar igen frågar den ju ifall jag vill starta i felsäkert eller normalt osv. Jag startar i normalt. När jag nu når Windows är det piss-upplösning. Jag går till skrämupplösning och ökar till max, eftersom den verkar åkt ner ett snäpp. Det blir lite bättre mer det är fortfarande skit.

Vafan har hänt!? Jävla uppdateringskit.
Citera
2011-02-04, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy

När uppdateringen börjar bli klar hoppar skärmen till och skärmupplösningen blir till något vad de förmodligen hade på tidigt 1800-tal, sen tillbaka till normalt, sen tillbaka till 1800-tal. Sedan låser sig datorn. Jag stänger manuellt.

När jag startar igen frågar den ju ifall jag vill starta i felsäkert eller normalt osv. Jag startar i normalt. När jag nu når Windows är det piss-upplösning. Jag går till skrämupplösning och ökar till max, eftersom den verkar åkt ner ett snäpp. Det blir lite bättre mer det är fortfarande skit.

systemåterställa kanske?
Citera
2011-02-04, 09:14
Medlem
BoyyyBoys avatar
Okej, det har löst sig.

Jag gick in på uppdateringen igen och kikade. Där hittade jag 3 valfria uppdateringar, möjligen samma som innan fast de inte lyckades uppdatera sig? Jag uppdaterade hur som helst igen i hopp om att vid konfiguering av dessa vid normal omstart, och inte manuell avstängning som tidigare, få ordning på hela skeppet. Och prisa Gud. Min vackra dator är vacker igen. Det ter sig alltså blivit någon underlig ... "systemkrock"?.... kanske.

Hur som helst, sorry för nedskräpning av onödig tråd, jag var lite snabb att skrika på hjälp. Men möjligen hjälper denna uppdateringstaktik någon annan i framtiden.

Adjö.
Citera
2011-02-04, 15:54
Medlem
Jag förstår inte varför folk gör windows update. jag har gjort det en gång ochd et var den sista gången jag gjorde det. var tvungen att formatera efter de. Varje gång jag öppnade en video fil, vissa EXE och bilder, så kom det upp någon ruta där det stog Dataexekveringsskydd bla bla bla. Då stängdes även explorer.exe ner varje gång.
Citera
2011-02-06, 11:50
Medlem
Lechonians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy

Jag har haft nästan samma fel. Häromdan installerade windows update någon uppdatering, och skärmupplösningen började hoppa mellan 1280x800 och 1024 nånting. När jag senare startade datorn var Windows i 1024. Jag ändrade tillbaka till 1280, men nu fungerar inga applikationer som använder fullskärm längre. BSPlayer kan inte öppna "overlay" etc.

Har du också Windows Vista? Vad för dator och grafikkort?

Avinstallerade du uppdateringarna och installerade om manuellt för att få det att fungera?
Senast redigerad av Lechonian 2011-02-06 kl. 11:52. Anledning: typo
Citera
2011-02-06, 13:04
Medlem
Lechonians avatar
Det visade sig vara något med grafikkortsdrivrutinerna för Intel Mobile. Windowsuppdateringen misslyckades av någon anledning. Jag laddade hem senaste versionen från Lenovo (har en Lenovo laptop) och installerade manuellt och nu verkar allt fungera som det ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in