2011-02-04, 08:25
Medlem
minutz3s avatar
Tja, undrar helt enkelt vilka som äter så kallade "flapjack"-grejs.
Själv brukar jag köpa de ibland om man är hungrig och vill käka något snabbt litet, typ som mellanmål, men jag vette tusan om det är själva tanken med flapjacks. Så undrar väl egentligen vilken "målgrupp" som dessa flapjacks vänder sig till. De jag käkar består i alla fall mest av havre och vegetabiliskt fett, wholebake hette märket tydligen om någon undrar.
Citera
2011-02-04, 08:51
Medlem
Målgruppen är två olika kategorier:

1. Folk som tror att de kan gå ner i vikt av det och luras att tro att det är nyttigt.
2. Folk som tror att det är miljövänlig mat.

Själv köper jag den som mättande godis och äter ibland Flapjack till frukost eller lunch när jag inte orkar laga något
Citera
2011-02-04, 14:53
Medlem
Forbliranonyms avatar
Jag är en ung tränande kille och jag käkar dom ibland. Mest som mellanmål.
Citera
2011-02-04, 16:35
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Flapjacks är väl som vilken annan sockerbomb som helst. Jag käkade sådana väldigt ofta i tonåren, gott och ger en bra energikick!
Citera
2011-02-06, 22:08
Medlem
banyans avatar
Jag brukar ha med mig flapjacks i fickar när jag är ute och cykeltränar långt. Riktigt bra för ändamålet.
Citera
2011-02-08, 19:10
Medlem
wowjarmos avatar
Jag äter minst 4 i veckan

Den med choklad dvs. Får ångest för att dom är så tunga, känns som att dom dryper i fläsk och fett -NOT
Citera
2011-02-08, 19:11
Bannlyst
Jag har aldrig hört talas om flapjacks i sverige, inte sett det någonstans, inte hört någon snacka om det. Har jag missat nått eller?
Citera
2011-02-08, 20:08
Medlem
wowjarmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Jag har aldrig hört talas om flapjacks i sverige, inte sett det någonstans, inte hört någon snacka om det. Har jag missat nått eller?

Finns ju på varenda konsum!
Citera
2011-02-09, 05:48
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey

Jag har heller aldrig hört talas om "flapjacks", vilket enligt google och wikipedia är ett samlingsnamn för sliskiga havrekakor.

Det lågutbildade folket här i tråden syftar nog på energy bars.
Citera
2011-02-09, 08:33
Medlem
Studenter!
När jag gick på universitet var det rätt många som åt sådana på salstentorna.
Citera
2011-02-09, 09:18
Medlem
wowjarmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag har heller aldrig hört talas om "flapjacks", vilket enligt google och wikipedia är ett samlingsnamn för sliskiga havrekakor.

Det lågutbildade folket här i tråden syftar nog på energy bars.

Du har fel.

http://spiderchick.nu/images/2009/releasfest-463_31438608.jpg

Finns på varenda konsum, iallafall i de lite större städerna. Äter flera i veckan. Jag ser det dock mer som godis än "energy bars" Erkänner att jag däremot inte läst innehållsförteckningen speciellt noga.
Citera
2011-02-09, 10:27
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowjarmo
Du har fel.

http://spiderchick.nu/images/2009/releasfest-463_31438608.jpg

Finns på varenda konsum, iallafall i de lite större städerna. Äter flera i veckan. Jag ser det dock mer som godis än "energy bars" Erkänner att jag däremot inte läst innehållsförteckningen speciellt noga.

Handlar alltså den här tråden enbart om just produkter med varumärkesnamnet "flapjack"?
I så fall har du rätt och jag fel.

Men jag trodde nästan att personer här i tråden kallade typ Nutrilett Bars och liknande för "flapjacks", så tokigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in