2011-02-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Du skulle ju kunna söka till TF m.h.a. intagningsprovet, och som andra val välja öppen ingång.

Yes, det känns som det mest aktuella just nu. Men kan någon bekräfta att man börjar andra året på valfri civ. efter ÖI? Och står det i sin examen senare att man har valt ÖI från början eller suddas det bort?
Citera
2011-02-06, 16:42
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanJoque
Yes, det känns som det mest aktuella just nu. Men kan någon bekräfta att man börjar andra året på valfri civ. efter ÖI? Och står det i sin examen senare att man har valt ÖI från början eller suddas det bort?
Du examinerar ju TF om du klarar alla kurser som går under dessa fem år på TF.
Citera
2011-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Du examinerar ju TF om du klarar alla kurser som går under dessa fem år på TF.

Alltså kommer jag ju inte att ta TF eftersom alla kurser inte inkluderas då jag hoppar några första året eller måste jag läsa lite extra andra året?
Citera
2011-02-06, 17:06
Medlem
Skall också göra provet nu i vår. Alla tips på förberedelser är välkomna!
Citera
2011-02-06, 17:15
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Alltså kommer jag ju inte att ta TF eftersom alla kurser inte inkluderas då jag hoppar några första året eller måste jag läsa lite extra andra året?
Då får du läsa upp dessa någon annan gång, eller om du har tur kan du snacka med någon där på ditt universitet eller din högskola om att tillgodoräkna dig poäng om du läste likvärdiga kurser eller liknande.

I värsta fall får du som sagt läsa mer kurser år två, eller år 3 eller när du är klar. När du har alla poäng som behövs för att få examinera i teknisk fysik, låt oss säga kandidat så får du göra det.
Citera
2011-02-06, 18:04
Medlem
Citat:
Det är ingen skillnad, öppen ingång får samma examen osv. De får komplettera en del och deras kurser hamnar i lite annan ordning osv, så det blir jobbigare under andra året men du får samma examen på samma tid om du klarar allt.
Citera
2011-02-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Det är ingen skillnad, öppen ingång får samma examen osv. De får komplettera en del och deras kurser hamnar i lite annan ordning osv, så det blir jobbigare under andra året men du får samma examen på samma tid om du klarar allt.

Låter ju schysst, inga större nackdelar förutom lite mer plugg alltså?
Citera
2011-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Låter ju schysst, inga större nackdelar förutom lite mer plugg alltså?
Ja, öppen är gjord för att läsa kurser som de flesta civing läser så du missar knappt något. Skulle säga att det största problemet är att folk ifrån open oftast inte integreras ordentligt i sektionen utan de hänger mest med varandra även efter första året men de är väl glada med det.

Dock så är medlet redan att man blir ~1 år sen och det är nog inte bättre för open.
Citera
2011-02-06, 19:47
Medlem
xyzns avatar
Citat:
Nytt för i år däremot är att KTH släpper in via det matte- och fysikprov som Chalmers och Lund tidigare haft.

Är du säker på att LTH också har erbjuder platser från provet?
Citera
2011-02-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3

Dock så är medlet redan att man blir ~1 år sen och det är nog inte bättre för open.

hur menar du? Medlet? 1 år sen? :S
Citera
2011-02-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzn
Är du säker på att LTH också har erbjuder platser från provet?

Nej, jag är ledsen. Dels förknippade jag det med Luleå samt att även om man gör provet där så gäller provet bara vid intagning på Chalmers och KTH. Dubbelmiss liksom...
Citera
2011-02-06, 20:04
Medlem
xyzns avatar
Citat:
Nej, jag är ledsen. Dels förknippade jag det med Luleå samt att även om man gör provet där så gäller provet bara vid intagning på Chalmers och KTH. Dubbelmiss liksom...

No probz. Blev bara lite förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in