• 1
  • 2
2011-02-03, 23:23
Medlem
Mulas avatar
Och det uppmärksammar de nu? har som sagt sett det på Västerbron i flera år. Det var rätt kul när man var i Florence, på broarna där var det smockfullt med lås, och skyltar som sa att det var straffbart att sätta lås där
Citera
2011-02-03, 23:28
Medlem
ChrisKennedys avatar
I Paris är det smockat med lås nere vid Seine. En helt sjuk syn om man har varit där.
Citera
2011-02-03, 23:34
Medlem
siiiTas avatar
Har man gjort någon otrogen om man sätter sitt låt i ett annat?
Citera
2011-02-03, 23:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siiiTa
Har man gjort någon otrogen om man sätter sitt låt i ett annat?

Absolut! Och ett Assa-lås betyder att tjejen tar den i prutten, Abus-lås betyder att hon snaskar kotte, Abloy betyder att hon är bi.....
Citera
2011-02-04, 10:24
Medlem
KungHermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Vad tycker ni om detta - larv eller romantiskt? Har ni sett "kärlekslås" i Sverige?

På gymmet, i det manliga omklädningsrummet, hänger cirka 100 hänglås på en stång. Nu blev jag nästan lite illamående...

OnT: Undrar hur partnern skulle uppfatta läget om man väljer att hänga upp en lås med sifferkombination istället?
Citera
2011-02-06, 10:30
Bannlyst
ska man låsa fast sin kärlek eller....
Citera
2011-02-06, 14:31
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Äsch, enligt mig får folk uttrycka sin kärlek hur de vill så länge ingen skada ske.
Ingen dum symbolik alls faktiskt!

Faktiskt ganska klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
ska man låsa fast sin kärlek eller....

Nej, låset symboliserar att man ska åka på cyckelsemester ihop.
Senast redigerad av likeithard 2011-02-06 kl. 14:37.
Citera
2011-02-06, 16:46
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman
...
OnT: Undrar hur partnern skulle uppfatta läget om man väljer att hänga upp en lås med sifferkombination istället?
"On lease".
Citera
2011-05-14, 22:34
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Bara jag som tänkte på sådana här saker när jag hörde "kärlekslås"?
http://www.chastitybelt.co.uk/image-...e/fbelt107.jpg

Citera
2015-01-24, 08:30
Medlem
Bdonks avatar
Tycker det är en trevlig idé och jag ser gärna kärleks-hänglås på fler ställen. I Göteborg finns det tydligen på en bro mellan Änggården och Slottskogen men än så länge hänger där bara två lås. Alltid en början...

http://hocloco.se/?p=1292

Skulle behöva fyllas på med några lås till.
Citera
2015-01-24, 13:01
Medlem
Nathalies avatar
Hellre att folk låser fast ett hänglås på utsedd plats än att folks ska rista/karva/spraya in sina initialer på träd/bryggor/parkbänkar osv.
Citera
2015-01-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Absolut! Och ett Assa-lås betyder att tjejen tar den i prutten, Abus-lås betyder att hon snaskar kotte, Abloy betyder att hon är bi.....
Och kombinationshänglås då, det betyder väl att paret har ett öppet förhållande, att dom är swingers och har många olika partners = kombinationer.

Citat:
Ursprungligen postat av 1905
Jag tyckte det var lite roligt att det var populärt i Frankrike och Italien, länder som kanske är kända för sin impulsiva och passionerade kärlek snarare än sin trofasta.
Fast det går ihop ändå tycker jag. När folk är upp över öronen förälskade och passionerade är det lätt att dras med i känslorna och se framför sig att kärleken skall vara livslång och att man vill visa detta också, t ex genom att manifestera att man är ämnade för varandra genom att symboliskt låsa fast ett hänglås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in