Först skriver du att Lidl är skit och att de inte kan jämföra sig med Ica m.fl.
Sen skriver du både att du inte ens köper på ica eller lidl eller m.fl, sedan säger du även att du bara har varit på Lidl en gång.
Jobbig jävel, tur du blev avstängd.
Maribel (lidls sylt) är sött och verkar innehåller ovanligt mycket bär, så kan det gå när man inte alltid prisar planekonomin.
Var skrev jag det din dumma sosse?
Jag skrev ju att jag handlar på Ica. Jag skrev också att jag köper mycket av min mat över disk
Jag sökte i samband med att jag postade. Hittade inte tyvärr inte.
Är säker på min sak iaf för det var i samband med att de öppnade och att jag en gång var där för att inhandla till en middag. Jag hittade knappt hälften. Det enda jag fann då var halvfabrikat (bra grönsaker dock).
Därför har jag aldrig igen satt min fot där. Jag handlar på ICA på hamngatan/regeringsgatan
Varför känns det så jävla typiskt trött medelklass som gjort sitt "medvetna" val och handlar på ICA (kom igen liksom?) att dissa Lidl?
När det tvunget ska framhävas att man minsann köper ost och skinka "över disk" (på ICA? ) och att man faktiskt handlar vid Ica vid NK så känns det bara ännu trashigare.
Hade du varit det minsta matlagningsintresserad och öht vetat vad du pratar om så hade du, liksom många andra, just matlagningsintresserade, insett vid det här laget att Lidl sopar mattan med de svenska matkedjorna på en betydande andel plan.
Erkänn att du varje dag även läser Aftonbladet och därför tror att man får cancer av chips, att McDonald's maler ner hela kycklingar med fjädrar och allt till sina nuggets, att glutamat är rent gift och att svenskt kött är det bästa köttet i världen.
Varför känns det så jävla typiskt trött medelklass som gjort sitt "medvetna" val och handlar på ICA (kom igen liksom?) att dissa Lidl?
När det tvunget ska framhävas att man minsann köper ost och skinka "över disk" (på ICA? ) och att man faktiskt handlar vid Ica vid NK så känns det bara ännu trashigare.
Hade du varit det minsta matlagningsintresserad och öht vetat vad du pratar om så hade du, liksom många andra, just matlagningsintresserade, insett vid det här laget att Lidl sopar mattan med de svenska matkedjorna på en betydande andel plan.
Erkänn att du varje dag även läser Aftonbladet och därför tror att man får cancer av chips, att McDonald's maler ner hela kycklingar med fjädrar och allt till sina nuggets, att glutamat är rent gift och att svenskt kött är det bästa köttet i världen.
Eller ja, du läser ju givetvis Svenska Dagbladet
Det var ta mej fan det bästa jag läst sedan jag blev konfirmerad.
Det var ta mej fan det bästa jag läst sedan jag blev konfirmerad.
Jag är inte konfirmerad, men de känns som att jag just blev det.
Vill ju också va cool o handla min mat över disk Jag som gjort fel hela mitt liv, köper ju bara ost som är färdigförpackad, skinka i vackumförpackning och redan skuren. Hur kan jag bli cool också?
Jag är inte konfirmerad, men de känns som att jag just blev det.
Vill ju också va cool o handla min mat över disk Jag som gjort fel hela mitt liv, köper ju bara ost som är färdigförpackad, skinka i vackumförpackning och redan skuren. Hur kan jag bli cool också?
Sött
Coolt är det inte. Dagen ni får lite större krav på kvalité och utbud kommer ni att förstå. Jag hävdar samtidigt att majoriteten av de som handlar på Lidl gör det pga mindre matkassa
Sött
Coolt är det inte. Dagen ni får lite större krav på kvalité och utbud kommer ni att förstå. Jag hävdar samtidigt att majoriteten av de som handlar på Lidl gör det pga mindre matkassa
Där tror jag du har fel. Kanske beror det på lite var i landet man bor, tillgång på saluhallar, charkuteridiskar i butikerna, ostaffärer m.m. Där jag bor finns det ICA, Willys, Coop, Lidl och Netto och av dessa så är det bara Coop som har en manuell disk, men där säljs bara korv, skinka och ost, typ. Så varför jag skulle gå till ICA och betala mer för vacuumpackat kött från Scan eller till Willys för att köpa mjölk och ägg till ett högre pris förstår jag inte, när jag kan få exakt samma varor på Lidl till ett lägre pris. Personligen tror jag att det är ICAs Euroshoper-sortiment som tilltalar de med mindre matkassa, och min erfarenhet är att Lidls egna varor oftast är mycket bättre än Euroshoper.
Willys lågprisvaror är mycket sämre än lidls varor alla dagar i veckan. Euroshoper grejor på willys tar jag inte i med tång. Jag undrar vad det är som är så dåligt på lidl? Korv finns bra (Tysk och Svensk). Mjölken är samma där. Sedan finns det grekisk mat som är riktigt bra. Kycklingen är tillverkad på samma sätt som ICA det kan jag lova.
Sött
jodå, visst förstår vi. det är därför vi skrattar åt dig när du föredrar ICA framför LIDL.
vi som ställer lite högre krav letar ofta vår mat utanför de stora kedjorna, även om vi inser att fullt godtagar föda står att finna på en LIDL-butik så väl som på ICA eller COOP och att det tids och prismässigt inte är realistiskt att alltid köpa sin mjölk hos den lokale bonden, enbart handla ost över disk i ostbutiken, leta efter pålitilga kötthandlare osv osv..
Senast redigerad av chipskungen 2011-04-11 kl. 00:27.
jodå, visst förstår vi. det är därför vi skrattar åt dig när du föredrar ICA framför LIDL.
vi som ställer lite högre krav letar ofta vår mat utanför de stora kedjorna, även om vi inser att fullt godtagar föda står att finna på en LIDL-butik så väl som på ICA eller COOP och att det tids och prismässigt inte är realistiskt att alltid köpa sin mjölk hos den lokale bonden, enbart handla ost över disk i ostbutiken, leta efter pålitilga kötthandlare osv osv..
Utöver den "fullt godtagbara" födan vill jag kunna handla annat än en god korv. Vi har alla olika krav och plånböcker. Tydligt är att du mättar munnen efter det senare
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!