2011-02-03, 16:22
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Hej. En väldigt välbesökt tråd är "vilken är låten" tråden (https://www.flashback.org/t457782). Problemet är att det dagligen ställs en massa frågor som då och då får svar, men det vore bra om den rensades ur regelbundet på de som fått svar eller på frågor som är för gamla t.ex. så det är lättare att hitta och fler slipper fråga igen.
Senast redigerad av GainomaxamoniaG 2011-02-03 kl. 16:23. Anledning: fixat länken
Citera
2011-02-03, 16:25
Medlem
Farbror Fazers avatar
Varför skulle det bli lättare att hitta om man rensade bort de som fått svar? Ser inte logiken.

Sökfunktionen funkar minst lika bra även om det finns obesvarade/gamla frågor i tråden med. Kan inte se någon direkt anledning till varför en mod skulle sitta och rensa i tråden hela tiden.
Citera
2011-02-03, 16:25
Bannlyst
Det är väll lättare att hitta svaret man söker efter om det står två gånger?
Citera
2011-02-03, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Varför skulle det bli lättare att hitta om man rensade bort de som fått svar? Ser inte logiken.

Sökfunktionen funkar minst lika bra även om det finns obesvarade/gamla frågor i tråden med. Kan inte se någon direkt anledning till varför en mod skulle sitta och rensa i tråden hela tiden.
Håller med.. fattar inte heller vad det det som ska vara så "enklare" / "bättre" med en rensad tråd?
Citera
2011-02-03, 16:27
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

För det första, skrev svar till en igår men fick leta ett tag innan jag hittade om han hittat den. För den andra så funkar väl sökfunktionen sådär när det gäller att hitta inlägg, iaf för mig.

Men en förbättring skulle väl iaf vara att ta bort t.ex 1 månad gamla inlägg då knappast folk kollar då. Plus att vi slipper ha en 3000 sidor lång tråd.
Citera
2011-02-03, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
För det första, skrev svar till en igår men fick leta ett tag innan jag hittade om han hittat den. För den andra så funkar väl sökfunktionen sådär när det gäller att hitta inlägg, iaf för mig.

Men en förbättring skulle väl iaf vara att ta bort t.ex 1 månad gamla inlägg då knappast folk kollar då. Plus att vi slipper ha en 3000 sidor lång tråd.

Då citerar man den personen man vill skriva åt.. ? H*n kan ju se det via kontrollpanelen`...
Citera
2011-02-03, 16:37
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Om man då söker på a:GainomaxamoniaG i den aktuella tråden så hittar man alla inlägg som du gjort i tråden.

Det finns mängder av sätt att hitta inlägg i trådar.
https://www.flashback.org/t1213936
Citera
2011-02-03, 16:44
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om man då söker på a:GainomaxamoniaG i den aktuella tråden så hittar man alla inlägg som du gjort i tråden.

Det finns mängder av sätt att hitta inlägg i trådar.
https://www.flashback.org/t1213936
Tack för den länken
Citera
2011-02-03, 17:41
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Once in a blue moon kanske någon även tänker på att det fungerar utmärkt att söka även inne i en tråd.
Vet man sedan inte om denna funktion så kan jag ana att de som svarar mycket i just denna tråd vet hur det fungerar och kan då lätt leta upp någon gammal förfråga och rätt svar om det finns.

Jag själv har gjort detta ett par gånger när frågan känns bekant så tycker det känns onödigt att rensa bort äldre inlägg.Märker man sedan att ens egen förfrågan förblir svarslös efter ett tag så går det ju utmärkt att bumpa ens inlägg.

Edit: Ovanstående kan man även applicera på "söker en film tråden" även om ts inte hade just den i tanke.
Senast redigerad av .ZoeJane. 2011-02-03 kl. 17:44.
Citera
2011-02-03, 18:23
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Och då hade det varit lättare att hitta det om alla inläggen raderades? Du har ju ingen logik i vad du skriver. Citera alltid alla du pratar med (förutom första inlägget i en tråd, om du inte vill bli hatad) så löser sig allt. Sökfunktionen letar upp det du säger att den ska leta efter, men den gör antagligen inte jättemycket nytta i just denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in