2011-02-03, 15:41
Medlem
Så här ligger det till:

Jag erbjuder Fröken att dela en tjänst med mig för hälften av kostnaden. Fröken tackar och använder tjänsten flitigt. När problem uppstår finns jag till hands och hjälper till när det krånglar. Fröken försöker hela tiden mygla med betalningen, jag måste alltid påminna henne om att betala mig för tjänsten. Efter ett par månader flyttar jag och tjänsten är därmed borta, men fortfarande finns det en betalning som Fröken inte betalt mig. Efter flera påtryckningar från min sida om att Fröken ska betala så slingrar hon sig likt en hal ål (dock inte sagt att Fröken har formen som en). Jag får känslan av att Fröken utnyttjar min godhet eftersom det hela tiden dyker upp omständigheter som gör att skulden ej kan betalas.

Nu ska det tydligen vara på väg pengar till mitt konto eftersom det tydligen varit så svårt att ge kontanter i min hand. Jag slås av en tanke, en tanke som inte känns alltför avlägsen när man handskas med denna typ av människor - att hon än en gång ska slingra sig, att hon kommer att säga att hon fört över till fel konto etc.

Min fråga är om jag kan kolla upp om hon har fört över pengar till någon överhuvudtaget genom att kontakta hennes bank? Jag vet dock inte vilken bank hon har och jag tvivlar att jag kommer få se överförningen på hennes internetbank.

Btw: Tjänsten var en sådan från Telia om ni satt och fantisera om annat.
Citera
2011-02-03, 16:01
Medlem
Svizzeras avatar
svar nej. banksekretess, om du nu inte jobbar på skatteverket.
Citera
2011-02-03, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
svar nej. banksekretess, om du nu inte jobbar på skatteverket.

Okej det var det jag var rädd för. Nej, jag gör ju inte det.
Citera
2011-02-03, 17:20
Medlem
elitsnubbens avatar
Jag antar att hon "köpte" trådlöst internet av dig, varför bytte du bara inte lösenord på routern om hon nu inte betalade ? om det nu visar sig vara det jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in