2011-02-04, 23:28
Medlem
Masarins avatar
Man kommer ju iallafall närmre än tidningarnas vanliga "knarkochskvaller".
Citera
2011-02-04, 23:35
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Sommarfitta & Båtknulla är en jättebra tråd för att beskriva Flashback.....
Vad snackar du om? Är du ingen fucklover?

I övrigt så stod artikeln ut ganska ordentligt mot den annars svidande kritiken om dödspedofiler och knarknazister. Nu blev vi asociala inomhusmän istället. En bit på vägen iaf.
Citera
2011-02-05, 01:03
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Vad snackar du om? Är du ingen fucklover?

I övrigt så stod artikeln ut ganska ordentligt mot den annars svidande kritiken om dödspedofiler och knarknazister. Nu blev vi asociala inomhusmän istället. En bit på vägen iaf.

Jag är en fucklover till 100 %. Vad antyder du, pokemònslyngel?

Oavsett den här artikeln tror jag att det dröjer innan Flashback blir helt accepterat. Det å andra sidan skall nog ses som något bra...
Citera
2011-02-05, 01:34
Medlem
Combots avatar
Kändes mer som att recensionen av flashback var ett onödigt ordbajseri, av Nöjesguiden.

Sätter tio kronor på att Niklas och Sandra (författarna till artikeln) själva är aktiva
medlemmar här...

Är ni det, va, va, va?!?!?
Citera
2011-02-05, 19:39
Avslutad
Nöjesguiden duger till att torka sig i arslet med!

Osäkra människor hela bunten, de är idioter och vi gillar inte dem.
Citera
2011-02-05, 21:24
Moderator
Falukropps avatar
Mjaha, den här gången hade de lyckats förtäcka den i det närmaste klassiska kritiken mot Flashback bättre än vanligt genom att väva in det i försök till rappkäftad humor och att nämna att verksamheten på forumet då och då varit till gagn för samhället.

Men annars var det väl samma visa som vanligt. Är man inte duktigt vänsterorienterad, mångkulturbejakande och för inkvotering av kvinnor till privata bolagsstyrelser, så är man per automatik en bitter, rasistisk 30-årig outsider av manligt kön vars åsikter är korkade och inte kan tas på allvar.

Inget nytt under solen här alltså.

För min del får folk gärna tycka vad de vill om Flashbacks användare, men det stör mig faktiskt när människor vars intellektuella insats är lika med noll sitter och dömer dem. Det gamla ordspråket om att se grandet i sin broders öga men missa bjälken i sitt eget är ganska träffande här, det är väl ganska få opinionsbildakategorier som visar en sådan brist på egen tankeverksamhet som just kolumnister och liknande. Det är ständigt samma trötta mantran om samma handfull grejer i en eller annan form. Det för i alla fall mina tankar till fanatiskt religiösa människor, som bara inte kan öppna sig för andra tankebanor än de översteprästen präglat in i dem. Just den där tendensen att låta sig ledas blint och göra allt för att smutskasta oliktänkande är i alla fall inte ett beteende jag sammankopplar med intelligens.
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-05 kl. 22:06.
Citera
2011-02-16, 22:14
Medlem
Det är väl bara bra att hon har svagbegåvade/socialt avvikande inomhusmän att jämföra sig med så hon vet hur jävla bra hon är?
Citera
2011-02-18, 01:58
Medlem
deadsets avatar
Fan roligaste artikeln jag har läst på länge. Läste den idag för första gången, och började garva för mig själv. Klockren.
Citera
2011-02-27, 13:24
Medlem
HH74s avatar
Tycker de missar lite i FB:s bredd. Mycket på FB är trams, men de flesta journalister hänger i skvallerforumet och det begränsar deras insyn.

Sen när det gäller kommentarer kring mångkultur, invandring etc så är det bara etiketter som flyger runt. Det finns väldigt många högbegåvade människor på FB som pratar sånt här, och sen finns det naturligtvis alla felskrivna "jag hatar bögar/araber/negrer" trådar också. Men här syns de politiska skygglapparna ganska bra.

För övrigt så är Sandra Nelson är radikalfeminist som är bundis med Tove Leffler, en karikatyr på en extremt känslomässig radikalfeminist. Niklas Erikson(eller vad han heter) är troligtvis den chockblonde självhataren som skriver om klassiska vänsterämnen (massiv invandring, varför porr är hemskt, Queer-frågor, mångkultur etc).

Så att artikeln är väldigt negativ mot FB har mer med politik att göra än välgrundad kritik.
Och bortom det desperata tonläget blandad med avsmaken så blottar de sin rädsla.
Någonstans så känns det som om den här artikeln hade varit allvarligare för 5-6 år sedan. Idag spelar det ingen roll. FB är en kraft i sig numera, speciellt den politiska dimensionen på sidan. Queerjournalister och radikalfeminister får kvida hur mycket de vill. Framtiden tillhör inte dem. Och det förstår de.
Senast redigerad av HH74 2011-02-27 kl. 13:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in