2011-02-03, 10:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Borde man inte granska Expos ekonomi mer ingående? De får massivt stöd från en massa organisationer och från Stieg Larssons dödsbo. Sedan tar de ruskigt bra betalt. Vad går all pengarna? Att journalistkollegor skulle åta sig saken är nog helt uteslutet. Kanske finns det grävare på nätet läckor? Man kan hoppas!

Är det bara löner de betalar eller har de en massa dolda “fringe benfits”, resor, tjänstebilar, semesterhem i Thailand etc. Någonstans måste pengarna ta vägen utöver feta löner.

Om inte annat får vi väl starta en motsvarade stiftelse för att granska vänsterextremismen, affärsidén är ju lysande för dem som har det som födkrok. Borde väl gå att hitta en fet huvudsponsor och komma igång.
Citera
2011-02-03, 11:00
Medlem
8051arbasts avatar
Jag tycker priset ligger på helt rimlig nivå. Då förutsätter jag att de håller en timmes föreläsning, och sedan är med efteråt i diskussioner mm. jag tror inte jag får någon teknisk expert till mitt arbete så billigt...
Citera
2011-02-03, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
I Mohamed Omars artikel om EXPO hittar du en mängd saker som folkförrädisk mainstreammedia vägrar berätta om dessa illegala åsiktsregistrerare:

http://alazerius.wordpress.com/2009/...er-morklagger/

Tar du den stollen på allvar? Karln borde utvisas omedelbart. - Värsta förtrycket som finns är att vara kvinna inom Islam.
Citera
2011-02-03, 11:49
Bannlyst
Anti-Expo:
Den gigantiska tråden om Expo
Expo hackar ett demokratiskt partis interna mailtrafik & publicerar interna mail
Expo bedriver åsiktsregistrering(här är bevisen!)
Citera
2011-02-03, 14:45
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Tar du den stollen på allvar? Karln borde utvisas omedelbart. - Värsta förtrycket som finns är att vara kvinna inom Islam.

Du kanske istället kan tala om vilka av Omars utsagor angående Expo som inte är med sanningen överensstämmande, innan du fortsätter ditt försök att få tråden att spåra ur, bäste presumtive hasba-rat.
Citera
2011-02-03, 16:57
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir

Huruvida man ska ta honom seriöst eller inte är inte det viktiga här, utan det viktiga är att han är en icke-vit muslim som anklagar Expo för att vara rasistiskt och islamofobiskt. Vi lever i ett samhälle där vi från början får lära oss att icke-vita och muslimer alltid är oskyldiga offer, så därför blir det mycket problematiskt för (den antagligen uteslutande vita) Expo-panelen att försvara sig och anklaga Omar för att vara lögnare, judehatare och islamist, för det vore ju ytterst politiskt inkorrekt och rasistiskt! Det enda sättet att vinna en debatt idag är om man är snabbare att börja skrika om rasism än motståndaren, fakta och sunt förnuft spelar ingen roll. Jag tror TS har mycket att tjäna på att jobba med vinklingen att Expo hatar muslimer.
Citera
2011-02-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
''Pris: 10500 kr + moms/ föreläsningsdag.'' Den där summan är fan i mig inte klok!
Expos hönshjärnor (de kallar sig journalister) kacklar och sprätter dynga på alla som inte instämmer i deras kacklande.
Dessa hönshjärnor begär 10500 kr för sitt monotona kacklande!?

Hönor brukar nackas, det skall bli skönt när expohönonrna är tysta för alltid.
Citera
2011-02-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerbagarenr1
Som sagt dom ska hålla föreläsning för klassen, vilken dag och tid vill jag inte säga pga outning. Men nu till frågan jag vill på något sätt äga dom! så nån som sitter på skum info om expo eller liknande? Vet att dom inte har rent mjöl i påsen..

För det första tycker jag du ska läsa på lite om vad expo är för sorts organisation, vilka som grundat det och vilka som ekonomiskt stödjer det.

Den första frågan du ställer tycker jag bör vara: "Jag är inte rasist, men jag tycker Sverige ska assimilera de invandrare som kommit hit innan vi tar in fler. Vilket parti bör jag rösta på?"

Fråga sedan asen varför de klagar över SD:s historia, men aldrig gör redogör för sin egen, fråga konkret om Tobias Hübinette. Frågan sedan varför de tar 10500:-/timmen och vem som betalar det. Fråga även om samarbetet med AFA. Fråga varför man utövar påtryckningar mot privata företag som annonserar på t ex PI, och om man anser det vara ett demokratiskt agerande.

Finns hur mycket som helst, önskar jag vore där med dig. DU bär ett ansvar, gör oss stolta!
Citera
2011-02-03, 23:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerbagarenr1
Som sagt dom ska hålla föreläsning för klassen, vilken dag och tid vill jag inte säga pga outning. Men nu till frågan jag vill på något sätt äga dom! så nån som sitter på skum info om expo eller liknande? Vet att dom inte har rent mjöl i påsen..

När EXPO börjar tjafsa om Sverigedemokraternas förflutna, då ska du börja fråga om EXPOs förflutna och fråga varför de hade så nära kontakt med våldsorganisationen AFA när de grundades... Förnekar han, nämn då namn som Tobias Hubinette, Anders Carlqvist, Mattias Flykt och Mattias Våg...

Sedan kan du passa på och fråga vad extremkommunisten Stieg Larsson egentligen gjorde i Afrika? Dödade han själv några negrer eller lärde han bara andra att spränga negrer?
Citera
2011-02-03, 23:12
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Islams politiska apologeter, däribland svenska "nationalister", occh andra av olika skäl "antisemitiska" Omar-fans tenderar ju att helt kritiklöst beundra och dyrka denna islamist och djävul - något som inte är så förbryllande när Expo kommer på tals, eftersom sakfrågan då handlar om Islam och Sionism; att judekritiker då sympatisponsrar Omar (som för övrigt fullständigt ger fan i Svenneland ) ter sig altså inte så förvånande. Men oavsett om Omar, som kanske gör sig bäst beklädd i en påtvingad chador i livet efter detta brinnandes i helvetets eldar, precis som sionisterna ångar på med dubbestandard och kontrar sig själv i varje subjektivt/paradoxalt skrivna artikel om "fienden", så kommer han stundvis med logiska och sakliga innehåll. Expo råkar agera med dubbelmoral vilket förstås skall ifrågasättas och kritiseras - precis som Omar.

En fråga som bör vara rätt så talande bör ju vara varför Expo agerar så selektivt. Fråga dem även vad Expo anser vara samhällets främsta hot. Något positivt ang. Expo är förstås kritiken gentemot Islam som man framför då och då.
Citera
2011-02-04, 05:30
Medlem
Rusens avatar
Om någon sitter på information om EXPO;s ekonomiska historia som kan verifieras så delge mig den.

En revision skulle vara kalas.
Men det måste finnas en grund i anklagelserna.
Citera
2011-02-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
För det första tycker jag du ska läsa på lite om vad expo är för sorts organisation, vilka som grundat det och vilka som ekonomiskt stödjer det.

Den första frågan du ställer tycker jag bör vara: "Jag är inte rasist, men jag tycker Sverige ska assimilera de invandrare som kommit hit innan vi tar in fler. Vilket parti bör jag rösta på?"

Fråga sedan asen varför de klagar över SD:s historia, men aldrig gör redogör för sin egen, fråga konkret om Tobias Hübinette. Frågan sedan varför de tar 10500:-/timmen och vem som betalar det. Fråga även om samarbetet med AFA. Fråga varför man utövar påtryckningar mot privata företag som annonserar på t ex PI, och om man anser det vara ett demokratiskt agerande.

Finns hur mycket som helst, önskar jag vore där med dig. DU bär ett ansvar, gör oss stolta!
instämmer!
bla om deras jakt på PI annonsörer

rättelse: 10.500kr/dag + moms
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in